Nors daugelis automobilių gamintojų skuba elektrifikuoti visą savo gaminių asortimentą, „Toyota“ pirmininkas Akio Toyoda aiškiai pareiškė savo poziciją: tikram sportiniam automobiliui vis dar reikalingas benzininis variklis. Neseniai duotame interviu žurnalui „Automotive News“ šis meistras vairuotojas dar kartą patvirtino savo meilę degalų kvapui ir riaumojančio variklio garsui, teigdamas, kad elektriniai automobiliai (EV) dar nėra tinkami jo vertinamoms lenktynėms, kuriose svarbus greitis ir ištvermė.
Akio Toyoda vizija: greitis svarbiau už tylą
Akio Toyoda, kuris taip pat lenktyniauja slapyvardžiu „Morizo“, nėra įprastas įmonės pirmininkas. Patyręs vairuotojas ir lenktynių entuziastas Toyoda tiki, kad sportiniai automobiliai turi žadinti pojūčius. „Man sportinis automobilis yra kažkas, kas kvepia benzinu ir triukšmingu varikliu“, – sakė jis. Nors „Toyota“ tiria įdomias EV koncepcijas, pavyzdžiui, FT-Se, Toyoda atvirai teikia pirmenybę tradicinėms vidaus degimo variklių (ICE) konfigūracijoms.
Kodėl EV dar nepasiekė savo tikslo?
Pasak Toyodos, elektriniai automobiliai vis dar neturi reikiamo ištvermės automobilių sportui. „Tai nėra įdomu“, – sakė jis apie EV lenktynes, nurodydamas trumpą baterijos veikimo laiką ir dėmesį į įkrovimo laiką, o ne į tikrąsias lenktynių charakteristikas. Jis priduria, kad ištvermės lenktynėms, kurios trunka keletą valandų, dabartinė EV technologija yra nepakankama. Ši nuomonė sutampa su jo ankstesniais pareiškimais, kad EV artimiausiu metu nebus dominuojanti rinkoje. Iš tiesų, Toyoda teigė, kad elektriniai automobiliai sudarys ne daugiau kaip 30 % pasaulinės automobilių pardavimų. Nors ateityje tai gali pasikeisti, kol kas „Toyota“ toliau plėtoja savo vidaus degimo variklių sportinių automobilių gamą.
FT-Se ir kas bus toliau
Nors „Toyota“ elektrinį FT-Se koncepcinį modelį pristatė beveik prieš dvejus metus, jo gamyba neturėtų prasidėti anksčiau nei 2026 m. Pasak projekto dalyvių, tokių kaip Hideaki Iida ir vyriausiasis inžinierius Fumihiko Hazama, kupė yra kuriamas su dviem varikliais (po vieną ant kiekvienos ašies) ir naujos kartos akumuliatorių paketu. Tikslas: 0–100 km/h per 3 sekundes ir maksimalus greitis 250 km/h.
Vis dėlto, prieš visiškai pasineriant į elektrinės sportinės klasės automobilių gamybą, „Toyota“ sutelkė dėmesį į vidaus degimo variklių asortimento plėtrą. Patvirtinta, kad „Supra“ bus gaminama ir po dabartinės kartos, o gandai sklando apie klasikinių modelių, tokių kaip „MR2“ ar „Celica“, sugrįžimą. Taip pat tikimasi, kad naujas GT3 specifikacijos lenktyninis automobilis bus tobulinamas iki „Lexus“ prekės ženklo kelio automobilio. Tuo tarpu, naujos kartos „GR86“ modelis, kaip pranešama, yra kuriamas.
„Toyota“ lieka ištikima vairavimo malonumui
Pritardamas Toyodos pozicijai, „Toyota Australia“ pardavimų ir rinkodaros viceprezidentas Sean Hanley neseniai pareiškė, kad „vidaus degimo varikliai ir mechaninės pavarų dėžės bus naudojami dar labai ilgai“. Jis pabrėžė, kad entuziastai vis dar trokšta tradicinio variklio „trūkčiojimo, spragtelėjimo ir sprogimo“.
Nors dauguma automobilių gamintojų seka EV tendencijas, „Toyota“ atrodo, kad eina savo keliu, kur vairavimo malonumas vis dar yra svarbus. Ar tai gali padaryti „Toyota“ paskutinę malonių ICE automobilių tvirtovę tylioje automobilių ateityje?
Ką manote: ar sportiniai automobiliai turėtų likti triukšmingi ir varomi degalais, ar atėjo laikas pereiti prie elektros? Pasidalykite savo nuomone žemiau!