IIHS yra JAV kelių eismo saugumo organizacija. Neseniai atliktame tyrime ji apžvelgė vairuotojo pagalbines sistemas. Paaiškėjo, kad dauguma iš 14 tirtų prekės ženklų neužtikrina pakankamo saugumo lygio.
Pagalbos vairuotojui sistemos vis dažniau montuojamos į naujus automobilius. Nors bazinių sprendimų galima rasti net ir pigiuose modeliuose, pažangiausius sprendimus siūlo aukščiausios klasės prekės ženklai, kurie palengvina vairuotojui daugelį užduočių ir leidžia vairuoti pusiau autonomiškai. Tačiau ar šios sistemos užtikrina tinkamą saugumo lygį?
Norėdama tai patikrinti, IIHS po mikroskopu paėmė 14 skirtingų markių modelių. Pagrindinis tyrimo tikslas buvo išsiaiškinti, kaip sistemos veikia, kaip jos stebi vairuotojų elgesį ir ar pakankamai primena jiems būti atsargiems.
Ypatingas dėmesys buvo skiriamas procedūroms, naudojamoms avarinėse situacijose, pavyzdžiui, vairuotojams ignoruojant įspėjimus. Tačiau rezultatai nedžiugina – daugumoje sistemų trūksta tinkamų priemonių, kurios užkirstų kelią piktnaudžiavimui ir priverstų vairuotojus sutelkti dėmesį.
„Kai kurie vairuotojai gali manyti, kad dalinis automatizavimas palengvina ilgas keliones, tačiau nėra daug įrodymų, kad dėl to vairavimas tampa saugesnis“, – „Bloomberg“ paskelbtame pareiškime teigia IIHS prezidentas Davidas Harkey.
„Kaip parodė daugelis garsių avarijų, sistemos kelia naują riziką, kai jose nėra tinkamų saugos priemonių“. – jis priduria.
Iš 14 IIHS įvertintų markių tik viena nusipelnė teigiamo įvertinimo. Tai Lexus, kurio sistemų veikimas buvo įvertintas kaip „priimtinas“. Antroji vieta atiteko „General Motors“, kurios įvertinimas buvo „sąlyginis“. Likusių markių sistemos buvo įvertintos „blogai“. Visą reitingą galite rasti pirmiau pateiktoje diagramoje.