Pastaraisiais metais Europos automobilių rinkoje atsirado daug naujų prekės ženklų iš Azijos, ypač iš Kinijos. Vietnamo gamintojas „VinFast“ taip pat bandė įsitvirtinti siūlydamas visiškai elektrinius automobilius. Tačiau naujausi pranešimai rodo, kad „VinFast“ uždarė visus savo oficialius pardavimo salonus Europoje. Ar tai reiškia, kad bendrovė visam laikui palieka žemyną? Ne visai taip.
„VinFast“ uždaro savo salonus Europoje
Pasak „Elektroauto-News“, iš „VinFast“ nutekintame vidiniame dokumente išdėstytas pasitraukimo iš tiesioginių pardavimų Europoje grafikas. Dėl naujų tarifų, prekybos karų ir ekonominio spaudimo tiesioginiai pardavimai tampa vis mažiau perspektyvūs. Todėl 2025 m. gegužės 9 d. „VinFast“ oficialiai uždarė įmonei priklausančius salonus ir planuoja iki antrojo ketvirčio pabaigos užbaigti visų nuomos sutarčių nutraukimą ir turto pardavimą.
- Visi oficialūs „VinFast“ salonai uždaryti 2025 m. gegužės 9 d.
- 90 % darbuotojų jau buvo pranešta apie atleidimą iš darbo.
- Planuojama parduoti vietinį turtą ir nutraukti tiesioginę veiklą Europoje.
„VinFast“ pereina prie franšizės modelio
Nepaisydama šių uždarymų, „VinFast“ oficialiame pareiškime patvirtino, kad visiškai neapleidžia Europos. Vietoj to bendrovė pereina prie franšizės pagrindu veikiančio pardavimo ir aptarnavimo modelio. Šiuo perėjimu siekiama sumažinti veiklos sąnaudas ir pagerinti klientų aptarnavimą pasitelkiant vietos verslo partnerius, kurie geriau išmano regioninės rinkos dinamiką.
Pirmieji franšizės susitarimai jau pasirašyti
- „Astrada Simva“ atidarys „VinFast“ saloną Aix-en-Provence, Prancūzijoje.
- „Schachtschneider Automobile“ atidarys tris salonus Vokietijoje.
- Autohaus Hubsch valdys dar du salonus Vokietijoje.
Šiose naujose franšizės vietose bus teikiamos visos paslaugos iki pardavimo ir po pardavimo, įskaitant garantinę pagalbą ir galimybę įsigyti originalių dalių. Per šiuos partnerius „VinFast“ ir toliau siūlys savo elektrinius krosoverius VF 6 ir VF 8.
„VinFast“ pasaulinės ambicijos išlieka stiprios
Nors jos buvimas Europoje keičiasi, „VinFast“ vis dar veržiasi į priekį pasauliniu mastu. 2024 m. bendrovė visame pasaulyje pardavė 97 400 transporto priemonių, t. y. trigubai daugiau nei ankstesniais metais. Pajamos išaugo 58 proc. iki 1,8 mlrd. dolerių, nors bendrovė vis tiek pranešė apie 3,18 mlrd. dolerių grynąjį nuostolį.
„VinFast“ planuoja stiprinti savo pozicijas Azijoje statydama naujas gamyklas Indonezijoje ir Indijoje. Bendrovė taip pat plečia savo veiklą Jungtinėse Amerikos Valstijose, nors pažanga ten buvo lėta.
Kas toliau laukia „VinFast“ Europoje?
Nors tai gali atrodyti kaip atsitraukimas, „VinFast“ perėjimas prie franšizės modelio iš tikrųjų gali padėti bendrovei išlikti konkurencingai Europoje pasinaudojant vietos patirtimi. Ar ši strategija bus sėkminga, dar neaišku, tačiau „VinFast“ dar nėra pasirengusi atsisakyti Europos rinkos.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.