Kai sukdamiesi išgirstate spragtelėjimą arba jaučiate vibraciją per grindis, tai gali būti daugiau nei tik nedidelis nepatogumas. Dėl to gali būti kaltas susidėvėjęs CV (pastovaus greičio) šarnyras, o nesiėmus priemonių, jis gali pakenkti automobilio transmisijai labiau, nei tikitės.
Ką veikia šarnyras?
CV šarnyrai yra labai svarbūs priekiniais ir visais ratais varomiems automobiliams. Jie perduoda galią iš transmisijos į ratus ir kartu leidžia ašiai lankstytis vairuojant ir judant pakabai. Kiekviena ašis paprastai turi du šarnyrus: vidinį šarnyrą prie transmisijos ir išorinį šarnyrą prie rato.
Šiuos šarnyrus saugo guminiai batai, pripildyti tepalo. Jei batai įtrūksta arba suplyšta, tepalas išteka, o į juos patenka teršalai, pavyzdžiui, purvas ir vanduo, todėl sąnarys greičiau dėvisi.
Pavojus jūsų transmisijai
Kai CV šarnyrai pradeda gesti, pirmasis požymis dažnai būna vibracija – ypač greitėjant ar sukant. Šios vibracijos gali persimesti į transmisiją, todėl transmisijos komponentai patiria papildomą įtampą ir gali sutrikti galios perdavimas.
Sugedus CV šarnyrui gali atsirasti transmisijos ir transmisijos nesuderinamumas. Laikui bėgant dėl to per daug dėvisi krumpliaračiai, nukenčia tinkamas pavarų įjungimas ir gali atsirasti brangiai kainuojančių vidinių pažeidimų. Sunkiais atvejais dėl sugedusio homogeninio šarnyro gali visiškai dingti galia iš transmisijos į ratus, todėl pavarų dėžė patiria didžiulę apkrovą.
Įspėjamieji ženklai, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį
- Sisukant girdimas spragsėjimas arba spragsėjimas: Dažnai pasitaiko, kai susidėvėję išoriniai CV šarnyrai.
- Riebalai ant vidinės ratų pusės: Suplyšusio CV šarnyro požymis.
- Vibracija greitėjant: Gali signalizuoti apie vidinio CV šarnyro problemas.
- Klaksėjimas greitėjant ar lėtėjant: Rodo, kad sąnario gedimas progresuoja.
Ko turėtumėte imtis
Pastebėję bet kurį iš šių simptomų, nedelskite. Sugedęs CV šarnyras ne tik triukšmingas ar nepatogus – jis kelia pavojų jūsų transmisijai ir bendram automobilio veikimui. Kreipkitės į sertifikuotą mechaniką, kad jis patikrintų ir pašalintų problemą, kol ji neišsiplėtė iki brangiai kainuojančio transmisijos keitimo.
Nepastebėjus sugedusio homogeninio šarnyro, kelių šimtų eurų remonto išlaidos gali virsti keliais tūkstančiais eurų. Būkite aktyvūs – jūsų pavarų dėžė jums padėkos.
Ar kada nors dėl šios problemos teko keisti homogeninį šarnyrą arba transmisiją? Pasidalykite savo patirtimi toliau esančiuose komentaruose.