Keturių cilindrų varikliai jau seniai giriami dėl jų galios, efektyvumo ir universalumo pusiausvyros. Nesvarbu, ar 2,0 l darbinio tūrio varikliai būtų montuojami „karštuosiuose hečbekuose“, sportiniuose automobiliuose, ar šeimyniniuose mikroautobusuose, jie įrodė, kad gali būti įspūdingai našūs ir patikimi kasdien. Pažvelkime į penkis ikoniškiausius keturių cilindrų variklius, kurie įėjo į automobilių pasaulio istoriją.
Honda F20C – didelio apsukų skaičiaus VTEC legenda (250 AG)
Iš „Honda S2000“ žinomas F20C variklis yra natūraliai įsiurbiamo variklio šedevras. Išvystantis 250 AG esant 8 600 aps/min, šis 2,0 l darbinio tūrio agregatas iš naujo apibrėžė, ką gali pasiekti keturių cilindrų variklis. Variklis, kurio maksimali sūkių dažnio riba yra 9 000 aps/min, o savitoji galia – 125 AG/l, daugelį metų buvo serijinių automobilių rekordas.
Jo paslaptis slypi dviguboje VTEC sistemoje, veikiančioje tiek įsiurbimo, tiek išmetimo kumšteliais. Iki 6 000 aps/min variklis elgiasi ramiai, tačiau įsijungus VTEC, galios perdavimas tampa agresyvus ir jaudinantis. Nepaisant lenktyninių savybių, F20C pasirodė esąs patikimas ir ilgai naudojamas, jei tinkamai prižiūrimas.
Mercedes-AMG M139 – galios karalius su turbokompresoriumi (421-476 AG)
M139 variklis, pristatytas AMG A45 S, yra galingiausias pasaulyje serijinės gamybos keturių cilindrų variklis, išvystantis iki 476 AG. Tai yra stulbinanti 211 AG vienam litrui. Iki 170 000 min-1 sukantis twin-scroll turbinai ir 500 Nm sukimo momentas, pasiekiamas vidutiniu diapazonu, iki 100 km/val. įsibėgėja brutaliai – 0 iki 100 km/val. įsibėgėja greičiau nei per 4 sekundes.
Pagal savo galią M139 išlieka efektyvus – dažnai sunaudoja mažiau nei 10 l/100 km. Jo hibridinis pritaikymas C63 modelyje rodo, kaip šiuolaikinėje technikoje gali derėti našumas ir elektrifikacija.
BMW/Mini B48 – patikimas ir universalus (iki 306 AG)
BMW modulinis B48 variklis varo modelius nuo „Mini Cooper S“ iki BMW 330i. Jis žinomas dėl patikimos konstrukcijos, rafinuotumo ir derinimo galimybių. Dėl vieno turbokompresoriaus ir „Valvetronic“ sistemos jis nepaprastai gerai suderina galią ir degalų ekonomiją – net ir sportiškose modifikacijose jo sąnaudos retai viršija 8 l/100 km.
Tuningo sluoksniuose B48 vadinamas „neperšaunamu“. Kai kurie specialistai, atlikę tik nedidelius patobulinimus, saugiai išvysto daugiau nei 400 AG. Dėl bendros architektūros su B38 ir B58 varikliais dalių prieinamumas ir patikimumas yra puikūs.
„Subaru EJ22 Turbo“ – ralio tipo bokseris (280 AG)
Boxer varikliai yra reti, o EJ22 Turbo išsiskiria kaip vienas geriausių. Šis 2,2 litro darbo tūrio turbokompresorinis agregatas, naudotas WRC homologuotuose „Impreza WRX STi“ modeliuose, išvystė 280 AG (oficialiai), nors realūs rodikliai dažnai būdavo didesni. Sustiprinti vidiniai elementai ir didžiulis tarpinis aušintuvas užtikrino našumą ir ilgaamžiškumą.
EJ22 patikimumas yra legendinis, ypač tarp tiuningo specialistų. Jis garsėja tuo, kad be gedimų susidoroja su padidintu padidintu slėgiu ir agresyviu važiavimu, todėl tapo pagrindiniu ralio ir gatvės modelių varikliu.
Volkswagen EA888 2.0 TSI – kasdienis herojus (220-290+ AG)
Nuo 2007 m. EA888 tapo visos VW grupės varikliu. Jo našumas ir lankstumas yra neprilygstami – nuo „Golf GTI“ iki „Audi S3“ ir net „Porsche Macan“. Naujausi variantai išvysto iki 290 AG, o su tiuningu – gerokai daugiau.
Dėl tokių savybių kaip integruotas išmetimo kolektorius ir grandine valdomas paskirstymo mechanizmas EA888 yra efektyvus ir patvarus. Entuziastams patinka jo derinimo galimybės – daugelis jį padidina iki 350-400 AG, jei jis naudojamas su standartiniais vidiniais įrenginiais. Šiuo metu tai vienas populiariausių turbokompresorinių variklių Europoje.
Kuris iš šių variklių yra jūsų mėgstamiausias? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!