Naujesniuose automobiliuose šoniniai veidrodėliai turi keletą funkcijų, apie kurias kai kurie naudotojai gali nežinoti. Jie padės parkuojantis ir neleis atsitrenkti į kitą transporto priemonę. Jie visada tarnavo šiam tikslui, tačiau dabar jie gali tai daryti dar efektyviau.
Dar prieš 40 metų veidrodėlis nebuvo savaime suprantamas automobilio priedas. Tuo metu naujuose automobiliuose jie turėjo būti tik kairėje pusėje, nuo vairuotojo pusės. Dešinėje pusėje buvo galima nusipirkti mažesnį veidrodėlį. Maža to, net ir XXI a. pradžioje kai kurie gamintojai vis dar aplaidžiai elgėsi su dešinės pusės veidrodėliu, ir jie buvo mažesni už esančius vairuotojo pusėje. Šiandien niekas nebežaidžia šio žaidimo ir net prideda papildomų funkcijų šiems, atrodytų, paprastiems automobilio komponentams.
Veidrodis padeda parkuojantis
Viena iš papildomų funkcijų – nuleisti veidrodėlius važiuojant atbuline eiga. Ji buvo sukurta tam, kad parkuodamasis vairuotojas galėtų matyti, pavyzdžiui, liniją, ribojančią stovėjimo vietą, arba bordiūrą, per kurį jis galėtų apgadinti ratlankius.
Daugelio mėgstama, o kitų nekenčiama galimybė. Kodėl? Ji gali ir padėti, ir trukdyti tuo pačiu metu, nes jei, pavyzdžiui, parkuojatės arti sienos ar stulpo, veidrodėlyje matote ratus ir žemę, o ne automobilio kontūrus ir kliūtį, todėl nesate tikri, ar neatsitrenksite į ką nors šonu.
Be abejo, ją galima išjungti ir pritaikyti pagal savo pageidavimus. Kaip tai padaryti, skiriasi priklausomai nuo gamintojo, tačiau tai tikrai aprašyta naudotojo vadove. Ši funkcija, žinoma, veikia tik tada, jei turite elektrinius veidrodėlius, ir paprastai tik geriau įrengtuose automobiliuose.
Apsaugo nuo nekontroliuojamos žalos
Kitas dalykas – aklosios zonos jutiklis. Daugumoje automobilių tai yra lemputė, esanti ant veidrodėlio krašto. Šis jutiklis naudojamas parodyti, kad šalia jūsų esanti transporto priemonė gali būti vadinamojoje aklojoje zonoje, t. y. šalia jūsų, tačiau jos nematote veidrodėlyje. Ši funkcija neerzina, neblaško dėmesio ir gali išgelbėti jus nuo ne vieno susidūrimo.
Be to, „Hyundai“ ir „Kia“ automobiliuose veidrodėlyje yra kamera, kurios vaizdas rodomas prietaisų skydelyje, kai vairuotojas įjungia indikatorių. Jos paskirtis – atvaizduoti akląją zoną, tačiau su ja taip pat galime apsaugoti ratlankius nuo užkliudymo už bordiūro. Korėjiečiai sugalvojo tikrai puikią galimybę, kuri labai giriama, nes netrukdo veidrodiniam vaizdui, bet parodo daugiau.
Jie netrukdo vairuoti
Dar viena funkcija – automatiškai sulankstomi šoniniai veidrodėliai. Iš pirmo žvilgsnio akivaizdi funkcija, tačiau labai naudinga siaurose vietose. Laikai, kai veidrodėlius reikėjo sulankstyti rankiniu būdu, baigėsi. Dabar tereikia paspausti mygtuką ir jie patys susilanksto. Tai praverčia tada, kai mažiausiai to tikitės, t. y. labai ankštose stovėjimo vietose ir siaurose gatvėse.
Vis daugiau automobilių šoniniai veidrodėliai taip pat gali būti pritemdomi. Naktį jie gali puikiai atspindėti šviesą vairuotojui į akis, kai už jo važiuoja automobilis. Laimei, kaip ir centriniai, jie gali sumažinti šį procesą dėl jutiklių, kurie užtikrina, kad atspindima šviesa nebūtų tokia aštri.