• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Didžiausias padangų slėgis – koks jis ir kaip jį patikrinti?

pagal Andžej Biaigo
2024.11.10, 14:25
Patarimai
A A
0
padangu-slegio-tikrinimas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Ne visi vairuotojai žino, kad didžiausias slėgis, iki kurio galima pripūsti padangas, paprastai yra daug didesnis nei rekomenduoja transporto priemonės gamintojas. Iš kur jį skaityti ir kada juo naudotis?

Net ir geriausia padanga negalės užtikrinti gerų valdymo savybių, jei ji bus netinkamai pripūsta. Dėl nepakankamo oro pripūtimo gerokai sumažėja vairavimo tikslumas, padidėja degalų sąnaudos ir kyla mechaninių pažeidimų arba padangos perkaitimo pavojus, nes dėl trinties ir nuolatinio lenkimo ji įkaista iki aukštos temperatūros. Dėl labai per mažo oro pripūtimo padanga staigiai manevruojant gali net „nulėkti“ nuo ratlankio.

Per didelis padangų slėgis taip pat nėra naudingas. Kraštutiniais atvejais dėl to gali sprogti padanga ir įvykti avarija. Laimei, rizika, kad taip nutiks, yra nedidelė, jei padangos nėra įbrėžtos ar mechaniškai pažeistos, o vairuotojas jas šiek tiek per daug pripūtė. Kodėl? Verta žinoti, kad yra dvi padangų slėgio ribos. Vieną – optimalų – rekomenduoja transporto priemonės gamintojas ir jį galima rasti, pavyzdžiui, po degalų bako dangteliu. Kitą – maksimalų – nustato padangų gamintojas ir nurodo ant padangos šoninės sienelės. Skirtumas tarp šių dviejų dydžių yra didelis ir gali viršyti 1 barą. Ir tiek sunku pripūsti ratus kompresoriumi net ir labai perkalibruotu manometru.

Didžiausias padangų slėgis

didziausias padangu slegis padangos slegis

Didžiausias leistinas slėgis užrašytas ant padangos šoninės sienelės. Paprastai jis rašomas didžiosiomis raidėmis ir gali būti, pavyzdžiui, „MAXIMUM PRESSURE 350 kPa“ arba „MAXIMUM INFLATION PRESSURE 350 kPa“. Tai reiškia, kad atitinkama padanga gali būti pripūsta iki 350 kilopaskalių arba 3,5 baro. Didžiausia vertė taip pat greičiau nurodoma su saugumo atsarga – nesena ar nepažeista padanga turėtų atlaikyti daugiau – tačiau padangų gamintojas nebeužtikrina tokio pripūtimo pasekmių.

Kada verta pripūsti padangas

Žinoma, tai nereiškia, kad padangas reikia pripūsti didesniu slėgiu, nei rekomenduoja automobilio gamintojas. Taigi kodėl yra du padangų slėgio lygiai? Kartais praverčia rezervas – didžiausias leistinas padangų slėgis. „Pirelli“ teigia, kad jis gali būti naudojamas, pavyzdžiui, važiuojant su labai dideliu kroviniu arba velkant.

Skaitykite  Alyvos keitimo klaidos: ką daro net ir patyrę vairuotojai

Tie, kurie retkarčiais naudoja automobilį trasoje, gali eksperimentuoti su slėgiu, pavyzdžiui, norėdami kompensuoti polinkį į nepakankamą posūkį, o silpno automobilio atveju – ir sumažinti pasipriešinimą riedėjimui. Stipriai pripūstos padangos turi mažesnę deformaciją, o tai gali turėti įtakos stabdymo keliui ir automobilio valdymui, pavyzdžiui, padidėja polinkis nepakankamai sukti arba per daug sukti, ypač ant slidžios dangos.

didziausias padangu slegis padangos slegis didziausia leidziama apkrova

Labai pripūstos padangos pasipriešinimas riedėjimui gali sumažėti, tačiau ne tiek, kad būtų pateisinamas maksimalaus leistino slėgio padidinimas. Taip pat nereikėtų pamiršti, kad smarkiai „pripūsta“ padanga pradeda mažiau lankstytis, todėl sumažėja važiavimo komfortas. Kadangi padanga mažiau filtruoja kelio trūkumus, amortizatoriai, spyruoklės, įvorės ir kiti pakabos komponentai turi dirbti intensyviau, o tai akivaizdžiai pagreitina jų nusidėvėjimą. Gali sutrumpėti ir pačios padangos tarnavimo laikas: dėl per didelio oro pripūtimo paprastai intensyviau dilsta centrinė protektoriaus dalis.

Žymos: didžiausias padangų slėgispadangospadangų slėgis
Dalintis165DalintisSiųstiDalintis29

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.