Kai pasirodo diagnostinis kodas P004E, automobilių technikos specialistai susiduria su vienu iš sunkiau paaiškinamų padidinto slėgio kontrolės sistemos gedimų. Šis nutrūkstamas grandinės gedimas sutrikdo tikslų variklio valdymo modulio ir turbokompresoriaus komponentų ryšį, todėl atsiranda nenuspėjamas galios perdavimas, kuris vargina ir mechanikus, ir transporto priemonių savininkus. Dėl šio gedimo sporadiškumo tradiciniai diagnostikos metodai dažnai nepasiteisina, todėl reikia specialių bandymų procedūrų ir sistemingų šalinimo metodų, kurie atskiria patyrusius specialistus nuo pradedančiųjų gedimų šalintojų.
P004E Turbokompresoriaus / pripūtimo pripūtimo reguliatoriaus A grandinės pertrūkis / sutrikimas reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P004E reiškia gedimą pirminėje didinimo kontrolės grandinėje, kuri valdo turbokompresoriaus arba pripūtimo kompresoriaus veikimą. Žyma A rodo, kad tai yra pirminė grandinė automobiliuose, kuriuose yra kelios padidinto slėgio valdymo sistemos. Šis kodas turi įtakos variklio veikimui, nes sukelia nenuoseklų padidinto slėgio tiekimą, todėl sumažėja galia ir gali padidėti išmetamųjų teršalų kiekis. Europos transporto priemonėse šią grandinę stebi ECM (variklio valdymo modulis), priešingai nei amerikietiškose transporto priemonėse, kuriose šią funkciją atlieka PCM (transmisijos valdymo modulis). Dėl pertraukiamo pobūdžio gedimas pasireiškia nereguliariai, todėl diagnozuoti jį sudėtingiau.
Bendrosios P004E turbokompresoriaus / pripūtimo pripūtimo reguliatoriaus A grandinės nutrūkimo / gedimo priežastys
- Neteisingai veikianti išmetamųjų dujų vožtuvo pavara – mechaninis gedimas neleidžia tinkamai reguliuoti padidinto slėgio
- Pažeista laidų sistema – dėl surūdijusių ar nutrūkusių laidų atsiranda netvarkingų elektrinių jungčių
- Gedimas padidinto slėgio jutiklis – netikslūs rodmenys klaidina ECM valdymo strategiją
- Vakuuminės linijos nesandarumas – sutrikęs vakuumas turi įtakos išmetamųjų dujų vožtuvo veikimui ir slėgio padidinimo valdymui
- Turbokompresoriaus mechaninės problemos – susidėvėję guoliai arba pažeistos turbinos mentės turi įtakos veikimui
- ECM programinės įrangos problemos – dėl pasenusios programinės įrangos gali būti netinkamai apskaičiuojamas padidinto oro srauto valdymas
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebia variklio patikros lemputė – ECM aptinka padidinto slėgio kontrolės sistemos gedimą
- Sumažėjusi variklio galia – netolygus slėgio didinimas turi įtakos pagreičiui ir našumui
- Variklio svyravimai greitėjant – dėl netolygaus padidinto slėgio kyla galios perdavimo problemų
- Neįprasti turbokompresoriaus garsai – dėl mechaninių problemų gali atsirasti švilpimo ar šlifavimo garsai
- Mažos degalų sąnaudos – dėl neefektyvaus slėgio didinimo valdymo didėja degalų sąnaudos
- Juodi dūmai iš išmetimo vamzdžio – gausus degalų mišinys dėl padidinto slėgio reguliavimo problemų
Diagnozė ir bandymai
Profesionalus diagnozavimas prasideda nuo OBD-II skaitytuvo prijungimo, kad būtų galima gauti išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Mechanikai naudoja multimetrus, kad patikrintų padidinimo kontrolės grandinės laidų įtampą ir varžą, patikrintų, ar nėra netaisyklingų jungčių, kurios gali atsirasti tik esant tam tikroms sąlygoms. Vakuumo testavimo įranga tikrinamas vakuuminių linijų vientisumas ir išmetamųjų dujų vožtuvo pavaros veikimas. Oscilografai padeda nustatyti nutrūkstamus elektros gedimus, stebint signalų modelius per ilgesnį laiką. Didinimo slėgio matuokliai matuoja faktinį didinimo lygį, palyginti su nustatytuoju, atliekant bandymus kelyje. Mechanikai taip pat vizualiai tikrina turbokompresorių, tarpinio aušintuvo vamzdynus ir susijusius jutiklius, kad nustatytų fizinius pažeidimus ar alyvos nuotėkius, kurie gali turėti įtakos sistemos veikimui.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties, o išlaidos skiriasi priklausomai nuo poreikio pakeisti komponentus.
- Laidų sistemos remontas – pažeistų arba surūdijusių laidų ir jungčių taisymas; kaina: 80-200 €
- Variklio pavaros keitimas – naujos elektroninės arba vakuuminės pavaros įrengimas; kaina: 250 € – 500 €
- Greitintuvo slėgio jutiklio keitimas – naujo tinkamai sukalibruoto jutiklio montavimas; kaina: 120 € – 300 €
- Vakuuminės linijos keitimas – naujų vakuuminių žarnų ir jungiamųjų detalių montavimas; kaina: 50 € – 150 €
- Turbokompresoriaus keitimas – viso turbokompresoriaus bloko keitimas dėl mechaninių gedimų; kaina: 1200 € – 3000 €
- ECM programinės įrangos atnaujinimas – perprogramavimas naujausia gamintojo programine įranga; kaina: 100 € – 250 €
Atlikę remonto darbus, technikai ištrina diagnostinius kodus ir atlieka bandymus kelyje, kad patikrintų, ar tinkamai veikia slėgio padidinimo kontrolė, ir patvirtintų, kad pertraukiamas gedimas pašalintas.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Audi A4 2009-2016 m.
- BMW 335i 2007-2013 m.
- Volkswagen Golf GTI 2010-2018
- Mercedes-Benz C250 2012-2015
- Volvo S60 T5 2011-2016
- Saab 9-3 Turbo 2008-2012 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau vairuoti, kai kodas P004E yra aktyvus?
Nors iš karto tai nėra pavojinga, tačiau dėl netinkamo padidėjimo kontrolės tęsiamas važiavimas gali sukelti turbokompresoriaus pažeidimus. Pertraukiamas pobūdis reiškia, kad simptomai gali neprognozuojamai pablogėti, todėl galite įstrigti kelyje. Visiškai sugedus turbokompresoriaus komponentams, padidėja remonto išlaidos.
Išvada
Diagnostinis kodas P004E reiškia sudėtingą turbokompresoriaus arba pripūtimo pripūtimo sistemos pertraukiamą gedimą, kurį reikia diagnozuoti sistemingai. Atsižvelgdami į nepastovumą, technikai turi atlikti išsamias bandymų procedūras, kad nustatytų, ar pagrindinė priežastis susijusi su elektros komponentais, mechaninėmis pavaromis ar ECM programine įranga. Skubus problemos sprendimas užkerta kelią galios praradimui ir išmetamųjų teršalų kiekio padidėjimui, nors dėl nepastovios charakteristikos dažnai reikia kantrybės ir metodinių trikčių šalinimo metodų, kad remonto rezultatai būtų sėkmingi.