Argi nėra ko nors, kas tinka viskam? Šis klausimas yra mitų, susijusių su visasezonėmis padangomis, pagrindas. Dauguma jų yra nesąžiningi, o gal net ir žalingi. Todėl paneikime populiariausius iš jų.
Vartotojus supa įvairūs mitai apie universalias padangas. Todėl atėjo laikas juos išsklaidyti ir nurodyti, kokia yra tiesa.
1 mitas: Viso sezono padangos greitai dėvisi
Vienas iš pavyzdžių, kad tai netiesa, yra naujausias „Auto Bild“ atliktas visų sezonų padangų testas. Jame dalyvavusios „Dunlop All Season 2“ padangos buvo įvertintos kaip „geriausios“ pagal ridą. Šis modelis, pasak vokiečių žurnalo redaktorių, užtikrino „ilgiausią ridą teste“.
Iš tikrųjų veiksnių, kurie daro įtaką protektoriaus gyvenimui, reikia ieškoti kitur. Tai – ratų slėgio arba pakabos gedimai. O tai, kad universalias padangas reikia keisti greičiau nei sezonines, yra tarsi akivaizdu. Juk tai padanga, kuri naudojama visus metus, o ne tik griežtai apibrėžtą sezoną.
2 mitas: Universalios padangos blogai veikia žiemos sąlygomis
Tai viena didžiausių nesąmonių, kurias galima pasakyti apie universalias padangas. Ypač todėl, kad šiems modeliams suteikiama žiemos homologacija. Ją išreiškia trys kalnų viršūnės su snaigės ženklu ant šoninės sienelės.
Šioje vietoje verta pridurti, kad toks pavadinimas nėra gamintojo fantazijos rezultatas. Prieš patvirtinant padangas, jos turi praeiti griežtai apibrėžtą bandymų etapą. Juos nustato ir kontroliuoja ES. Todėl 3PMSF užtikrina standartizavimą ir byloja apie realias galimybes kelyje žiemą. Tai geriausiai iliustruoja faktas, kad žieminių padangų bandymuose gali dalyvauti ir visasezonės padangos. Ir jos veikia geriau nei kai kurie žiemai skirti konkurentai.
3 mitas: vasarą visasezonių padangų sukibimas su kelio danga prastesnis
Yra du poliai. Kai kurie mano, kad visasezonės padangos žiemą veikia prastai. Kiti – kad jos prastai veikia vasarą. Tai taip pat yra nesąmonė. Šiuolaikinės gumos mišinio technologijos ir protektoriaus architektūra lemia, kad visasezonės padangos gerai veikia ir ant sauso bei karšto asfalto. Ji išlaiko aukštą sukibimo lygį. Be to, rinkoje yra net šiek tiek sportiškesnių savybių modelių, kurie tiks galingesniems automobiliams.
4 mitas: Viso sezono padangos tinka tik mažiems miesto automobiliams
Norėdami įsitikinti, kad minėtas mitas nėra tiesa, tiesiog peržiūrėkite atskirų modelių asortimentą. Šis skirtas įvairiems dydžiams. Dažnai jis apima praktiškai visus rinkos poreikius ir apima versijas, skirtas ratlankių dydžiams nuo 14 iki 19, o kartais net 21 colio. Pavyzdžiui, „Pirelli“ sukūrė modelį, skirtą sportiniam visureigiui „Lamborghini Urus“.
5 mitas: Viso sezono padangos – tai tik kompromisas
Šiuolaikinės visasezonės padangos sukurtos taip, kad užtikrintų optimalias eksploatacines savybes įvairiomis sąlygomis. Todėl jas galima naudoti ištisus metus. Ir visai ne dėl to, kad reikėtų daryti kompromisus ar atsisakyti tam tikrų padangų savybių. Tokias galimybes suteikia technologijos. Ypač todėl, kad padangų gamintojai kasmet išleidžia šimtus milijonų eurų protektoriaus formai ar gumos mišinio sudėčiai tobulinti.