Ieškote paprasto būdo, kaip prailginti automobilio variklio tarnavimo laiką ir išvengti brangaus remonto? Štai mechanikų patvirtintas patarimas, kurį daugelis vairuotojų ignoruoja: neišjunkite variklio iškart sustoję. Trumpam palikę variklį veikti tuščiąja eiga, ilgainiui galite sutaupyti tūkstančius, ypač jei vairuojate automobilį su turbokompresoriumi
Kodėl prieš išjungdami variklį turėtumėte leisti jam veikti tuščiąja eiga
Kas atsitinka, kai variklį išjungiate per anksti
Kai išjungiate variklį iš karto po sustojimo, staiga sustabdomi gyvybiškai svarbūs variklio procesai. Tarp jų – alyvos ir aušinimo skysčio cirkuliacija – abu šie procesai būtini, kad variklio komponentai būtų tepami ir aušinami.
Per greitas sustojimas sukelia:
- Šilumos kaupimąsi variklio dalyse
- Sumažėja įkaitusių komponentų tepimas
- Ankstyvas jautrių sistemų, pavyzdžiui, turbokompresoriaus, nusidėvėjimas
Didesnė rizika varikliams su turbokompresoriumi
Šiuolaikiniai varikliai su turbokompresoriais, būdingi daugeliui „Hyundai“, „Volkswagen“, BMW ir „Audi“ modelių, dirba itin dideliais sūkių dažniais ir aukštoje temperatūroje. Turbokompresoriui reikia laiko atvėsti po važiavimo, ypač po ilgų atstumų ar didelių apkrovų.
Jei iš karto išjungsite variklį:
- Alyvos srautas iš karto sustoja
- Turbokompresorius perkaista iš vidaus
- Ilgalaikiai pažeidimai gali sukelti turbokompresoriaus gedimą
- Turbokompresoriaus pakeitimas dažnai kainuoja nuo 800 iki 2000 eurų
Kiek laiko reikia leisti varikliui veikti tuščiąja eiga?
Mechanikai rekomenduoja, kad po pastatymo į stovėjimo vietą variklis 30-60 sekundžių dirbtų tuščiąja eiga. Tai leidžia:
- Alyvai cirkuliuoti
- Aušinimo skysčio temperatūrai normalizuotis
- Turbina palaipsniui sulėtėtų ir atvėstų
Patarimas: po važiavimo greitkeliu arba vilkimo, tuščiosios eigos laiką pailginkite iki 2 minučių.
Natūraliai įsiurbiamiems varikliams taip pat naudinga
Net jei vairuojate automobilį be turbokompresoriaus, ši taisyklė vis tiek galioja. Atmosferiniai (be turbokompresorių) varikliai priklauso nuo alyvos ir aušinimo skysčio cirkuliacijos tiek pat, kiek ir turbininiai.
Leisdami varikliui trumpai veikti tuščiąja eiga, galite:
- Išlyginti variklio temperatūrą
- Išvengti vidinio karščio šuolių
- Prailginti tokių komponentų kaip cilindrų galvutės ir vožtuvai tarnavimo laiką
Pagrindiniai variklio ilgaamžiškumo aspektai
Darykite:
- Po važiavimo leiskite varikliui veikti tuščiąja eiga 30-60 sekundžių
- Laikykitės šio patarimo kiekvieną kartą, kai parkuojatės po ilgesnės kelionės
- Naudokite kokybišką variklio alyvą ir aušinimo skystį
Nedarykite:
- Išjunkite variklį iš karto po važiavimo
- Ignoruoti perkaitimo ar alyvos kokybės pablogėjimo požymių
- Reguliariai nekeisti alyvos – tai sutrumpina variklio tarnavimo laiką
Nedidelis įprotis gali turėti didelę reikšmę. Leisdami varikliui veikti tuščiąja eiga vos vieną minutę prieš jį išjungdami, apsaugosite turbiną, išsaugosite tepalus ir prailginsite variklio tarnavimo laiką. Tai nemokamas būdas sutaupyti šimtus ar net tūkstančius eurų remontui.
Ar jau naudojate šią gudrybę? O gal ką tik sužinojote ką nors naujo? Pasidalykite patarimais ir patirtimi komentaruose – ir sekite mus, kad gautumėte daugiau išmaniųjų automobilių priežiūros patarimų!