Diagnostikos trikties kodas P0063 signalizuoja apie kritinį 2 banko 3 jutiklio deguonies jutiklio šildytuvo grandinės gedimą, dėl kurio gali sutrikti variklio veikimas ir išmetamųjų teršalų kontrolė. Ši klaida paprastai atsiranda, kai šildytuvo elementas neišlaiko tinkamos darbinės temperatūros, todėl sutrinka jutiklio gebėjimas teikti tikslią grįžtamąją informaciją apie oro ir degalų mišinį variklio valdymo moduliui. Transporto priemonių savininkai, kuriems šis kodas yra aktualus, susiduria su didėjančiomis remonto išlaidomis ir mažėjančiu degalų naudojimo efektyvumu, o pagrindinė elektrinė klaida gali reikšti didesnes sistemos komplikacijas, reikalaujančias neatidėliotino dėmesio.
P0063 klaidos kodo priežastys
- Neveikia deguonies jutiklio kaitinimo elementas – vidinis kaitinimo elementas sugedo arba susidėvėjo
- Pažeista laidų grandinė – Šildytuvo grandinėje esantys laidai surūdiję, nutrūkę arba trumpi
- Sugedusios elektrinės jungtys – Atsilaisvinusios arba oksiduotos jungtys, turinčios įtakos srovės srautui
- Sudegę saugikliai arba relės – Sugedo šildytuvo maitinimo šaltinio apsauginiai komponentai
- ECM gedimas – Variklio valdymo modulis negali tinkamai valdyti šildytuvo grandinės
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebia kontrolinė variklio lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Padidėjusios degalų sąnaudos – dėl jutiklių vėlavimo variklis veikia ne taip efektyviai
- Skurdus šalto variklio užvedimas – ilgesnis įšilimo laikas, turintis įtakos važiavimo savybėms
- Nepavykęs išmetamųjų teršalų bandymas – Transporto priemonė gali neatitikti reikalaujamų išmetamųjų teršalų standartų
Diagnostika ir bandymai
Tinkama diagnostika prasideda nuo OBD-II skaitytuvo prijungimo, kad būtų galima gauti išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Kvalifikuotas technikas skaitmeniniu multimetru patikrins šildytuvo grandinės įtampą ir varžą. Bandymas apima maitinimo įtampos (paprastai 12 V) patikrinimą deguonies jutiklio jungtyje veikiant varikliui. Patikrinus šildytuvo elemento varžą, kai jis šaltas, turėtų būti nustatyta 4-8 omų vertė. Vizuali laidų pynės ir jungčių apžiūra padeda nustatyti akivaizdžius pažeidimus ar koroziją. Atliekant išplėstinę diagnostiką gali būti atliekamas oscilografo bandymas, kad būtų galima stebėti šildytuvo grandinės veikimą varikliui veikiant.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties:
- Pakeiskite deguonies jutiklį „Bank 2” 3 jutiklis – visas jutiklis pakeičiamas, įskaitant kaitinimo elementą; kaina: 80-180 €
- Remontuoti laidų rinkinį – sutvarkyti pažeistus laidus arba jungtis šildytuvo grandinėje; kaina: 45 € – 120 €
- Pakeisti saugiklius arba reles – Įrengti naujus apsauginius šildytuvo maitinimo komponentus; kaina: 15 € – 35 €
- ECM remontas arba keitimas – pašalinti valdymo modulio gedimus, turinčius įtakos šildytuvo veikimui; kaina: 200 € – 800 €
Atlikę remonto darbus, technikai turi ištrinti diagnostinius kodus ir atlikti pilną važiavimo ciklą, kad patikrintų tinkamą sistemos veikimą.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2005-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2014 m.
- Audi A4 2004-2011 m.
- Volkswagen Passat 2006-2015
- Ford Focus 2008-2018 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu vairuoti su aktyviu kodu P0063?
Važiuoti trumpais atstumais galite, tačiau deguonies jutiklio šildytuvo gedimas turės įtakos degalų naudojimo efektyvumui ir išmetamųjų teršalų kiekiui. Ilgesnis važiavimas gali sugadinti katalizatorių dėl netinkamo degalų mišinio valdymo, todėl gali tekti atlikti brangesnį remontą.
Kiek kainuoja kodo P0063 remontas Lietuvoje?
Deguonies jutiklio keitimas paprastai kainuoja 80-180 €, įskaitant darbą. Diagnostikos mokesčiai svyruoja nuo 30 € iki 50 €. Jei reikalingas laidų remontas, tikėkitės papildomų išlaidų – 45 € – 120 €.
Ar dėl kodo P0063 man nepavyks atlikti techninės apžiūros?
Taip, dėl aktyvios variklio patikros lemputės automatiškai sugenda techninė apžiūra Lietuvoje. Sugedęs deguonies jutiklio šildytuvas taip pat turi įtakos išmetamųjų teršalų matavimams, kurie griežtai kontroliuojami techninės apžiūros metu.
Išvada
Diagnostikos kodą P0063 reikia sistemingai šalinti, kad būtų galima nustatyti, ar sugedo deguonies jutiklio kaitinimo elementas, laidų pynė, elektrinės jungtys arba valdymo modulio komponentai. Tinkama diagnostika apima grandinės tęstinumo, maitinimo įtampos ir komponentų varžos verčių patikrinimą. Pakeitus sugedusį komponentą ir išsprendus laidų problemas, diagnostinio kodo ištrynimas ir tinkamo šildytuvo grandinės veikimo patikrinimas garantuoja atkurtą variklio veikimą, degalų naudojimo efektyvumą ir atitiktį išmetamųjų teršalų reikalavimams.