Kai transporto priemonės kompiuteris aptinka netolygią deguonies jutiklio kaitinamojo elemento varžą, įjungiamas diagnostikos kodas P0053. Šis gedimas turi įtakos jutiklio gebėjimui greitai pasiekti idealią darbinę temperatūrą ir gali pakenkti degalų naudojimo efektyvumui ir išmetamųjų teršalų kontrolei. Pagrindinė priežastis gali būti įvairūs elektros gedimai – nuo paprastų laidų gedimų iki sudėtingesnių vidinių komponentų gedimų. Norint nustatyti, ar tai yra nedidelis remontas, ar gilesnės variklio valdymo problemos, labai svarbu suprasti konkrečius simptomus ir diagnostikos procedūras.
P0053 klaidos kodo priežastys
- Neveikia deguonies jutiklio kaitinimo elementas – vidinis kaitinimo elementas sugedo arba sugedo
- Pažeisti laidai arba jungtys – Šildytuvo grandinės laiduose yra korozijos, trūkimų arba trumpiklių
- Sudegęs saugiklis – Dėl elektros perkrovos sugedo šildytuvo grandinės saugiklis
- ECM gedimas – variklio valdymo modulyje yra vidinių gedimų, turinčių įtakos šildytuvo valdymui
- Neteisingos elektrinės jungtys – Atsilaisvinusios arba surūdijusios jungtys prie jutiklio arba ECM
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – dažniausias ir dažnai vienintelis matomas simptomas
- Mažos degalų sąnaudos – padidėjusios degalų sąnaudos dėl neefektyvaus mišinio valdymo
- Trumpa tuščiąja eiga arba svyravimas – variklis gali veikti netolygiai, ypač šaltas
- Nepavykęs išmetamųjų teršalų bandymas – Transporto priemonė gali neatitikti techninės apžiūros reikalavimų
- Juodi išmetamųjų dujų dūmai – Dėl gausaus degalų mišinio atsiranda matomų išmetamųjų dujų
Diagnostika ir bandymai
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus kodus ir sustabdyto kadro duomenis. Skaitmeniniu multimetru jie išmatuoja deguonies jutiklio šildytuvo kaitinimo elemento varžą, kuri atjungus paprastai turėtų būti 4-8 omų. Vėliau vizualiai apžiūrima laidų sistema ir jungtys, tikrinama, ar nėra pažeidimų, korozijos ar atsilaisvinusių jungčių. Tada technikas patikrina šildytuvo grandinės maitinimo įtampą, kuri turėtų rodyti akumuliatoriaus įtampą (12 V), kai variklis veikia. Atliekant išplėstinę diagnostiką, oscilografu gali būti stebima šildytuvo elemento imama srovė ir tikrinami ECM išėjimo signalai į šildytuvo grandinę.
Remonto etapai ir kaina
Remonto metu paprastai pakeičiami sugedę komponentai arba taisomi pažeisti deguonies jutiklio šildytuvo grandinės laidai.
- Deguonies jutiklio pakeitimas – pilnas jutiklio pakeitimas, kai sugenda šildytuvo elementas; kaina: 80-180 €
- Remontuoti laidų grandinę – sutvarkyti pažeistus laidus ar jungtis šildytuvo grandinėje; kaina: 50 € – 120 €
- Pakeisti perdegusį saugiklį – paprastas saugiklio pakeitimas, jei sugedo šildytuvo grandinės saugiklis; kaina: 15 € – 30 €
- ECM keitimas – Reikalingas tik retais valdymo modulio gedimo atvejais; kaina: 800 € – 1500 €
Atlikę remontą, technikai patikrina pataisymą, išvalydami diagnostinius kodus OBD-II skaitytuvu ir atlikdami bandomąjį važiavimą, kad galėtų stebėti deguonies jutiklio šildytuvo veikimą ir kodo pašalinimą.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2012 m.
- Volkswagen Golf 2008-2015 m.
- Audi A4 2005-2011
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2014
- Ford Focus 2004-2010 m.
- Opel Astra 2009-2016
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu vairuoti su aktyviu kodu P0053?
Nors transporto priemonė išlieka tinkama važiuoti, tolesnis važiavimas su šiuo kodu gali lemti prastesnes degalų sąnaudas ir galimą katalizatoriaus pažeidimą. Deguonies jutiklis gali greitai nepasiekti tinkamos darbinės temperatūros, todėl ECM gali paleisti turtingą degalų mišinį, kuris laikui bėgant gali pakenkti išmetamųjų teršalų komponentams.
Kiek kainuoja kodo P0053 remontas Lietuvoje?
Deguonies jutiklio keitimas paprastai kainuoja nuo 80 iki 180 €, įskaitant darbą, o diagnostikos mokestis svyruoja nuo 30 iki 50 €. Paprastas laidų remontas gali kainuoti nuo 50 € iki 120 €, tačiau ECM keitimas retais atvejais gali siekti nuo 800 € iki 1500 €.
Ar dėl kodo P0053 neįvykdysiu techninės apžiūros reikalavimų?
Taip, dėl kodo P0053 buvimo gali būti neišlaikytas išmetamųjų teršalų bandymas, taigi ir techninė apžiūra. Dėl deguonies jutiklio šildytuvo gedimo gali padidėti išmetamųjų teršalų kiekis ir pablogėti variklio veikimas, kuris gali neatitikti reikalaujamų standartų.
Išvada
Į P0053 kodą reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnio variklio eksploatacinių savybių blogėjimo ir išmetamųjų teršalų atitikties reikalavimų laikymosi problemų. Tinkamai diagnozei nustatyti reikia sistemingai tikrinti deguonies jutiklio kaitinimo grandinę, įskaitant varžos matavimus ir laidų patikrinimą. Nors jutiklio pakeitimas paprastai išsprendžia problemą, technikai turi patikrinti visos sistemos elektrinį vientisumą. Nedelsiant išsprendus šį kodą, užtikrinamas idealus degalų naudojimo efektyvumas, variklio veikimas ir atitiktis aplinkosaugos reikalavimams, kartu užkertant kelią galimiems kitų variklio komponentų pažeidimams.