Diagnostikos trikties kodas P005C signalizuoja apie kritinį variklio 2 banko skirstomojo veleno profilio pavaros sistemos gedimą. Šis gedimas atsiranda, kai pavara tinkamai nereaguoja į valdymo komandas ir lieka fiksuotoje padėtyje, užuot pagal poreikį reguliavusi skirstymo veleno laiką. To pasekmės yra platesnės nei tik užsidegusi variklio patikros lemputė, nes šis komponentas tiesiogiai veikia variklio kvėpavimą, galios paskirstymą ir degalų naudojimo efektyvumą. Norint tinkamai nustatyti diagnozę, labai svarbu suprasti pagrindines priežastis.
P005C B skirstomojo veleno profilio pavara A Valdymas Veikimas / išjungimas 2 bankas Reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas susijęs su kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistema, konkrečiai su skirstymo veleno profilio pavaros mechanizmu 2 banke (variklio pusėje, kurioje nėra cilindro Nr. 1). Dirstelinio veleno profilio pavaros mechanizmas reguliuoja vožtuvų pakilimą ir trukmę, kad būtų optimizuotas variklio veikimas įvairiuose sūkių dažnio diapazonuose. Kai ECM (variklio valdymo modulis), kuris Europos transporto priemonėse atlieka variklio valdymo funkcijas, kurias kontroliuoja amerikietiškos PCM sistemos, nustato, kad A pavara yra užstrigusi arba netinkamai reaguoja, jis įjungia šį kodą. Šis gedimas tiesiogiai veikia variklio kvėpavimo efektyvumą, todėl sumažėja jo našumas ir padidėja išmetamųjų teršalų kiekis.
Bendrosios P005C B skirstomojo veleno profilio pavarų dėžės A valdymo pavaros veikimo / užstrigimo 2 banko išjungimo priežastys
- Neteisingas skirstymo veleno profilio pavaros elektromagnetas – elektrinis komponentas, valdantis alyvos srautą į pavaros mechanizmą
- Užteršta variklio alyva – nešvari alyva neleidžia tinkamai hidrauliškai veikti pavaros sistemai
- Pažeista laidų sistema – surūdijusios arba nutrūkusios pavaros elektromagneto jungtys neleidžia tinkamai perduoti signalo
- Mechaninis pavaros gedimas – vidiniai komponentai užsikimšę arba sugadinti, neleidžiantys pavaros fiziškai judėti
- ECM programinės įrangos problemos – pasenęs kalibravimas arba vidinis ECM gedimas sukelia neteisingus pavaros valdymo signalus
- Alyvos slėgio problemos – dėl nepakankamo alyvos slėgio hidraulinė pavara negali tinkamai veikti
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – prietaisų skydelyje matomas pagrindinis įspėjamasis indikatorius
- Sumažėjusi variklio galia – pastebimai sumažėjęs pagreitis ir bendras našumas
- Mažesnė degalų ekonomija – variklis dirba ne taip efektyviai dėl netinkamo vožtuvų laiko nustatymo
- Trumpa tuščiąja eiga – variklis gali veikti netolygiai tuščiąja eiga dėl neoptimalaus vožtuvų veikimo
- Variklio stuksenimas – neįprasti degimo garsai, ypač greitėjant arba veikiant apkrovai
Diagnozė ir bandymas
Kvalifikuotas technikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų P005C kodą ir visus susijusius gedimų kodus. Diagnostikos proceso metu multimetru išbandomas skirstymo veleno profilio pavaros elektromagnetas, kad būtų patikrinta tinkama elektrinė varža ir tęstinumas. Vizualiai apžiūrimi laidų pluoštai, ar nėra korozijos, pažeidimų ar laisvų jungčių. Tikrinama alyvos būklė ir lygis, nes užteršta alyva yra dažna pavaros problemų priežastis. Naudodamas oscilografą, technikas gali stebėti pavaros veikimą realiuoju laiku ir palyginti jį su gamintojo specifikacijomis. Išplėstinės diagnostikos priemonės gali apimti alyvos slėgio bandymą ir ECM programinės įrangos versijos patikrinimą, siekiant užtikrinti, kad visos sistemos veiktų pagal parametrus.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties, o išlaidos skiriasi priklausomai nuo konkretaus komponento, į kurį reikia atkreipti dėmesį.
- Variklio alyvos ir filtro keitimas – šviežia alyva išsprendžia užterštumo problemas, turinčias įtakos pavaros veikimui; kaina: 45-80 €
- Kamušinio veleno profilio pavaros elektromagneto keitimas – naujas elektromagnetas atkuria tinkamą hidraulinį valdymą; kaina: 120 € – 280 €
- Laidų sistemos remontas – pažeistų jungčių sutvarkymas užtikrina tinkamą elektrinį ryšį; kaina: 80 € – 150 €
- Komplektinės pavaros mazgo keitimas – būtinas, kai pažeisti mechaniniai komponentai; kaina: 300 € – 650 €
- ECM perprogramavimas – programinės įrangos atnaujinimas ištaiso kalibravimo problemas; kaina: 90 € – 180 €
Atlikę remonto darbus, technikai turi iš ECM atminties ištrinti diagnostinius kodus ir atlikti bandomąjį važiavimą, kad patikrintų, ar pavaros sistema tinkamai veikia įvairiomis variklio sąlygomis.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Honda Accord 2008-2017 m.
- Honda CR-V 2007-2016
- Honda Pilot 2009-2015 m.
- Acura MDX 2007-2013
- Honda Odyssey 2008-2017
- Acura TL 2009-2014
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau vairuoti, kai kodas P005C yra aktyvus?
Nors automobilis gali toliau veikti, tačiau tolesnis važiavimas su šiuo kodu gali lemti prastesnes degalų sąnaudas, mažesnį našumą ir galimą variklio pažeidimą. Kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistema yra labai svarbi optimaliam variklio veikimui, o ilgai veikiant be tinkamo pavaros veikimo, variklio komponentai gali papildomai susidėvėti.
Kiek paprastai kainuoja kodo P005C remontas Lietuvoje?
Remonto kaina svyruoja nuo 45 € už paprastą alyvos keitimą iki 650 € už visos pavaros mazgo pakeitimą. Dažniausiai pasitaikantys remonto darbai patenka į 120-280 € intervalą už skirstomojo veleno profilio pavaros elektromagneto pakeitimą.
Išvada
P005C diagnostikos trikties kodą reikia diagnozuoti sistemingai, kad būtų galima nustatyti, ar problema atsirado dėl elektros komponentų, mechaninių gedimų ar programinės įrangos sutrikimų. Tinkama paskirstymo veleno profilio pavaros, laidų rinkinio ir valdymo sistemų patikra lemia tinkamą remonto strategiją. Skubiai pašalinus šį kodą, išvengiama tolesnių variklio pažeidimų ir atkuriamas idealus veikimas. Sėkmingai išsprendus problemą, priklausomai nuo diagnostikos procedūrų metu nustatytos pagrindinės priežasties, paprastai keičiami komponentai, taisomi laidai arba perprogramuojamas ECM.