2025 metais Lietuvoje užregistruota jau daugiau nei 60 tūkst. hibridinių automobilių, o jų populiarumas toliau sparčiai auga. Tačiau daugelis vairuotojų vis dar nežino, kad tokios transporto priemonės reikalauja išskirtinio dėmesio stabdžių priežiūrai. Šiame straipsnyje sužinosite, ką būtina žinoti norint važinėti saugiai ir išvengti brangių gedimų.
Rekuperacija – nepakankama
Hibridiniai automobiliai naudoja rekuperacinį stabdymą – stabdant energija paverčiama elektra ir įkraunamas akumuliatorius. Todėl tradiciniai stabdžių diskai ir kaladėlės naudojami daug rečiau. Deja, tai turi savo kainą.
Per retai naudojami trinties stabdžiai susiduria su šiomis problemomis:
- Diskų korozija, ypač žiemą dėl druskos ir drėgmės
- Kaladėlių „stiklinimas“, dėl kurio prastėja stabdymas
- Nelygus dėvėjimasis ir pavojus prarasti stabdymo efektyvumą
8 taisyklės hibridų stabdžiams prižiūrėti
„Steinhof“ – stabdžių komponentų gamintojas, turintis daugiau nei 65 metų patirtį – pateikia aštuonias svarbiausias taisykles:
- Naudok stabdžius reguliariai: net jei veikia rekuperacija, „valyk“ diskus klasikiniais stabdžiais.
- Keisk stabdžių skystį kas 2 metus: rinkis specialų EHV tipą, tinkantį elektrifikuotiems modeliams.
- Tikrink kaladėles ir diskus keičiant padangas: minimalus leistinas kaladėlių storis – 1,5 mm.
- Įvažinėk naujus stabdžių komplektus: atlik bent 10 vidutinio stiprumo stabdymų nuo 90 iki 30 km/h.
- Apžiūrėk stabdžių vamzdelius ir apsaugas: pažeidimai gali sukelti kitų sistemų gedimus.
- Neperkrauk automobilio: papildomas svoris stipriai apkrauna stabdžių sistemą.
- Vairuok sklandžiai: prognozuojama ir rami vairavimo maniera – raktas į ilgaamžiškumą.
- Patikėk servisą profesionalams: EHV sistemoms reikia specialios įrangos ir žinių.
Hibridinis vairavimas – kitoks požiūris į kelią
„Dėl rekuperacinės sistemos veikimo, hibridiniu automobiliu reikia važiuoti labiau prognozuojamai ir tolygiai. Anksti nukėlus koją nuo akceleratoriaus, galima efektyviau panaudoti energiją ir mažiau naudoti mechaninius stabdžius“, – sako Dawidas Tarchała, „Steinhof“ tyrimų ir plėtros skyriaus vadovas.
Jo teigimu, toks vairavimas ne tik komfortiškesnis ir ekologiškesnis, bet ir pigesnis – jei neužmiršime reguliaraus techninio aptarnavimo.
Lietuvos sąlygos kelia papildomų rizikų
Nors hibridiniai modeliai atrodo mažiau reikalaujantys priežiūros, mūsų šalies klimatas iškelia papildomus iššūkius. Žiemos drėgmė, kelio druskos ir temperatūrų svyravimai skatina greitesnį dalių nusidėvėjimą. Dėl to svarbu reguliariai tikrinti sistemą ir rinktis servisus, turinčius patirties su EHV automobiliais.
Išvada
Hibridiniai automobiliai turi daug privalumų, tačiau stabdžių sistema nėra savaiminė – jai reikia dėmesio. Vadovaujantis ekspertų patarimais, galima užtikrinti ilgaamžiškumą, saugumą ir mažesnes išlaidas.
Ar teko su tuo susidurti? Pasidalink savo patirtimi komentaruose!