Drąsiu ir vartotojų lūkesčius atitinkančiu žingsniu „Lincoln“ oficialiai atsisakė idėjos imti mėnesinį abonentinį mokestį už integruotas funkcijas, pavyzdžiui, šildomas sėdynes ar laisvų rankų įrangą. Pasak kompanijos prezidentės Dianos Craig, prabangos klasės klientai tiesiog nenori būti apmokestinami už patogumus, kurie ir taip turėtų būti aukščiausios klasės patirties dalis.
Lukso klasės automobiliams neturėtų būti taikomi mėnesiniai mokesčiai
„Mūsų aukščiausios klasės pirkėjai nenori abonementų“, – aiškino D. Craig interviu. „Jie nori, kad viskas būtų įskaičiuota į bazinę kainą – bent jau garantijos laikotarpiu.“ Šis naujas požiūris reiškia, kad pagrindinės funkcijos, tokios kaip šildytos sėdynės, „BlueCruise“ laisvų rankų įranga ir nuotolinis ryšys, dabar bus visiškai įtrauktos į „Lincoln“ automobilių garantinę kainą, paprastai iki 4 metų.
Kas yra nemokama, o kas ne?
Nors „Lincoln“ daugelį funkcijų įtraukia į pradinę kainą, ne viskas gali būti nemokama visam laikui. Funkcijos, kurioms reikalinga nuolatinė infrastruktūra, pavyzdžiui, duomenų ryšys, pasibaigus garantijai gali būti apmokestintos.
- „BlueCruise“: Įskaičiuota 4 metus, paskui 50 JAV dolerių per mėnesį arba 495 JAV dolerių per metus
- Atstumtosios paslaugos: Nemokamos garantiniu laikotarpiu
- Šildomos / šaldomos sėdynės, ŠVOK: Visiškai įskaičiuota iš anksto
Pasikeitimus pajus naudotų automobilių pirkėjai
Šia strategija pajamų modelis perkeliamas žemyn. Naujų prabangių automobilių pirkėjai naudojasi visomis funkcijomis be papildomų mokesčių, o naudotų automobilių pirkėjai gali susidurti su abonentiniais mokesčiais. Tai leidžia „Lincoln“ išlaikyti ilgalaikes pajamas, nesumažinant naujų pirkėjų patirties.
Tai protingas balansas – atlygis tiems, kurie perka naujus automobilius, ir pelnas iš jų dar ilgai po to, kai automobilis pereina iš rankų į rankas.
Perspektyva visoje pramonėje
„Linkoln“ nėra vienintelis. Kiti automobilių gamintojai taip pat permąsto prenumeratos modelius:
- „Tesla“: 99 JAV doleriai per mėnesį už visiškai savarankišką vairavimą
- GM: „Super Cruise“ po 3 metų tampa 25 doleriais per mėnesį
- BMW: Susidūrė su dideliu pasipriešinimu dėl 18 JAV dolerių/mėn. mokesčio už šildomas sėdynes
„Volvo“ techninis direktorius Andersas Bellas komentavo: „Sunku prašyti žmonių mokėti už tai, kad atrakintų tai, ką jie jau turi“. Jis mano, kad prenumerata gali būti prasminga tik nuolatinėms paslaugoms, pavyzdžiui, muzikos transliavimui arba eismo srautams realiuoju laiku.
Kokia tai įtaka Lietuvos pirkėjams
Lietuvoje populiarėjant prabangiems ir pusiau prabangiems automobiliams, pirkėjai turėtų žinoti apie šiuos besikeičiančius modelius. Rinkdamiesi naują ar naudotą modelį, patikrinkite, kokios funkcijos yra įtrauktos – ir kuriam laikui. Automobilis, kuriame 4 metus teikiamos įskaičiuotos paslaugos, iš tikrųjų gali ilgainiui sutaupyti pinigų, palyginti su automobiliu, kuriame abonentiniai mokesčiai imami tik po vienerių metų.
Kokia jūsų nuomonė apie mokamas prenumeratas automobiliuose? Ar tokios funkcijos, kaip šildomos sėdynės, turėtų būti nemokamos amžinai? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!