Kai automobilio skaitytuve pasirodo diagnostinis kodas P0072, tai reiškia, kad variklio valdymo modulis užregistravo neįprastai mažą įtampą aplinkos oro temperatūros jutiklio grandinėje. Ši iš pirmo žvilgsnio nedidelė problema gali virsti rimtomis problemomis, turinčiomis įtakos degalų naudojimo efektyvumui, variklio veikimui ir darbui šaltuoju metų laiku. Pagrindinės priežastys gali būti įvairios – nuo paprastų laidų gedimų iki visiško jutiklio gedimo, tačiau šioms galimybėms atskirti reikia sistemingos diagnostikos. Supratus pagrindinius mechanizmus, paaiškėja, kodėl būtent į šį gedimą reikia nedelsiant atkreipti dėmesį.
P0072 Aplinkos oro temperatūros jutiklio grandinė A Low reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P0072 atsiranda, kai ECM aptinka neįprastai žemos įtampos signalą iš aplinkos oro temperatūros jutiklio A grandinės. Šis jutiklis matuoja lauko oro temperatūrą ir perduoda šią informaciją ECM, kuris ją naudoja degalų mišiniui, uždegimo laikui ir kitiems variklio parametrams reguliuoti. Kai grandinės įtampa nukrenta žemiau gamintojo nustatytos ribos, paprastai žemiau 0,5 V, ECM įjungia šį kodą. Sutrikęs aplinkos oro temperatūros jutiklio veikimas gali turėti neigiamos įtakos degalų ekonomijai, išmetamųjų teršalų kiekiui ir bendram variklio veikimui, ypač šaltuoju metų laiku.
Bendrosios P0072 Aplinkos oro temperatūros jutiklio A grandinės žemo lygio priežastys
- Gedimas aplinkos oro temperatūros jutiklis – jutiklio elementas sugedo iš vidaus
- Pažeista laidų grandinė – jutiklio grandinėje surūdiję, nutrūkę arba trumpi laidai
- Sugedusios elektrinės jungtys – jutiklio jungties kaiščiai atsilaisvinę arba surūdiję
- ECM gedimas – retas, bet galimas vidinės ECM grandinės gedimas
- Kratas į žemę – laidų pluoštas liečiasi su metaline važiuokle arba variklio komponentais
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – dažniausias ir akivaizdžiausias simptomas
- Mažos degalų sąnaudos – ECM negali tinkamai sureguliuoti degalų mišinio skaičiavimų
- Sunkus laisvosios eigos režimas šaltuoju metų laiku – neteisingas oro tankio kompensavimas
- Netikslus lauko temperatūros rodmuo – prietaisų skydelis rodo neteisingą aplinkos temperatūrą
- Sunkus užvedimas šaltuoju metų laiku – netinkamas sodrinimas užvedant šaltąjį variklį
Diagnostika ir bandymai
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus kodus ir užšaldymo rėmelio duomenis. Aplinkos oro temperatūros jutiklis, paprastai esantis už priekinio bamperio arba grotelių srityje, bus vizualiai apžiūrimas, ar nėra fiziškai pažeistas, ar nesusidarė korozija, ar nesikaupė šiukšlių. Naudodamas skaitmeninį multimetrą, technikas patikrins jutiklio varžos vertes esant įvairioms temperatūroms ir palygins jas su gamintojo specifikacijomis. Bus patikrinta, ar laidų jungtis yra vientisa, ar tinkamai tiekiama įtampa (paprastai 5 V) ir įžeminimo jungtys. Skenavimo įrankis su tiesioginių duomenų funkcija leidžia stebėti jutiklio rodmenis realiuoju laiku, kad būtų galima nustatyti nutrūkstamus gedimus arba neteisingus temperatūros rodmenis.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Pakeiskite aplinkos oro temperatūros jutiklį – dažniausiai pasitaikantis taisymo būdas, kai sugenda jutiklio elementas; kaina: 35-85 €
- Suremontuoti pažeistą laidų pynę – sujungti ir sulituoti pažeistus laidus arba pakeisti visą pynę; kaina: 80 € – 150 €
- Išvalykite ir sutvirtinkite elektros jungtis – pašalinkite koroziją ir patepkite dielektriniu tepalu; kaina: 25 € – 50 €
- ECM keitimas – retai reikalingas, bet būtinas, jei sugenda vidinės grandinės; kaina: 400 € – 800 €
Atlikus remonto darbus, diagnostinius kodus reikia ištrinti naudojant OBD-II skaitytuvą ir išbandyti transporto priemonę, kad įsitikintumėte, jog kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Volkswagen Golf 2010-2018 m.
- Audi A4 2008-2016 m.
- BMW 3 serijos automobiliai 2012-2019 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2011-2017
- Ford Focus 2009-2015
- Opel Astra 2010-2018
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0072 kodui?
Taip, galite saugiai važiuoti su šiuo kodu, tačiau gali nukentėti degalų sąnaudos ir gali būti sutrikdytos eksploatacinės savybės šaltuoju metų laiku. ECM naudos numatytąsias temperatūros vertes, tačiau ilgesnis važiavimas be remonto gali turėti įtakos išmetamųjų teršalų kiekiui ir variklio efektyvumui.
Kiek paprastai kainuoja P0072 taisymas Lietuvoje?
Diagnostikos įkainiai svyruoja nuo 30 iki 60 €, o jutiklio keitimas kainuoja nuo 35 iki 85 €, įskaitant darbą. Jei reikalingas laidų remontas, priklausomai nuo pažeidimų masto, tikėkitės sumokėti nuo 80 € iki 150 €.
Ar dėl P0072 mano automobiliui sutriks techninė apžiūra?
Taip, bet koks aktyvus diagnostikos trikties kodas, dėl kurio užsidega variklio patikros lemputė, Lietuvoje lemia nesėkmingą techninę apžiūrą. Prieš praeinant techninę apžiūrą, kodas turi būti pataisytas ir ištrintas.
Kodėl P0072 dažniau atsiranda žiemos mėnesiais?
Sušilus orams išryškėja susilpnėjusios elektros jungtys ir trapūs laidai.
Išvada
P0072 yra kritinis diagnostinis kodas, į kurį reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išlaikytas idealus variklio veikimas. Aplinkos oro temperatūros jutiklio žemos įtampos signalas kenkia ECM gebėjimui tinkamai kalibruoti degalų tiekimą ir uždegimo laiką. Šį kodą pajutę transporto priemonių savininkai turėtų sistemingai patikrinti jutiklį, laidų pluoštą ir elektros jungtis. Laiku atlikta diagnostika ir remontas užkerta kelią degalų ekonomijos pablogėjimui, padidėjusiam išmetamųjų teršalų kiekiui ir galimoms užvedimo šaltuoju metų laiku problemoms, kurios gali sukelti didesnių variklio problemų.