Daugeliui vairuotojų paskirstymo diržas (GRM) – tai detalė, apie kurią prisimenama tik tada, kai ji nutrūksta. Tačiau kai tai įvyksta, kalba eina ne apie paprastą remontą – dažnai reikia keisti visą variklį, o tai gali kainuoti net iki €2500 ar daugiau.
Norėdami išsiaiškinti, kas iš tikrųjų lemia šios detalės gedimus, buvo pakalbinti automobilių servisų specialistai , kurie išskyrė penkias pagrindines klaidas, trumpinančias GRM diržo tarnavimo laiką.
1. Taupymas ne ten, kur reikia
Dėl augančių autodalių kainų vairuotojai dažnai renkasi pigiausias alternatyvas. Tačiau sutaupę €10–€25 galite patirti nuostolių iki €2500, jei nutrūkus diržui teks remontuoti variklį. Pigios dalys dažnai būna prastesnės kokybės arba net klastotės. Todėl ekspertai pataria rinktis tik originalias arba patikrintų tiekėjų detales.
2. Neteisingas montavimas
Net ir kokybiškas diržas neatlaikys, jei bus sumontuotas netinkamai. Viena dažniausių problemų – netinkamas diržo įtempimas, dėl kurio detalė gali greitai susidėvėti ar net nutrūkti. Diržo keitimą rekomenduojama patikėti tik specializuotiems autoservisams.
3. Alyvos nutekėjimai – tylusis žudikas
„Alyva – mirtinas paskirstymo diržo priešas“, – sako automobilių ekspertai. Net ir nedideli nutekėjimai, patekę ant diržo, ženkliai trumpina jo tarnavimo laiką. Alyva minkština diržo gumą, skatina slydimą, tempimą ir trūkimą.
4. Variklio užvedimas „iš stūmimo“
Ypač pavojingas būdas automobiliams su mechanine pavarų dėže. Tokiu atveju diržui tenka staigus ir netolygus krūvis, kuris gali sukelti momentinį nutrūkimą – ypač jei diržas jau padėvėtas.
5. Gamintojo rekomendacijų ignoravimas
Tai bene dažniausia ir brangiausia klaida. Paskirstymo diržo tarnavimo laikas siekia 70 000–90 000 km, tačiau galingesnių, turbininių SUV ir visureigių atveju – dar trumpesnis. Bandydami „išspausti maksimumą“ iš diržo, vairuotojai rizikuoja brangiu variklio remontu.
Kaip prailginti diržo tarnavimo laiką?
Norėdami išvengti rizikos, specialistai rekomenduoja:
- Pirkti dalis tik iš oficialių ar patikimų tiekėjų
- Diržą keisti tik sertifikuotuose autoservisuose
- Reguliariai tikrinti variklio skyrių dėl alyvos nutekėjimų
- Nedelsiant šalinti net ir menkus nutekėjimus
- Griežtai laikytis gamintojo nurodyto techninės priežiūros grafiko
Atsižvelgiant į didėjančias autodalių ir remonto kainas, prevencija tampa ne tik rekomenduojama, bet ir ekonomiškai būtina. Tai ypač aktualu SUV ir visureigių savininkams, kur apkrovos ir remonto išlaidos dažnai būna didesnės.
Ar jums yra tekę patirti paskirstymo diržo gedimą? Ką iš to išmokote?
Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose!