Poapokaliptinį filmą primenančioje scenoje devyni visiškai nauji „Fisker“ elektromobiliai buvo palikti pakelėje Notingeme, Jungtinėje Karalystėje. Šie automobiliai su gamykliniais lipdukais, apsauginėmis pakuotėmis ir originaliais dokumentais, kurie vis dar nepažeisti, simbolizuoja kadaise daug žadėjusio elektromobilių prekės ženklo žlugimą.
Kaip šie automobiliai čia atsidūrė?
Amerikiečių elektromobilių gamintojas „Fisker“ 2024 m. birželį pateikė bankroto paraišką po to, kai jo pagrindinis visureigis „Ocean“ nepasiekė pardavimo tikslų. Bendrovės akcijų vertė nukrito žemiau 1 JAV dolerio, todėl ji buvo pašalinta iš Niujorko vertybinių popierių biržos. Vienas iš „Fisker“ platintojų Jungtinėje Karalystėje, bendrovė „Premium Central Performance and Prestige Cars“, prieš žlugimą gavo kelis vienetus. Neturėdamas teisinės teisės parduoti ar saugoti transporto priemonių po bankroto, platintojas spalio mėn. oficialiai pranešė apie tai administratoriams ir pastatė devynis vienetus ant viešo kelio Midlandse.
Transporto priemonės, kurių vertė viršija pusę milijono svarų sterlingų
Kiekvienas iš apleistų visureigių įvertintas nuo 30 900 iki 57 900 svarų sterlingų, taigi bendra jų vertė siekia nuo 278 000 iki 520 000 svarų sterlingų. Nepaisant Notingemo miesto tarybos įspėjimų, nuo 2025 m. balandžio vidurio automobiliai tebestovi pakelėse.
Miesčionių valdžia kovo mėn. išleido septynių dienų trukmės pranešimą apie transporto priemonių pašalinimą, grasindama priverstinai patraukti ir galbūt atiduoti į metalo laužą pagal miesto taisykles.
„Fisker Ocean“ savininkai liko be paramos
Šie devyni automobiliai – tik ledkalnio viršūnė. Nuo 2023 m. gruodžio iki 2024 m. birželio Jungtinėje Karalystėje buvo užregistruoti 419 „Fisker Ocean“. Jų savininkai dabar palikti nežinioje, susidūrę su didelėmis aptarnavimo ir garantinio aptarnavimo problemomis.
Kai kurie praneša apie rimtus techninius defektus, pavyzdžiui, neveikiančias stabdžių sistemas, greitai išsikraunančius akumuliatorius ir atsitiktinai atsidarančius langus. Vienas iš savininkų, Kevinas Mulliganas, laikraščiui „The Telegraph“ pasakojo bijojęs dėl savo gyvybės, kai sankryžoje sugedo stabdžiai. „Jie žadėjo 440 mylių nuvažiuojamą atstumą – aš nuvažiuoju vos pusę“, – pridūrė jis.
Mėginimai susisiekti su klientų aptarnavimo tarnyba buvo bevaisiai, nes prekės ženklas sparčiai mažino savo darbuotojų skaičių, atleisdamas darbuotojus ir uždarydamas aptarnavimo tinklus.
Kas toliau?
„Fisker“ veikla faktiškai nutraukta, likusios transporto priemonės ir klientai gali susidurti su ilgalaikiais iššūkiais. Jungtinės Karalystės DVLA ir vietos valdžios institucijos greičiausiai perims devynių paliktų automobilių teisinį likimą.
Europos elektromobilių rinkai tampant konkurencingesnei, ši situacija išryškina riziką, kylančią pasikliaujant naujais prekių ženklais, neturinčiais ilgalaikės infrastruktūros.
Kokia jūsų nuomonė apie šią istoriją? Ar esate susidūrę su panašiais atvejais, susijusiais su kitais elektromobilių prekių ženklais? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose.