Kada paskutinį kartą tikrinote aušinimo skystį? Aušinimo skystis atlieka esminį vaidmenį palaikant optimalią variklio temperatūrą, tačiau daugelis vairuotojų linkę pamiršti jo priežiūrą. Kada paskutinį kartą tikrinote ar keitėte aušinimo skystį? Jei neprisimenate, verta į tai atkreipti dėmesį – uždelstas patikrinimas gali kainuoti daugiau, nei tikėjotės.
Ar galima maišyti skirtingų spalvų aušinimo skysčius?
Vienas dažniausių klausimų: ar galima maišyti skirtingų spalvų aušinimo skysčius. Atsakymas gali nustebinti!
Kodėl būtina keisti aušinimo skystį?
Aušinimo skysčio funkcija – palaikyti optimalią variklio temperatūrą ir apsaugoti aušinimo sistemos komponentus nuo korozijos. Skysčiui laikui bėgant prarandant veiksmingumą, atsiranda būtinybė jį keisti.
Eksperto patarimas: „Kaip dažnai keisti aušinimo skystį, priklauso nuo transporto priemonės gamintojo rekomendacijų ir skysčio tipo. Jei nesate tikri, galite patikrinti jo būklę – jis turi būti skaidrus ir be dalelių“, – sako „Xado“ klientų vadybininkas Ramūnas Kieras.
Nepakeitus aušinimo skysčio laiku, rizikuojate patirti rimtų variklio problemų: perkaitimą, siurblio gedimus, o gal net ir koroziją.
Temperatūros ir skysčio suderinamumas
Aušinimo skystis apsaugo variklį tiek nuo užšalimo, tiek nuo perkaitimo. Tai itin svarbu žiemą – užšalęs skystis gali pažeisti vandens siurblį ir sukelti rimtų gedimų. Taip pat venkite aušinimo skystį rinktis pagal spalvą, nes spalva nėra skysčio tipo rodiklis.
Patarimas: Pasirinkite skystį pagal jo tipą ir sudėtį, o ne spalvą. „Gamintojai naudoja skirtingus skysčius tą pačią spalvą, todėl skirtingų tipų sumaišymas gali sukelti nepageidaujamų cheminių reakcijų“, – pataria Kieras.
Neignoruokite aušinimo skysčio priežiūros
Aušinimo skysčio priežiūra padeda išvengti gedimų ir brangių remontų. Laikykitės gamintojo nurodymų, reguliariai tikrinkite skystį ir užtikrinkite optimalų variklio darbą!