Netrukus nauja 568 metrų ilgio dviejų eismo juostų kelio atkarpa sujungs statomą Tarandės tunelį su Tarandės gatve Vilniuje. Projekto tikslas – pagerinti eismo srautus ir pėsčiųjų judėjimą šioje teritorijoje. Statybos darbai turėtų būti baigti iki 2025 m. rudens.
Kas bus pastatyta
Naujoji jungiamoji kelio atkarpa bus ne tik dviejų eismo juostų, bet ir atskiro pėsčiųjų tako, atskirto žaliuoju juostu. Siekiant pagerinti saugumą ir funkcionalumą, bus įrengtas viešasis apšvietimas ir lietaus nuotekų surinkimo sistema. Kelio pabaigoje, Tarandės ir Edinburgo gatvių sankryžoje, bus įrengta nauja žiedinė sankryža.
- Ilgis: 568 metrai
- Dvi eismo juostos ir pėsčiųjų takas
- Rotacinė sankryža Tarandės ir Edinburgo gatvių sankryžoje
- Apšvietimas ir lietaus nuotekų drenažas
Aplinkos ir kraštovaizdžio pokyčiai
Dėl statybos ir požeminių inžinerinių tinklų įrengimo bus pašalinti 99 medžiai, iš kurių 15 yra saugomi.
Dauguma šių medžių yra tik vidutinės būklės, su deformacijos, pažeidimų ar struktūrinio disbalanso požymiais. Jų vietoje bus pasodinta 59 nauji medžiai – sidagros ir norveginiai klevai. Be to, žaliosios juostos pakraščiuose bus pasodinti krūmynai, pavyzdžiui, Spiraea betulifolia, Ribes alpinum ir Symphoricarpos albus.
Projekto istorija ir atsakomybės pasiskirstymas
Projektas kilo iš 2019 m. trišalio susitarimo tarp Vilniaus miesto savivaldybės, „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos kelių administracija) ir Vilniaus rajono savivaldybės. „Via Lietuva“ yra atsakinga už dešiniojo posūkio tunelio po greitkeliu statybą, o miestas – už jungiamąjį kelią, o rajonas – už Nesvyžiaus gatvės rekonstrukciją.
Siekiant paremti šį planą, miestas parengė ir patvirtino 7,9 hektarų detalųjį planą ir įsigijo šešis privačius žemės sklypus netoli Ukmergės gatvės.
Eismo pokyčiai tunelio statybos metu
Iki 2025 m. rugpjūčio pabaigos dėl Tarandės tunelio statybos pirmojo etapo eismo apribojimai liks galioti:
- Eismas Ukmergės link nukreipiamas į priešingą važiuojamąją dalį pro EMSI degalinę.
- Eismas Vilniaus link nukreipiamas į lygiagrečią privažiavimo kelią dešinėje pusėje.
- Laikinojo apvažiavimo kelio greitis ribojamas iki 50 km/h.
- Laikinai įrengtas šviesoforas nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje po Ukmergės gatve.
Kokia jūsų nuomonė? Ar naujas kelias palengvins eismą Tarandės rajone? Pasidalykite savo nuomone komentaruose arba aptarkite socialiniuose tinkluose.