Magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos sienos rekonstrukcija vyksta sparčiai – daugiau nei 50 % suplanuotų darbų jau atlikta. AB „Via Lietuva“ teigimu, nuo šio trečiadienio, birželio 25 d., eismas bus iš dalies nukreiptas į naujai nutiestą kairiąją važiuojamąją dalį.
Pirmasis eismo poslinkis: naujos eismo juostos atidaromos šią vasarą
Nuo 91 iki 97,4 kilometro greitkelyje A5 (Kaunas–Marijampolė–Suvalkai) transporto priemonės dabar važiuos kairiąja naujai nutiesto greitkelio puse Lenkijos link. Iki liepos pabaigos eismas bus vykdomas visiškai rekonstruotu ruožu nuo 85 iki 97,4 km.
Statybų eiga skaičiais
Šis projektas yra vienas ambicingiausių infrastruktūros projektų Lietuvoje:
- 75 % keturių eismo juostų pagrindinio kelio yra baigta
- 60 % jungiamųjų kelių yra baigta
- 50 % žiedinių sankryžų ir 70 % tokių konstrukcijų kaip viadukai ir laukinės gamtos perėjos yra pastatytos
Šiuo metu netoli Lenkijos sienos esančiame rajone dirba daugiau nei 350 darbuotojų ir 100 statybinės technikos vienetų.
Vykdomi dideli infrastruktūros gerinimo darbai
Vykdomi darbai:
- Asfalto klojimas ir kelio apsauginių barjerų statyba
- Triukšmo sienų įrengimas ir žiedinių sankryžų žemės darbų formavimas
- Šalčiui atsparių ir skaldos sluoksniai jungiamuosiuose keliuose
- Šlaitų padengimas dirvožemiu ir žolės sėjimas
- Apšvietimo ir ryšių tinklų užbaigimas
Būsimi darbai apima laukinės gamtos tvorų įrengimą ir želdinių sodinimą rugpjūtį.
Pagrindiniai projekto bruožai
Užbaigus šį 12 km ruožą, jame bus:
- 2 viadukai ir 3 tunelių perėjos laukinei gamtai
- 10 žiedinių sankryžų, 3 tunelių požeminės perėjos ir 1 moderni poilsio aikštelė
- 1 ekologiškas žaliasis tiltas gyvūnų migracijai
Strateginė svarba mobilumui ir gynybai
„Via Baltica“ atnaujinimas remia tiek civilinį, tiek karinį mobilumą pagal ES dvejopo naudojimo infrastruktūros reglamentus (CEF 2021/1153 ir 2021/1328). Tai padidina logistikos efektyvumą ir leidžia greitai dislokuoti gynybos dalinius visame regione.
Per Lietuvą driekiantis 269 km ilgio „Via Baltica“ kelias, tikslas – iki 2030 m. visiškai jį modernizuoti. Kitas etapas apima Kauno–Latvijos sienos ruožo planavimo procedūras.
Investicijos ir ES parama
Marijampolės–Lenkijos sienos ruožo rekonstrukcijos vertė viršija 543 mln. eurų (įskaitant PVM). Nuo 2022 iki 2024 m. iš ES Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) dvejopos paskirties transporto infrastruktūrai skirta daugiau nei 134 mln. eurų. Prie finansavimo taip pat prisideda nacionaliniai ir struktūriniai fondai.
Santrauka: greitesnis, saugesnis ir išmanesnis susisiekimas
„Via Baltica“ modernizavimas smarkiai pagerins eismo saugumą, palengvins logistiką ir padarys Lietuvą gyvybiškai svarbiu transporto koridoriumi, jungiančiu Baltijos šalis ir Vidurio Europą. Šią vasarą atlikus daugiau nei pusę darbų ir atidarius naujas eismo juostas, šio strateginio maršruto transformacija akivaizdžiai įsibėgėja.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.