„Toyota“ ir jos prabangus dukterinis ženklas „Lexus“ jau seniai yra patikimumo sinonimai, nuolat užimantys pirmaujančias vietas automobilių patikimumo reitinguose. Tačiau naujausias „Consumer Reports“ tyrimas atskleidė reikšmingą pokytį ir išaiškino naują patikimumo lyderį – tai kitas japoniškas prekės ženklas.
Išanalizuota daugiau kaip 300000 automobilių: Išsamus patikimumo tyrimas
Didžiausia JAV vartotojų teises ginanti organizacija „Consumer Reports“ atliko išsamią daugiau nei 300 000 2000-2024 m. modelio transporto priemonių analizę, taip pat atrinktų anksčiau išleistų 2025 m. modelių analizę. Tyrimo metu buvo įvertinta 20 pagrindinių veiksnių, įskaitant girgždančius stabdžius, interjero apdailos kokybę, negarantinį remontą (pavyzdžiui, variklio problemas) ir elektromobilių įkrovimo problemas. Reitingus dar labiau praturtino saugumo testai, trasos rezultatai ir savininkų pasitenkinimo apklausos.
Naujasis čempionas: Subaru
Daugelį metų „Toyota“ ir „Lexus“ dominavo patikimumo reitinguose. Tačiau šiemet „Subaru“ aplenkė abi šias transporto priemones ir, surinkusi 68 balus, užėmė pirmąją vietą. Praėjusių metų lyderis „Lexus“ su 65 taškais nukrito į antrąją vietą, o „Toyota“ su 62 taškais užėmė trečiąją vietą.
Štai kaip geriausi prekių ženklai bus vertinami 2024 m:
- Subaru: 68 balai
- Lexus: 65 balai
- Toyota: 62 balai
- Honda: 59 balai
- Acura: 55 balai
- Mazda: 55 balai
- Audi: 54 balai
- BMW: 53 balai
- Kia: 51 balai
- Hyundai: 50 balai
Azijos prekių ženklai dominuoja dešimtuke
Reitinguose išryškėja Azijos dominavimas gaminant patikimus automobilius. Aštuonios iš dešimties populiariausių markių yra iš šio žemyno, šešios iš jų – japoniškos. Azijos markių patikimumo vidurkis buvo įspūdingas – 57 balai.
Europos ir Amerikos prekių ženklai atsilieka
Į dešimtuką pateko tik du ne azijietiški prekių ženklai – „Audi“ ir BMW, atstovaujantys Europai. Vidutinis žemyno patikimumo įvertinimas buvo 48 balai. Amerikos automobilių rinka pasirodė prasčiausiai – geriausiai įvertintas JAV prekės ženklas „Buick“ užėmė 11 vietą. Vidutinis amerikietiškų markių patikimumo įvertinimas siekė vos 38 balus.
Galutinės mintys
Naujausias „Consumer Reports“ reitingas rodo kintančią automobilių patikimumo dinamiką. „Subaru“ pakilimas į viršūnę yra jos įsipareigojimo užtikrinti patikimą inžineriją įrodymas. Tuo tarpu „Toyota“ ir „Lexus“, nors ir tebėra stiprūs varžovai, dabar susiduria su didesne konkurencija siekdami išlaikyti patikimumo reputaciją.
Nesvarbu, ar renkatės kitą automobilį, ar esate tiesiog automobilių tendencijų gerbėjas, aišku viena: patikimumas išlieka Japonijos automobilių meistriškumo vizitine kortele.