Neišvengiama – „Porsche“ nutraukia benzininių 718 „Boxster“ ir „Cayman“ modelių gamybą. Šių sportinių automobilių garsėjančių gryna vairavimo dinamika, gamyba jau baigiasi. Paskutiniai vienetai nuo surinkimo linijos nuriedės 2025 m. spalį, taip užversdami vieno iš ikoniškiausių „Porsche“ pradinio lygio sportinių automobilių duetų puslapį.
Epochos pabaiga
982 kartos „Boxster“ ir „Cayman“ buvo gaminami nuo 2016 m. Tačiau dėl griežtų ES kibernetinio saugumo taisyklių jie jau 2024 m. buvo išimti iš Europos rinkos. Šiais metais prasideda galutinis jų pasaulinis išleidimas, o „Porsche“ patvirtino, kad Šiaurės Amerikos rinka taip pat atsisveikins su šiais modeliais iki spalio mėnesio.
Pasak Frank Wiesmann, „Porsche Cars North America“ produktų komunikacijos skyriaus vadovo, 2024 m. buvo paskutiniai pilnos gamybos metai, o pardavimai išaugo 15 proc. iki 23 670 vienetų. Tuo tarpu 2025 m. pirmąjį ketvirtį pardavimai sumažėjo 22 % iki 4 498 vienetų, o tai atspindi, kad keliose rinkose buvo nutrauktas automobilių gamyba.
Kas dėl specialiųjų leidimų?
„Boxster RS Spyder“ ir „Cayman GT4 RS“, kurie buvo gaminami ribotu kiekiu, ES apribojimai netaikomi ir bus toliau gaminami pasirinktuose regionuose. Tačiau jų prieinamumas ribotas, o gamyba galiausiai bus nutraukta, nes „Porsche“ pereina prie elektrifikavimo.
Kuriami elektriniai įpėdiniai
„Porsche“ neskuba pakeisti 718 serijos modelių. Vietoj to ji neskuba kurti visiškai elektrinių „Boxster“ ir „Cayman“ versijų. Šie naujos kartos elektriniai automobiliai debiutuos tik 2025 m. Per neseniai vykusį metinį visuotinį susirinkimą vyriausiasis vykdomasis direktorius Oliveris Blume patvirtino, kad elektriniai įpėdiniai pasirodys „vidutiniu laikotarpiu“ ir bus „dar dinamiškesni, galingesni, pasižymintys gryna vairavimo patirtimi“.
„Norime, kad mūsų elektriniai “Boxster„ ir ‚Cayman‘ nustatytų naujus standartus – ne tik pakartotų praeitį“, – „Porsche“ generalinis direktorius Oliveris Blume.
Keičiasi elektrifikavimo tikslai
„Porsche“ pakoregavo savo elektromobilių (EV) strategiją. Iš pradžių siekusi, kad iki 2030 m. 80 % elektromobilių būtų parduota, dabar markė pripažįsta, kad tai mažai tikėtina. Nepaisant to, palaipsniui atsisakoma vidaus degimo varikliu varomų 718 modelių, o tai reiškia aiškų prioritetų pasikeitimą.
Vidinio degimo varikliai gyvuoja… kitur
Įdomu tai, kad „Porsche“ visiškai neatsisako dujinių variklių. Tokie modeliai kaip Cayenne ir Panamera išlaikys vidaus degimo variklius (VDV) iki pat 2030-ųjų. Dviejų turbinų 4,0 litro V8 variklis bus pertvarkomas, kad atitiktų „Euro 7“ reikalavimus.
Tuo tarpu originalusis „Macan“ bus išleistas į pensiją 2026 m., o jo estafetę perims naujasis elektrinis „Macan“. „Porsche“ netgi svarsto galimybę sukurti visiškai naują dujomis varomą krosoverį, kuris pakeistų šį modelį – galimai netoli 2030 m. pasirodys hibridinė ir su vidaus degalais varoma versija.
Ar elektrinis gali tapti hibridiniu?
Nuostabu, kad „Porsche“ svarsto galimybę įtraukti vidaus degimo arba hibridines jėgaines į automobilius, kurie iš pradžių buvo planuojami tik kaip elektromobiliai. Buvęs finansų direktorius Lutzas Meschke apie tai užsiminė 2024 m. pabaigoje. Toks strateginis lankstumas rodo, kad „Porsche“ reaguoja į rinkos dvejones dėl visiško elektrifikavimo.
Atsisveikinimas su ateitimi
„718 Boxster“ ir „Cayman“ išvykimas žymi jaudinančios eros pabaigą, tačiau taip pat atveria duris naujai elektrinei kartai. Ateinantys keli mėnesiai entuziastams gali būti paskutinė galimybė įsigyti visiškai naują dujomis varomą „Porsche“ sportinį automobilį. Tęsdama elektrifikavimą, „Porsche“ žada užtikrinti našumą be kompromisų – tik tylesnį ir ekologiškesnį.
Ar svarstytumėte galimybę įsigyti elektrinį „Boxster“ arba „Cayman“? Pasidalykite savo nuomone toliau esančiuose komentaruose!