Diagnostikos trikties kodas P0047 signalizuoja apie kritinį turbokompresoriaus slėgio didinimo valdymo grandinės gedimą, ypač apie neįprastai žemus įtampos rodmenis, kurie kelia pavojų variklio priverstinio įsiurbimo sistemai. Šis elektroninis gedimas sutrikdo tikslų kalibravimą, reikalingą idealiam padidinto slėgio valdymui, todėl gali iš karto pablogėti eksploatacinės savybės ir ilgainiui sugadinti komponentus. Nors iš pradžių vairuotojai gali pastebėti sumažėjusią galią, dėl šios gedimo būklės atsiradusios elektros problemos dažnai atskleidžia sudėtingesnes problemas, kurias reikia sistemingai ištirti, kad būtų išvengta brangiai kainuojančio remonto.
P0047 Turbokompresoriaus / pripūtimo kompresoriaus padidinto slėgio kontrolės A grandinės žema reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P0047 suveikia, kai variklio valdymo modulis (ECM) aptinka įtampos signalą, mažesnį už numatomą ribą pirminėje padidinto slėgio kontrolės grandinėje. Europos transporto priemonėse šią funkciją valdo ECM, o ne amerikietiškose transporto priemonėse dažniau naudojama transmisijos valdymo modulio (angl. Powertrain Control Module, PCM) terminologija. Padidinimo kontrolės sistema reguliuoja į variklį tiekiamo suslėgto oro kiekį, kontroliuodama išmetamųjų dujų sklendės veikimą arba kintamos geometrijos turbokompresoriaus padėties nustatymą. Kai šioje grandinėje atsiranda žema įtampa, tai gali turėti didelės įtakos variklio veikimui, degalų naudojimo efektyvumui ir išmetamųjų teršalų kiekio atitikčiai, nes ECM negali tinkamai reguliuoti padidinto slėgio, kad jis atitiktų variklio poreikius.
Bendrosios P0047 turbokompresoriaus / pripūtimo pripūtimo reguliatoriaus A grandinės žemos įtampos priežastys
- Pažeista arba surūdijusi laidų grandinė – dėl karščio ir vibracijos poveikio elektrinės jungtys blogėja
- Sugedęs didinimo kontrolės elektromagnetinis vožtuvas – sugenda vidiniai elektriniai komponentai, todėl rodmenys yra mažos varžos
- Neteisingos įžeminimo jungtys – dėl netinkamo elektrinio įžeminimo valdymo grandinėje atsiranda įtampos kritimas
- ECM vidinis gedimas – variklio valdymo modulyje atsiranda vidinės grandinės plokštės pažeidimų, turinčių įtakos slėgio padidinimo valdymui
- Sudegęs saugiklis arba relė – sugenda elektrinės apsaugos komponentai, nutraukiantys elektros energijos tiekimą padidinto slėgio kontrolės sistemai
- Vakuuminės linijos pažeidimas – pažeistos vakuuminės linijos turi įtakos pneumatinės slėgio didinimo kontrolės pavaros veikimui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Kontrolės variklio lemputės užsidegimas – ECM įjungia įspėjamąją lemputę, kai aptinkamas padidinto slėgio kontrolės grandinės gedimas
- Sumažėjusi variklio galia – važiuojant pastebimai sumažėja pagreitis ir bendras našumas
- Mažesnės degalų sąnaudos – variklis kompensuoja slėgio didinimo kontrolės sutrikimus, naudodamas sodresnį degalų mišinį
- Turbokompresoriaus švilpimo pokyčiai – pakitusios turbokompresoriaus garso charakteristikos greitėjimo metu
- Variklio svyravimai – nereguliarus galios perdavimas, ypač greitėjant iš mažų sūkių
- Limp režimo įjungimas – ECM apriboja variklio veikimą, kad būtų išvengta galimų komponentų pažeidimų
Diagnostika ir bandymai
Tinkama diagnostika prasideda nuo OBD-II skaitytuvo prijungimo, kad būtų galima gauti išsaugotus diagnostinių trikčių kodus ir „freeze frame” duomenis. Technikai turėtų patikrinti P0047 kodą ir patikrinti, ar nėra papildomų susijusių kodų, galinčių rodyti platesnes sistemos problemas. Naudojant skaitmeninį multimetrą, reikia patikrinti, ar padidinimo valdymo solenoido grandinėje yra tinkama įtampa, paprastai 12 voltų, ir įžeminimo vientisumas. Paties elektromagnetinio vožtuvo varžos testavimas turėtų parodyti gamintojo specifikacijose nurodytas vertes, paprastai 20-40 omų. Vizualiai apžiūrint laidų pluoštus, ypač netoli šilumos šaltinių, pavyzdžiui, išmetimo kolektoriaus, galima nustatyti pažeistą izoliaciją arba surūdijusias jungtis. Dūmų bandymas gali būti atliekamas siekiant nustatyti vakuumo nuotėkį pneumatinėse slėgio didinimo valdymo sistemose. Atliekant pažangiąją diagnostiką oscilografu analizuojami ECM komandų signalai ir solenoidų atsako modeliai įvairiomis variklio veikimo sąlygomis.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros skiriasi priklausomai nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties, o išlaidos atspindi tiek dalių, tiek darbo sąnaudas.
- Laidų sistemos remontas arba keitimas – remontuojamos pažeistos grandinės arba keičiamos ištisos laidų sistemos dalys; kaina: 150-400 €
- Spartinimo valdymo elektromagnetinio vožtuvo keitimas – sugedęs elektromagnetinis vožtuvas pašalinamas ir sumontuojamas naujas; kaina: 200-350 €
- ECM keitimas arba perprogramavimas – pakeičiamas variklio valdymo modulis arba atnaujinama programinė įranga; kaina: 800 € – 1500 €
- Saugiklių ir relių keitimas – elektros apsaugos komponentai pakeičiami originalios įrangos specifikacijomis; kaina: 20 € – 60 €
- Įžeminimo jungčių valymas ir remontas – koroduojantys įžeminimo taškai išvalomi ir tinkamai pritvirtinami; kaina: 80 € – 150 €
Atlikę remonto darbus, technikai turi išvalyti diagnostinius trikčių kodus naudodami OBD-II skaitytuvą ir atlikti bandymus kelyje, kad patikrintų, ar tinkamai veikia slėgio padidinimo kontrolė įvairiomis važiavimo sąlygomis.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Volkswagen Golf GTI 2008-2015 m.
- Audi A4 2009-2016 m.
- BMW 335i 2007-2013
- Mercedes-Benz C250 2012-2018
- Ford Focus ST 2013-2018 m.
- Subaru WRX 2008-2014
- Volvo S60 T5 2011-2018
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0047 kodui?
Nors automobilis gali išlikti važiuojantis, tolesnis važiavimas su aktyviu šiuo kodu gali lemti sumažėjusį našumą ir galimą turbokompresoriaus sugadinimą.
Išvada
Į P0047 kodą reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta turbokompresoriaus pažeidimų ir atkurtas tinkamas variklio veikimas. Sisteminga diagnostika turėtų prasidėti nuo vizualinės laidų rinkinių ir jungčių apžiūros, po to turėtų būti atliktas padidinto slėgio valdymo solenoido įtampos bandymas. Nedelsiant pašalinus šį grandinės gedimą, užtikrinamas idealus padidinto slėgio reguliavimas ir išvengiama brangiai kainuojančių komponentų gedimų. Norint tiksliai nustatyti pagrindinę priežastį ir atlikti veiksmingą remontą, gali prireikti profesionalios diagnostikos įrangos.