Ar automobilis gali sprogti, jei karštu oru pripildysite degalų baką iki viršaus? Šis paplitęs įsitikinimas kelia nerimą daugeliui vairuotojų, artėjant vasaros karščiams. Bet ar tai tiesa? Ekspertai ištyrė šį mitą ir pateikė aiškius paaiškinimus, ar yra realus pavojus.
Kuro plėtimasis ir šiuolaikinis bako vėdinimas
Kaip ir bet kuris skystis, benzinas plečiasi nuo karščio. Karštomis vasaros dienomis kylanti oro temperatūra gali sukelti degalų bake įkaitimą ir plėtimąsi. Teoriškai tai gali padidinti vidinį slėgį, ypač jei bakas pripildytas iki pat viršaus.
Tačiau šiuolaikiniai automobiliai turi pažangias degalų bako vėdinimo sistemas. Šios sistemos išlygina slėgį ir apsaugo nuo pažeidimų. Pertekliniai garai ar net nedidelis skysto kuro kiekis gali būti saugiai išleistas, sumažinant sprogimo ar bako deformacijos riziką.
Tikroji rizika: ne sprogimas, o degalų perpildymas
Tikrasis pavojus slypi ne sprogime, o degalų išsiliejime. Tai gali nutikti, jei vairuotojas toliau pildosi degalus po automatinio purkštuvo išsijungimo. Rizika apima:
1. Dažų pažeidimas
Benzinas yra stiprus tirpiklis ir, išsiliejęs ant kėbulo, gali pažeisti automobilio dažus.
2. Stiprus kvapas salone
Kuro garai gali patekti į automobilio saloną, todėl įkvėpus gali kilti diskomfortas ir gali kilti sveikatos problemų.
3. Gaisro pavojus
Nors ir retai, išsiliejęs benzinas yra degus. Viena kibirkštis gali sukelti gaisrą, ypač šalia senesnių automobilių su pasenusiomis saugos sistemomis.
Ekspertų patarimai: protingi degalų pildymo įpročiai
Pasak ekspertų, sprogimo rizika šiuolaikiniuose automobiliuose beveik neegzistuoja dėl ventiliacijos sistemų. Vis dėlto jie rekomenduoja:
- Nustokite pilti degalus po pirmojo automatinio spragtelėjimo – nebandykite įpilti daugiau degalų.
- Įsitikinkite, kad jūsų automobilio vėdinimo sistema veikia tinkamai, ypač senesnių modelių.
- Būkite atsargūs ir laikykitės pagrindinių priešgaisrinės saugos taisyklių degalinėje.
Mitas apie automobilį, kuris karštą dieną sprogsta dėl pilno bako, yra labai perdėtas. Šiuolaikinės transporto priemonės yra suprojektuotos taip, kad saugiai susidorotų su degalų plėtimusi. Tačiau norint išvengti dažų pažeidimų, nemalonių kvapų ar nedidelio gaisro pavojaus, geriausia degalus pilti išmintingai ir nepildyti degalų ilgiau nei po pirmojo išjungimo spragtelėjimo.
Ar kada nors nerimavote dėl šio mito pildami degalus vasarą? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose!