Kinija griežtina išmaniųjų vairavimo technologijų taisykles, reaguodama į didėjantį susirūpinimą dėl netinkamo vairuotojo pagalbinių sistemų naudojimo. Po tragiško incidento, susijusio su „Xiaomi SU7“, Kinijos valdžios institucijos ėmėsi ryžtingų veiksmų, kad užtikrintų griežtesnę priežiūrą ir vartotojų saugumą.
MIIT paskelbė griežtesnes taisykles
Balandžio 16 d. Kinijos pramonės ir informacinių technologijų ministerija (MIIT) surengė konfidencialų susitikimą su 20 automobilių pramonės įmonių. Pagrindinė žinia: nutraukti viešus vairuotojo pagalbinės programinės įrangos bandymus ir peržiūrėti rinkodaros terminologiją. Įmonėms buvo liepta pakeisti tokius terminus kaip „autonominis“ ar „savaeigis“ į „kombinuota vairuotojo pagalba“.
Pagrindiniai susitikimo punktai
- Viešas pažangiųjų pagalbos vairuotojui sistemų (ADAS) bandymas turi būti nedelsiant nutrauktas.
- Rinkodaros kalba turi atspindėti dabartinių technologijų realybę – daugiau jokių teiginių apie „autonominį vairavimą“
- OTA atnaujinimų turi būti sumažinta ir prieš išleidžiant juos kruopščiai išbandyti.
- Kiekvienas rimtas OTA atnaujinimo gedimas turėtų būti traktuojamas kaip gaminio atšaukimas arba gamybos sustabdymas.
Kontekstas: „Xiaomi SU7“ incidentas
Šis reguliavimo pakeitimas įvyko po incidento, susijusio su „Xiaomi SU7“, kuris, kaip pranešama, sugedo veikdamas pusiau autonominiu režimu. Nors detalių kol kas nedaug, šis įvykis sukėlė plačias diskusijas apie ADAS technologijų saugą ir rinkodarą Kinijoje.
Poveikis automobilių gamintojams
Kinijos automobilių gamintojai, taip pat Kinijoje veikiantys užsienio prekių ženklai dabar privalo:
- Aiškiai apibrėžti savo ADAS sistemų veikimo ribas.
- Atlikti visiško funkcionalumo bandymus prieš diegiant sistemą.
- Įdiegti griežtesnes naudotojų švietimo ir mokymo programas.
- Vengti pernelyg didelių pažadų ar vartotojų klaidinimo rinkodaroje.
OTA atnaujinimai: Nauji standartai
MIIT pabrėžė, kad OTA programinės įrangos atnaujinimai turi būti stabilūs ir gerai išbandyti. Jei kyla rimtų problemų, šie atnaujinimai turėtų būti traktuojami kaip oficialus atšaukimas arba dėl jų turėtų būti laikinai sustabdyta gamyba. Taip siekiama išvengti rizikos, kylančios dėl nepatikrintos programinės įrangos naudojimo realiomis eismo sąlygomis.
Terminologinė peržiūra
Atidžiai bus stebima reklamose ir reklaminėje medžiagoje vartojama kalba. Gamintojai raginami vietoj žodžių „autonominis“ ar „savaeigis“ vartoti tokius terminus kaip „kombinuota vairuotojo pagalba“, kad jie atspindėtų tikrąjį dabartinių technologijų pobūdį.
Ekspertų nuomonė
„Tai aiškus Kinijos reguliavimo institucijų signalas, kad sauga ir aiškumas vartotojams yra nediskutuotini dalykai, – sakė Pekine dirbantis automobilių technologijų analitikas daktaras Zhang Wei. „Xiaomi„ atvejis atskleidė, kaip greitas diegimas be tinkamo patvirtinimo gali sukelti rimtų pasekmių.“
Kadangi Kinija pirmauja pasaulinėje išmaniųjų transporto priemonių plėtros srityje, ji taip pat nustato saugos ir atskaitomybės tempus. Naująja reguliavimo sistema siekiama pažaboti neapgalvotas naujoves ir skatinti atsakingą vairavimo technologijų diegimą.
Ką manote apie šias naujas taisykles? Pasidalykite savo nuomone toliau.