Kai transporto priemonės variklio valdymo modulis aptinka nepakankamą įtampą oro pagalbinių purkštukų valdymo grandinėje, jis įjungia diagnostikos sutrikimo kodą P0066. Dėl šio elektrinio gedimo sutrinka tiksli degalų tiekimo sistema, nuo kurios priklauso, ar šiuolaikiniai varikliai veikia idealiai. Vairuotojai paprastai pastebi įvairius simptomus – nuo netvarkingos tuščiosios eigos iki sumažėjusio degalų naudojimo efektyvumo, tačiau pagrindinė priežastis lieka paslėpta po variklio dangčiu. Dėl šio konkretaus kodo sudėtingumo reikia sistemingos diagnostikos, kad būtų galima nustatyti, ar problema kyla dėl aparatūros gedimo, ar dėl grandinės vientisumo problemų.
P0066 Pneumatinio purkštuvo valdymo grandinės žema reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P0066 suveikia, kai variklio valdymo modulis (ECM) aptinka neįprastai žemą įtampą oro pagalbinių purkštukų valdymo grandinėje. Daugumoje Europos transporto priemonių šią funkciją valdo ECM, o ne jungtinis transmisijos valdymo modulis (PCM), kuris dažniau minimas amerikietiškoje transporto priemonių terminologijoje. Oro pagalbinė įpurškimo sistema naudoja suslėgtą orą degalams išpurkšti, taip padidindama degimo efektyvumą ir sumažindama išmetamųjų teršalų kiekį. Kai ši grandinė veikia ne pagal normalius parametrus, tai gali turėti neigiamos įtakos variklio veikimui, degalų ekonomijai ir išmetamųjų teršalų atitikties reikalavimams.
Bendrosios P0066 „Air Assisted Injector Control Circuit Low” (oro pagalbinio įpurškimo valdymo grandinės žemas lygis) priežastys
- Neveikiantis oro pagalbinio purkštuko solenoidas – vidinės varžos pokyčiai arba ritės gedimas sukelia žemą grandinės įtampą
- Pažeista laidų grandinė – Sužaloti, nutrūkę arba trumpi laidai purkštuvo valdymo grandinėje
- Sugedusios elektrinės jungtys – Atsilaisvinusios arba oksiduotos jungtys, turinčios įtakos įpurškimo įtaiso maitinimo įtampai
- Neveikianti ECM išėjimo tvarkyklė – Sugedo vidinė ECM grandinė, atsakinga už purkštuvo valdymą
- Vandens tiekimo sistemos gedimas – Užsikimšę oro kanalai arba sugedęs oro siurblys, turintis įtakos purkštuvo veikimui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Trumpa variklio eiga tuščiąja eiga – netolygus variklio veikimas, ypač dirbant tuščiąja eiga
- Sumažėjusi degalų ekonomija – Dėl prasto išpurškimo padidėjusios degalų sąnaudos
- Variklio svyravimas greitėjant – Pastebimas galios sumažėjimas spaudžiant akceleratoriaus pedalą
- Didesnis išmetamųjų dujų kiekis – Neįvykdyti išmetamųjų teršalų bandymai dėl nevisiško degimo
Diagnostika ir bandymai
Diagnostika pradedama prijungus OBD-II skaitytuvą, kad būtų galima gauti išsaugotus kodus ir sustabdyto kadro duomenis. Kvalifikuotas technikas skaitmeniniu multimetru išmatuos įtampą oro pagalbinio purkštuko jungtyje, patikrins, ar tinkamai veikia 12 V maitinimo ir įžeminimo grandinės. Laidų pluoštas turėtų būti vizualiai apžiūrimas, ar nėra pažeidimų, korozijos ar laisvų jungčių. Naudodamas oscilografą, technikas gali stebėti įpurškiklio valdymo signalą iš ECM, kad patikrintų tinkamą impulsų plotį ir laiką. Jei elektros grandinės tikrinamos normaliai, reikėtų patikrinti, ar oro tiekimo sistemos komponentai, įskaitant oro siurblį ir tiekimo linijas, tinkamai veikia ir ar tiekiamas pakankamas slėgis.
Remonto etapai ir išlaidos
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Pakeiskite purkštuvo su oro pagalbiniu elektromagnetu – nuimkite ir sumontuokite naują purkštuvo mazgą, naudodami atitinkamus sukimo momento parametrus; kaina: 150-300 €
- Remontuoti laidų rinkinį – Suraskite ir sutvarkykite pažeistus laidus, pakeiskite surūdijusias jungtis; kaina: 80 € – 180 €
- Išvalykite elektros jungtis – pašalinkite koroziją ir patepkite dielektriniu tepalu, kad ateityje nekiltų problemų; kaina: 40 € – 80 €
- Pakeiskite ECM – Įdiekite naują arba perprogramuotą variklio valdymo modulį, jei sugedo vidinės grandinės; kaina: 800 € – 1500 €
- Atlikti oro tiekimo sistemos priežiūrą – išvalyti arba pakeisti oro siurblį, išvalyti užsikimšusius kanalus; kaina: 200 € – 450 €
Atlikus remonto darbus, diagnostikos sutrikimo kodą reikia ištrinti iš ECM atminties ir išbandyti transporto priemonę, kad gedimas nepasikartotų.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai kyla problemų
- BMW 3 serijos 1998-2005 m.
- Mercedes-Benz C klasė 1996-2007 m.
- Audi A4 1997-2005 m.
- Volkswagen Passat 1998-2006
- Saab 9-3 1999-2007
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti, kai kodas P0066 yra aktyvus?
Nors vairavimas su aktyviu šiuo kodu nėra iš karto pavojingas, tačiau dėl jo gali padidėti degalų sąnaudos ir padidėti išmetamųjų teršalų kiekis. Ilgiau eksploatuojant automobilį dėl nesudegusių degalų gali būti pažeistas katalizatorius, todėl jo remontas gali kainuoti brangiau – nuo 600 iki 1200 eurų.
Kiek paprastai kainuoja P0066 taisymas Lietuvoje?
Remonto išlaidos skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties. Paprastas laidų taisymas gali kainuoti 80-180 €, o purkštukų keitimas – 150-300 €. Diagnostikos mokesčiai prie bendros kainos paprastai prideda 50-90 €. Prieš duodami leidimą remontuoti, visada paprašykite išsamios sąmatos.
Ar dėl P0066 mano automobilis neatliks techninės apžiūros?
Taip, tikėtina, kad dėl aktyvaus P0066 kodo techninė apžiūra Lietuvoje bus nepraeita.
Išvada
Į diagnostikos kodą P0066 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnio variklio eksploatacinių savybių blogėjimo ir padidėjusio išmetamųjų teršalų kiekio. Tinkama diagnostika apima sistemingą elektros komponentų, laidų vientisumo ir ECM funkcionalumo tikrinimą. Nors kai kurie vairuotojai gali bandyti atlikti pagrindinius patikrinimus, dėl oro pagalbinių purkštukų sistemų sudėtingumo paprastai prireikia profesionalių remonto paslaugų. Greitas šio kodo pašalinimas padeda atkurti idealų degalų tiekimą, variklio veikimą ir išvengti galimų susijusių variklio valdymo komponentų pažeidimų.