Atsukite alyvos dangtelį ir pažiūrėkite, kaip jis atrodo. Toks vaizdas, koks pavaizduotas paveikslėlyje, gali išgąsdinti. Ar tai pavojingas reiškinys? Tikrai taip.
Vadinamasis „sviestas po kamščiu“, t. y. šlapios slidžios srutos, kurios yra vandens ir karterio garų mišinys, rodo, kad variklyje, ypač tepimo sistemoje ir aušinimo sistemoje, yra daug vandens. Priešingai paplitusiai nuomonei, tai labai retai būna perdegusios galvutės tarpinės pasekmė.
Iš kur variklyje atsiranda vandens? Jei šis reiškinys pasireiškia žiemą arba pastebimas po žiemos, jis atsiranda dėl variklyje susikaupusio vandens kondensato. Vandens atsiranda kiekviename šaltame variklyje ir tai yra natūralus reiškinys. Jis paprastai atsiranda automobiliuose, kurie naudojami trumpiems atstumams įveikti. Vandeniui nėra sąlygų išgaruoti, todėl jis kaupiasi vis didesniais kiekiais.
Kita priežastis gali būti užsikimšęs oro filtras. Dėl susikaupusių alyvos garų ribojamas oro prapūtimo srautas, todėl oro prapūtimo kameroje labai greitai susikaupia vandens garų, kurie galėtų išgaruoti, jei oro prapūtimo kameroje būtų laisvas praėjimas. Tačiau jei emfizė jau yra užsikimšusi, vanduo, užuot garavęs, susimaišo su emfizėje esančiais alyvos garais ir sudaro geltoną nuosėdą, kuri išstumiama po alyvos dangteliu.
Alyvos filtre susikaupus nuosėdoms, po alyvos dangteliu susidaro „sviesto“ efektas. „Sviestas“ taip pat kaupiasi variklio viršuje po vožtuvų dangteliu, o jei stipriai užsikemša emfragma, jis gali kauptis ir alyvos matuoklio vamzdelyje bei kitose vietose, pro kurias iš karterio gali išeiti slėgis.
Kaip atsikratyti „sviesto“ variklyje?
Pradėkime nuo to, ar tai pavojingas reiškinys? Pats savaime – ne, tačiau jo ilgalaikio pasireiškimo pasekmės tikrai yra. Nepasiduokite panikai – per trumpą laiką jis nesunaikins variklio. Tačiau ilgainiui jis gali sukelti žalą.
„Sviesto“ buvimas rodo, kad alyvoje susikaupė daug vandens, ir nors vanduo nelengvai maišosi su alyva, jis neigiamai veikia jo savybes. Tokia alyva tinka tik pakeisti. Alyvos pašildymas ilgesnį laiką važiuojant dideliu greičiu greitkeliu padės tik pusėtinai – gal ir pašalins vandenį, bet alyva vis tiek nebeturės savo savybių.
Be to, dėl vandens ir alyvos nuosėdų užsikimšimo oro prapūtimo kanalas sukelia didelį pasipriešinimą varikliui veikiant, todėl gali padidėti degalų sąnaudos arba atsirasti tokių reiškinių kaip netinkamas uždegimas ar degalų perteklius alyvoje. Todėl to nereikėtų nuvertinti.
Alyvoje esantį vandenį galima pašalinti stipriai pašildžius alyvą, pavyzdžiui, važiuojant, tačiau iš tikrųjų alyvą vis tiek reikėtų keisti. Tačiau jei norite atsikratyti problemos ilgesniam laikui, reikėtų, kad alyvos filtrą išvalytų mechanikas (išardytų ir išplautų arba net pakeistų, jei konstrukcija to neleidžia). Tai galite padaryti ir patys, tačiau naujesniuose automobiliuose tai užtrunka ir kartais tenka išardyti daug komponentų.
Visapusiškas sprendimas bus ne tik išvalyti oro perpylimo angą ir pakeisti alyvą, bet ir išplauti variklį. Jokiu kitu būdu neįmanoma pašalinti visos šios „košės“ iš variklio. Kita vertus, tai nėra problemos sprendimas visiems laikams. Norint išvengti „sviesto“ sankaupų, reikia tiesiog neleisti automobiliui daug dienų važinėti nepakankamai įkaitusiam.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.