Kai kurios istorijos yra tokios skandalingos, kad atrodo lyg tiesiai iš Holivudo scenarijaus. Tai viena iš jų. Joje dalyvauja oro linijų pilotas, kuriam nepasotinamai reikia greičio, įžūlus „Ferrari“ apiplėšimas, nevykęs FTB pasivažinėjimas ir teisinė kova dėl vieno rečiausių kada nors pagamintų superautomobilių. Tai legenda apie Algar Ferrari F50.
Gyvenimo apiplėšimas
2003 m. rugsėjo 16 d. į „Algar Ferrari/Maserati“ saloną Rosemonte, Pensilvanijos valstijoje, atėjo vyras. Jis prisistatė esąs turtingas technologijų generalinis direktorius iš Kalifornijos, ką tik atskridęs iš Atlantos. Ant jo riešo žibėjo „Rolex“, o lauke laukė limuzinas. Jo akį traukė 1996 m. „Ferrari F50“, vienas iš 349 kada nors pagamintų automobilių. Dar svarbiau, jis buvo pasirengęs pervesti pradinį įnašą – iš karto po bandomojo važiavimo.
Prekybos salono darbuotojai nežinojo, kad juos apvogė Tomas H. Beikeris, komercinių oro linijų pilotas, kuris anksčiau yra vogęs automobilius. Bakeris neturėjo vairuotojo pažymėjimo, bet pasitikėjo savimi ir turėjo planą. Netrukus jis sėdo už 729 000 dolerių vertės roadsterio vairo – automobilio, apibūdinamo kaip „iš dalies Batmobilis, iš dalies balistinė raketa“. Po kelių akimirkų jis nuvažiavo, palikdamas apstulbusį pardavėją įstrigusį priemiesčio gatvėje.
„Visi buvo apstulbę“, – prisiminė detektyvas Čarlzas Kreigas (Charles Craig) iš Žemutinio Meriono policijos departamento.
Iš pradžių valdžios institucijos manė, kad Bakerio laukia komanda su transporto sunkvežimiu arba kad „Ferrari“ bus kontrabanda išgabentas į užsienį. Tačiau Bakeris tiesiog pasiliko automobilį sau. Vertingasis F50 buvo paslėptas Kentukio priemiestyje, retkarčiais pasirodydamas vietinėse automobilių parodose. Tai nebuvo pirmasis Bakerio pavogtas „Ferrari“, tačiau tai tikrai buvo įžūliausia jo vagystė.
FTB pasivažinėjimas, kuris baigėsi katastrofa
2008 m. Bakeriui nepasisekė, kai jis bandė parduoti pavogtą „Ferrari“ Kentukio skubios pagalbos skyriaus gydytojui už 375 000 JAV dolerių ir kitą kolekcinį automobilį. Kai gydytojas susisiekė su „Ferrari“, norėdamas patikrinti automobilio identifikacinį numerį, jis sužinojo, kad įsigijo liūdnai pagarsėjusį pavogtą F50. Valdžios institucijos buvo įspėtos ir netrukus Bakeris buvo suimtas.
Kai Bakeris buvo sulaikytas, draudimo bendrovė, sumokėjusi „Algar“ 625 000 JAV dolerių už pavogtą automobilį, perėmė „F50“ nuosavybę. Tačiau prieš nustatant jo likimą įvyko kažkas sukrečiančio. 2009 m. gegužės 27 d. FTB specialusis agentas Frederikas Kingstonas ir JAV prokuroro padėjėjas J. Hamiltonas Tompsonas – vienas iš bylos kaltintojų – išvažiavo „Ferrari“ pasivažinėti. Jie nesuvaldė 520 arklio galių mašinos ir Kentukyje atsitrenkė į medį, padarydami didelę žalą.
Vėliau FTB teigė, kad avarijos metu automobilis buvo pervežamas į saugojimo aikštelę. Valdžios institucijos tvirtino, kad Kingstonas važiavo tik 40 mylių per valandą greičiu ir kad dėl to galėjo būti kalta sprogusi padanga. Ferrari entuziastai tuo netikėjo. „Kodėl man toks jausmas, kad tai buvo atvejis „Dabar mano eilė“?“ – šmaikštavo vienas Ferrarichat.com komentatorius.
Teisinis mūšis dėl suniokotos ikonos
Po avarijos JAV Teisingumo departamentas atmetė „Motors Insurance Corp.“, kuriai priklausė automobilis, pateiktą 750 000 JAV dolerių ieškinį. Vyriausybė teigė, kad avarija įvyko teisėtai sulaikant „Ferrari“. Šių metų pradžioje draudimo bendrovė pateikė ieškinį Teisingumo departamentui ir FTB, reikalaudama kompensacijos ir paaiškinimo, kodėl automobilis apskritai buvo vairuojamas.
Bakeris pripažino savo kaltę ir buvo nuteistas aštuonių mėnesių laisvės atėmimo bausme. Tačiau bausmę jis atliko savaitgaliais, todėl savaitės metu galėjo toliau dirbti pilotu. Jo advokatas bylą pavadino „keista“ ir tvirtino, kad Bakeris nebuvo paprastas automobilių vagis. „Jis laikė jį sandėlyje ir ištraukdavo jį iš jo kas kažkiek laiko“.
Šiandien sudaužyti „Ferrari F50“ likučiai kažkur kaupia dulkes, o jų likimas neaiškus. Tačiau aišku viena: tai nebuvo paprastas automobilis ir jo gyvenimas tikrai nebuvo paprastas.
Ką manote? Ar JAV vyriausybė turėtų būti laikoma atsakinga už pavogto „Ferrari“ sudaužymą, ar draudimo bendrovei nepasisekė? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!