Automobilių varikliai gali atrodyti tvirti ir patvarūs, tačiau net ir nedidelės klaidos laikui bėgant gali padaryti rimtos žalos. Daugelis vairuotojų nesąmoningai įgyja blogų įpročių, kurie sutrumpina jų variklių tarnavimo laiką. Nuo reguliarios techninės priežiūros nepaisymo iki kasdienio elgesio, kuris atrodo nekenksmingas, šios dažniausiai daromos klaidos gali kainuoti tūkstančius eurų už remontą.
1. Reguliarios techninės priežiūros praleidimas
Viena iš didžiausių klaidų yra įprastinės techninės priežiūros ignoravimas. Tepalų keitimas, pavarų dėžės skysčio tikrinimas ir stabdžių patikra – visa tai yra labai svarbu, kad jūsų variklis būtų sveikas. Jei prietaisų skydelyje užsidega „Check engine“ lemputė, neignoruokite jos – kuo greičiau apsilankykite pas profesionalų mechaniką.
- Alyva turėtų būti keičiama kas 5 000-15 000 km, priklausomai nuo automobilio.
- Reguliariai tikrinkite visus skysčius, kad išvengtumėte brangiai kainuojančio remonto.
- Nedelsdami atkreipkite dėmesį į įspėjamąsias lemputes, kad išvengtumėte tolesnės žalos.
2. Sunkių raktų ryšulių naudojimas
Tai gali atrodyti nekenksminga, tačiau laikui bėgant sunkaus raktų ryšulio nešiojimasis gali susidėvėti jūsų uždegimo jungikliui. Papildomas svoris be reikalo apkrauna uždegimo sistemą, todėl gali kilti gaisro sutrikimų, užvedimo problemų ar net užgesti variklis.
3. Šalto variklio sukimas
Dauguma vairuotojų klaidingai mano, kad šalto variklio apsukimas padeda jam greičiau įšilti. Iš tikrųjų taip variklio komponentai patiria papildomą apkrovą, kol alyva dar nėra visiškai cirkuliavusi. Visada leiskite varikliui švelniai suktis tuščiąja eiga, kol jis pasieks darbinę temperatūrą.
4. Neįprastų garsų ignoravimas
Svetimi stuksenimo, tiksėjimo ar šlifavimo garsai niekada nėra geras ženklas. Šie garsai gali reikšti rimtas problemas, pavyzdžiui, susidėvėjusius guolius arba mažą alyvos slėgį. Jei girdite neįprastus garsus, nedelsdami patikrinkite variklį, kad išvengtumėte didelės žalos.
5. Perpilta arba naudojama netinkama alyva
Per didelis alyvos kiekis gali padidinti slėgį variklio viduje, dėl to gali atsirasti nuotėkis arba būti pažeisti sandarikliai. Taip pat naudojant netinkamo klampumo alyvą gali sumažėti tepimas ir padidėti dėvėjimasis. Visada laikykitės automobilio gamintojo rekomendacijų.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.