„Nio“ pranešė apie didesnį nei tikėtasi pirmojo ketvirčio nuostolį, nes dėl padidėjusios konkurencijos elektrinių transporto priemonių gamintoja patyrė dar vieną nesėkmę siekdama pelningumo.
Ketvirtadienį EV gamintojas pranešė, kad jo pakoreguoti grynieji nuostoliai šiuo laikotarpiu padidėjo iki 4,9 mlrd. juanių (626 mln. eurų).
„Nio“ metų pradžia buvo lėta, o kovo mėn. ji sumažino transporto priemonių tiekimo prognozes.
„Nio“ susiduria su sunkumais, įskaitant aštresnę konkurenciją Kinijoje, kur vyksta kainų karas. Plėtra pelningesnėse užsienio rinkose taip pat susiduria su sunkumais, nes JAV ir Europos Sąjungoje didinami arba jau padidinti muitai.
Maržos didinimas
2014 m. įkūrusi „Nio“ daugiausia dėmesio skyrė aukščiausios klasės segmentui – įrengė į aukštos klasės klubą panašius salonus, pavadintus „Nio Houses“, ir vykdė brangiai kainuojančias baterijų keitimo operacijas.
Nuo to laiko bendrovė sumažino išlaidas, sulėtino plėtrą užsienyje ir per pastaruosius metus sumažino darbo vietų skaičių.
Pokyčiai pagerino jos maržas. Pirmąjį ketvirtį bendroji marža padidėjo nuo 1,5 proc. tuo pačiu laikotarpiu pernai iki 4,9 proc.
„Nio“ taip pat buvo tarp elektromobilių gamintojų, įskaitant „Xiaomi“ ir BYD, kurie gegužės mėn. pranešė apie didelius pardavimus, o bendrovės pristatymai išaugo daugiau nei 230 proc.
Dabar bendrovė stato ant antrojo masinei rinkai skirto prekės ženklo, pavadinto „Onvo“, kurio tikslas – konkuruoti su vietoje gaminamais „Tesla“ modeliais.
Pirmieji automobiliai bus pristatyti rugsėjo mėn., o tikimasi, kad šis subbrendis prisidės prie pelningumo, kai bus pristatoma 20 000 vienetų per mėnesį.
Tuo tarpu „Nio“ toliau tobulina esamus modelius ir bendradarbiauja su kitais automobilių gamintojais kuriant akumuliatorių keitimo tinklus.
Per tris mėnesius, pasibaigusius birželio 30 d., ji tikisi pristatyti iki 56 000 transporto priemonių ir gauti 17,1 mlrd. juanių pajamų, sakoma pranešime.
Pirmąjį ketvirtį pristatytų automobilių skaičius sumažėjo iki 30 053, t. y. iš esmės atitiko bendrovės patikslintą tikslą. Pajamos sumažėjo iki 9,9 mlrd. juanių ir taip pat neatitiko analitikų prognozių.
Siekdama patenkinti prognozuojamą pagrindinio prekės ženklo ir „Onvo“ paklausos augimą, „Nio“ pradėjo statyti trečią gamyklą, teigiama pranešime.
Tikimasi, kad naujoji gamykla, įsikūrusi Hefei mieste centrinėje Kinijoje, per metus galės pagaminti 100 000 automobilių per pamainą.
Praėjusį mėnesį „Nio Power“ padalinys užsitikrino 1 mlrd. juanių investiciją mainais į 10 proc. akcijų paketą. Grupės generalinis direktorius Viljamas Li (William Li) per pokalbį su analitikais sakė, kad ji yra atvira papildomam išoriniam finansavimui.
Bendrovė jau kitų metų pirmąjį pusmetį pradės tiekti pirmąjį savo trečiojo prekės ženklo, pavadinto „Firefly“, modelį, kuriuo ruošiamos transporto priemonės su keičiamais akumuliatoriais, kainuojančios nuo 100 000 iki 200 000 juanių.
Li teigė, kad Europos Sąjungos tyrimas dėl Kinijos subsidijų elektra varomiems automobiliams, dėl kurio gali būti nustatyti muitai, vyksta „iš esmės klaidinga kryptimi“.
Nors dabartiniai „Nio“ pardavimai Europoje sudaro tik nedidelę dalį visų pristatomų gaminių, bendrovė, atsižvelgdama į tarifų pokyčius, koreguos savo veiklą užsienyje ir vėliau šiais metais pradės plėtrą Artimuosiuose Rytuose.