Po virtinės tragiškų eismo įvykių, per kuriuos balandžio 15-17 d. savaitgalį žuvo devyni žmonės, Lietuvos automobilių kelių direkcija (LTSA) pradėjo šių įvykių priežasčių tyrimą.
„Kiekvienas eismo įvykis yra unikalus ir reikalauja kruopštaus ekspertų darbo bei institucijų bendradarbiavimo, todėl tikrųjų eismo įvykių priežasčių nustatymas gali užtrukti. Darome viską, kad atsakymus gautume kuo greičiau“, – sakė LTSA vyresnysis patarėjas eismo įvykių tyrimams Justas Petrauskas.
Pasak J. Petrausko, trejų metų LTSA tyrėjų patirtis rodo, kad surinktos informacijos apie eismo įvykį kokybė turi įtakos tyrimo eigai. Tai apima liudytojų apklausos galimybes, eismo įvykio dalyvių bendradarbiavimą ir kitus veiksnius.
LTSA specialistai eismo įvykio vietoje renka medžiagą, kuri vėliau perduodama tyrimo grupei. Tyrimo proceso metu analizuojama eismo įvykio vietoje surinkta medžiaga, informacija iš registrų ir kitų institucijų, vertinami vairavimo egzaminų rezultatai, informacija apie transporto priemonės techninę būklę, tachografo duomenys, kuriais fiksuojamas transporto priemonės greitis, vairuotojo darbo ir poilsio laikas, eismo įvykio dalyvių eismo istorija, oro sąlygos, saulės spinduliai, vairuotojo sveikatos pažymėjimo galiojimas.
Siekiant nustatyti eismo įvykio pasekmių priežastis, vertinamas automobilio saugos sistemų veikimas, tinkamas saugos diržų, vaikų kėdučių naudojimas ir visos svarbios detalės.
Kaip rodo kelerių pastarųjų metų LTSA tyrimų statistika, dažniausios sunkių eismo įvykių priežastys jau kelerius metus nesikeičia. Pagrindinė priežastis – vairuotojų ir kitų eismo dalyvių elgesys: vairuotojų neatidumas, neatsakingumas, išoriniai veiksmai vairuojant, saugaus atstumo nesilaikymas, netinkamai įvertintas atstumas tarp transporto priemonių.
Taip pat neatsižvelgiama į kelio dangos sąlygas, neatsargus vairavimas, skubėjimas, saugaus ar leistino greičio nepasirinkimas, vairavimas apsvaigus nuo alkoholio. Šios priežastys sudarė 43-56 proc. visų nustatytų tiriamų eismo įvykių priežasčių 2020-2022 m. (56 proc. 2020 m., 47 proc. 2021 m. ir 43 proc. 2022 m.).
LTSA tiria eismo įvykius, kuriuose žuvo bent vienas žmogus, ir eismo įvykius, kuriuose dalyvavo keleivinės ar krovininės transporto priemonės (M2, M3, N2, N3 kategorijos) ir kuriuose buvo sužeistas bent vienas žmogus.
Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2022 m. šalies keliuose žuvo 120 žmonių.
Lietuvos transporto saugos administracijos informacija.