Absurdas ar puiki naujovė? „Mercedes“ pasiūlė stabdžius, kurie, viena vertus, leis pamiršti apie trinkelių ar diskų keitimą, o kita vertus, kai jie baigsis…. automobilis greičiausiai nebus vertas remonto. Viskas vardan ekologijos.
„Mercedes-Benz“ peržengia įprastų sprendimų ribas: pristatė stabdžių, paslėptų elektros variklio korpuse, koncepciją. Vokietijos automobilių pramonės milžinė žada, kad jos konstrukcija pagerins stabdymo efektyvumą ir turės teigiamos įtakos automobilio valdymui. Skamba pernelyg gerai, kad būtų tiesa? Na, taip ir yra, nes yra ir kabliukas.
Nauji stabdžiai vardan ekologijos. Jie bus itin ilgaamžiai
Tačiau pirmiausia paaiškinsime, kaip tiksliai jis turėtų veikti ir kodėl „Mercedes“ taip stengėsi. Inovatyvios konstrukcijos viduje yra trinties žiedas, apsuptas dviejų stabdžių diskų, kad būtų užtikrintas didelis efektyvumas ir ilgaamžiškumas. Ekspertų teigimu, viena kaladėlė gali tarnauti visą automobilio eksploatavimo laiką. Kaip tai įmanoma? Inžinieriai nurodo, kad įprastomis važiavimo sąlygomis dėl vis tobulėjančių energijos rekuperacijos sistemų iki 98 proc. stabdymo operacijų nereikia naudoti įprastinių stabdžių.
Stabdžiai aušinami skysčiu. Tai suteikia dar vieną privalumą – uždari ratlankiai, todėl geresnė aerodinamika. Tačiau visa sistema buvo sukurta ne iš nuobodulio, kad inžinieriai nuobodžiautų. Taip yra todėl, kad gamintojas ruošiasi įsigalioti EURO 7 standartui, kuriame taip pat atsižvelgiama į stabdžių trinties komponentų dulkių mažinimą.
Naujo automobilio tarnavimo laikas? Maždaug tiek pat, kiek „naudotų“ skelbimuose
Taigi, kur yra kabliukas? Gamintojas prognozuoja, kad šie stabdžiai galės veikti visą automobilio eksploatavimo laiką. Kiek laiko, anot gamintojo? 15 metų arba 300 000 km. Būtent tiek laiko sistema turėtų tarnauti.
Kai ši sistema susidėvės, ją reikės pakeisti, o tam beveik neabejotinai reikės nuimti visą pavaros bloką, išardyti stabdžius ir surinkti naujas dalis. Tai sudėtinga procedūra, kuri tikrai nebus pigi. Lieka klausimas, ar ji kainuos tiek, kad ją verta atlikti 15 metų senumo automobilyje. Jau nekalbant apie tai, kad, išėmus variklį, vertėtų atlikti dar keletą dalykų, kurie netrukus gali „sugesti“.
Stabdžiai nuvažiavus 300 000 km. Kaip dėl kitų komponentų?
Kadangi stabdžių eksploatavimo trukmė yra 300 000 km, kyla klausimas, ar kiti komponentai taip pat bus suprojektuoti taip, kad atlaikytų tokią ridą. Galbūt tai sužinosime, nes naujasis kūrinys jau bandomas.