Viso sezono padangos turi nemažai privalumų, ypač mūsų vidutinio klimato sąlygomis. Todėl daugelis vairuotojų noriai jas renkasi. Tačiau jos turi ir trūkumų, į kuriuos ne visi atsižvelgia. Netrukus tuo įsitikinsite. Verta padaryti vieną dalyką, kad jos tarnautų ilgiau.
Geros kokybės visasezonės padangos yra puikus kompromisas tarp vasarinių ir žieminių padangų. Nepriklausomi bandymai rodo, kad nors sezoninės padangos vis dar geriausiai veikia ekstremaliomis sąlygomis, visasezonės padangos įgyja pranašumą vidutinio sunkumo sąlygomis.
Deja, vienas faktas nesikeičia: universalios padangos naudojamos ištisus metus. Dėl to, palyginti su sezoninėmis padangomis, visų sezonų padangos per metus nuvažiuoja daugiau kilometrų ir nuolat dėvisi. Žieminės padangos „ilsisi“ vasarą, o vasarinės – žiemą, o visasezonės padangos nuolat „kaupia“ kilometrus. Tai akivaizdžiai turi įtakos jų ilgaamžiškumui.
Padarykime prielaidą: vairuotojas per metus nuvažiuoja 12 000 km, t. y. vidutiniškai 1 000 km per mėnesį. Tokiu atveju vasarinės padangos per metus nuvažiuoja apie 7 000-8 000 km, o žieminės – 4 000-5 000 km. Padangos, nepriklausomai nuo jų tipo, vidutiniškai tarnauja 30 000 km. Pažiūrėkime, kokią įtaką tai turi jų ilgaamžiškumui.
Sezoninių padangų rida po trejų metų bus 21 000-24 000 km, o žieminių padangų – 12 000-15 000 km. Jos vis dar bus geros būklės. Vasarinės tarnaus dar ketverius metus, o žieminės – dar du sezonus.
Viso sezono padangos per tuos trejus metus nuvažiuos 36 000 km ir jas reikės pakeisti. Po dvejų metų ir nuvažiavus 24 000 km jos bus nusidėvėjusios kaip vasarinės padangos, bet tikrai labiau nei žieminės. Vasarą jos dar gali būti tinkamos naudoti, tačiau žiemai jau nebetinkamos. Taip pat reikėtų atsižvelgti į tai, kad vasarą universalios padangos dėvisi greičiau dėl naudojamo minkšto mišinio.
Štai praktinis pavyzdys: Paveikslėlyje pavaizduota automobilio, kuris per trejus metus nuvažiavo 25 000 km, padanga. Viso sezono padangos protektoriaus gylis yra šiek tiek didesnis nei 4 mm. Šios padangos, įsigytos prieš 2020/2021 m. žiemą, nebebuvo tinkamos 2023/2024 m. žiemai, tačiau dar galėjo tarnauti 2024 m. vasarą. Jos tarnavo tris žiemas ir trejus metus, o jų rida buvo vidutinė – 8 300 km per metus. Esant 12 000 km ridai per metus, jas būtų reikėję keisti po dvejų metų.
Būtent priešžieminiu laikotarpiu verta atidžiau apžiūrėti viso sezono padangas ir patikrinti protektoriaus storį. Būtent šioje vietoje galima įžvelgti didžiausią tokių padangų trūkumą. Per pastaruosius metus ar dvejus neturėjote jokių dilemų ir jums nereikėjo keisti padangų. Dabar tikriausiai teks apie tai pagalvoti.
Jei iš tiesų visą sezoną ar ilgiau nepervažiavote padangų, jos gali pasižymėti dar viena savybe – priekinės padangos dėvisi labiau nei galinės. Tai būdinga daugeliui automobilių, nors tai nėra taisyklė. Jei padangas kaitaliojote, jos galėjo tarnauti dar vieną sezoną.