Pasak „Stellantis“ generalinio direktoriaus Carloso Tavareso, šiuo metu kuriami elektromobiliai yra geras sprendimas tik tam tikroms visuomenėms. Kad tai pasikeistų, reikės technologinio proveržio.
Perėjimas prie elektromobilių jau daugelį metų yra vienas didžiausių automobilių pramonės iššūkių. Elektromobilių kūrimas ir pozicionavimas rinkoje yra tema, kuri iš tiesų kelia daug emocijų. Taip yra daugiausia dėl to, kad pagal dabartines taisykles tikimasi, jog per ateinančius maždaug dešimt metų jie visiškai išstums vidaus degimo automobilius – bent jau keliuose svarbiuose regionuose.
2035 m. Europos Sąjungoje, Jungtinėje Karalystėje ir kai kuriose JAV valstijose, be kita ko, bus uždrausta prekiauti vidaus degimo automobiliais. Tačiau vis dažniau pasigirsta abejonių dėl šio žingsnio. Tarp jų yra ne tik politikų, bet ir pagrindinių pramonės atstovų.
Amsterdame vykusiame „Freedom of Mobility“ forume „Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas nusprendė kalbėti apie elektromobilių ateitį. Portugalas nebijo garsiai reikšti savo įsitikinimų ir tai dar kartą įrodė atvirai pripažindamas, kad elektromobiliai nėra vaistas nuo visų keturračių pasaulio blogybių.
Turėtume atsisakyti dogmatiško požiūrio, kai vienas dydis tinka visiems. Nemanau, kad tai bus veiksminga. Dabartinės elektrinės transporto priemonės gali būti sprendimas kai kurioms visuomenėms.
Carlosas Tavaresas – naujasis „Stellantis“ generalinis direktorius
T. Tavaresas pabrėžia, kad šiuo metu didžiausia problema yra akumuliatorių gamybai reikalingos medžiagos, pirmiausia – litis. Jo žodžiais tariant, vienai baterijai, galinčiai pasiekti „padorų“ 400 km nuotolio atstumą, pagaminti reikia apie 500 kg bet kokios žaliavos. Todėl jis daro išvadą, kad be technologinio proveržio negalima kalbėti apie tai, kad elektra bus plačiai paplitusi visuose pasaulio kampeliuose.
Per ateinantį dešimtmetį pramonė, remdamasi naujomis cheminėmis medžiagomis, turi pasiekti proveržį elementų galios tankio srityje, kad bent 50 proc. sumažintų elektromobilių svorį ir žaliavų sąnaudas.
Carlosas Tavaresas – naujasis „Stellantis“ generalinis direktorius
Vandenilis – ateities degalai? Tavarešas: jei ką, tai ne masėms
Tad kur ieškoti alternatyvų? Daugelis automobilių entuziastų, taip pat nemažai didelių korporacijų stengiasi plėtoti vandenilio kelią. Tačiau Tavaresas neabejoja – dabartinė vandenilinė varomoji jėgainė neturi jokių galimybių tapti masinės rinkos sprendimu. Priežastis iš tiesų paprasta – jo ekonomiškumas.
Bijau, kad kol kas pagrindinė vandenilio energijos kliūtis bus įperkamumas. Netolimoje ateityje tai tikriausiai bus sprendimas didelių korporacijų automobilių parkams, bet tikrai ne paprastiems piliečiams.
Carlosas Tavaresas – naujasis „Stellantis“ generalinis direktorius