• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kas kiek kilometrų keisti alyvą? Kaip dažnai turėčiau keisti variklio alyvą?

pagal Andžej Biaigo
2024.02.06, 11:38
Patarimai
A A
0
variklio alyva keitimas tepalo

Variklio alyvos keitimas

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kaip dažnai turėtumėte keisti automobilio variklio alyvą? Pateikiame patarimų ir informacijos, kaip dažnai keisti ir kada keisti variklio alyvą.

Dar prieš keliolika metų abejonių nekilo – standartinis daugumos automobilių alyvos keitimo intervalas buvo 10-15 000 km. Ilgainiui gamintojai pradėjo taikyti vadinamuosius prailgintus aptarnavimo intervalus, tarp jų, be kita ko, iki 30 000 km padidino atstumą, nuvažiuojamą su viena alyva.

Už tai atsakingi ne tik aplinkosaugininkai, aiškinantys, kad tokį sprendimą lėmė labai žalingas panaudotos alyvos poveikis aplinkai. Rečiau atliekama techninė priežiūra yra puikus rinkodaros triukas: klientas gauna automobilį, kuris bus aptarnaujamas rečiau, todėl sutaupys tipinių techninės priežiūros darbų, neprarasdamas automobilio ilgaamžiškumo.

Laikas parodė, kad naudojant šį triuką apie taupymą negali būti nė kalbos, o ilgesni alyvos keitimo intervalai ne visada patikimai pasiteisina.

Kada keisti variklio alyvą? Elektronika jums pasakys

Siekdamos užtikrinti, kad retesni alyvos keitimo intervalai nepakenktų variklio būklei, alyvos bendrovės sukūrė vadinamuosius „Long Life“ produktus, kurie gali tarnauti iki 30 000 km. Kita vertus, automobilių gamintojai naudoja specialius jutiklius, kurie nuolat stebi alyvos būklę, ir yra sukūrę procedūras, leidžiančias skaičiuoti eksploatavimo sąlygas, t. y. šalto užvedimo skaičių, alyvos temperatūrą ar variklio sūkių dažnį.

Deja, ne kiekviena automobilių bendrovė užtikrino, kad elektronika nuolat stebėtų alyvos savybes: kai kurie gamintojai visiškai neatsižvelgė į alyvos degradacijos vertinimą ir nepagrįstai nurodė ilgesnį intervalą. Praktiškai tai pasmerkė variklį daugeliui gedimų, įskaitant galutinį užklimpimą.

kada keisti variklio alyva

Vairavimo naudojant panaudotą variklio alyvą pasekmės

Susidėvėjusi alyva praranda tepimo savybes ir klampumą, sumažėja jos šarminis skaičius ir priedų kiekis. Be to, kaupiasi suodžiai.

Pirmasis komponentas, kuris „miršta“ dėl per reto alyvos keitimo, yra vožtuvų mechanizmas – įtempiklis nustoja tinkamai veikti, todėl grandinė šokinėja, o vožtuvai susiduria su stūmokliais. Tada gali sugesti turbokompresoriaus guolis, o galiausiai sugesti alkūninis velenas arba stūmokliai.

Visų minėtų gedimų remontas skaičiuojamas tūkstančiais eurų. Jie nebūtų įvykę taip greitai, jei iš pradžių būtų buvę sutrumpinti variklio alyvos keitimo intervalai.

sugadintas variklio stumoklis

Kada keisti variklio alyvą ir kaip dažnai?

Kai kurie gamintojai („Suzuki“, „Toyota“) vis dar „laikosi“ senųjų alyvos keitimo intervalų, t. y. kas 15 000 km. Šio intervalo galima laikytis, jei automobilis eksploatuojamas naudojant sintetinę arba pusiau sintetinę alyvą, tačiau daugiausia naudojamas ne mieste.

Skaitykite  Ar teisingai naudojate automatinę pavarų dėžę?

Jei automobilis naudojamas mieste (naudojant pusiau sintetinę) arba mineralinę alyvą, intervalą verta sutrumpinti iki 10 000 km. Aukščiausios klasės automobiliuose („Audi“, BMW, „Mercedes“) ir VAG koncerno automobiliuose alyvos keitimo intervalus kontroliuoja kompiuteris, kuris elektronikos pagalba nustato alyvos būklę.

Atsakymas į klausimą, kaip dažnai ir kada keisti variklio alyvą, taip pat labai priklauso nuo automobilio ridos. Jei automobilio rida viršija 100 000 km, variklio alyvą reikėtų keisti kas 15 000 km, nepaisant to, ką rodo kompiuteris.

Toks intervalas turėtų būti taikomas ir automobiliuose, kurių rida ilgesnė – iki 20-30 000 km, o geriausia – nuo pirmosios techninės apžiūros – taip nepanaikinsime garantijos ir būsime tikri, kad variklis turi tinkamas darbo sąlygas.

Ar būtina alyvą keisti kasmet?

Vairuotojai paprastai nustato variklio alyvos keitimo dažnumą remdamiesi tik rida, kurią variklis turėtų nuvažiuoti naudodamas „vieną“ variklio alyvą. Tuo tarpu tai neturėtų būti vienintelis veiksnys, lemiantis, kada reikėtų keisti variklio alyvą.

Laikui bėgant tepalas palaipsniui degraduoja ir praranda savo tepimo savybes. Be to, nuvažiavus tūkstančius kilometrų, į alyvą patenka vis daugiau teršalų (pvz., dulkių, dumblo, metalo drožlių), kurie netinka variklio agregato būklei.

Dėl šios priežasties visuotinai pripažįstama, kad jei per metus automobiliu nuvažiuojama tik keli tūkstančiai kilometrų, variklio alyvą reikėtų keisti kasmet. Tik tada galime būti tikri, kad neapsunkiname variklio gyvavimo.

Žymos: alyvavariklio alyva
Dalintis364DalintisSiųstiDalintis64

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.