Daugeliui Lietuvos vairuotojų universalas yra racionali ir ekonomiška alternatyva visureigiui. Pirkėjai, kurių biudžetas yra 10 000–12 000 eurų, gali rasti patikimus, erdvius ir gerai įrengtus naudotus universalus – dažnai buvusius automobilių parko automobilius iš Vokietijos ar Belgijos. Šios transporto priemonės paprastai turi didesnę ridą (150 000–300 000 km), tačiau gali pasigirti pilna aptarnavimo istorija ir patikimais techninės priežiūros įrašais. Štai keletas labiausiai rekomenduojamų modelių šioje kainų kategorijoje.
Ford Mondeo Kombi
„Ford“ flagmanas universalas siūlo puikų vairavimo komfortą ir erdvų saloną. Už 11 000–12 000 eurų nesunku rasti 2.0 TDCi modelių iš Vokietijos, kurių rida paprastai siekia 200 000–300 000 km. Jo pakaba gerai susidoroja su Lietuvos keliais. Tačiau „SYNC 2“ informacijos ir pramogų sistemos dažnai nesuderinamos su Lietuvos navigacijos žemėlapiais.
Hyundai i40 Wagon
Šis modelis populiarus tarp Lietuvos šeimų, ieškančių patikimumo ir mažų eksploatavimo išlaidų. Dažnai importuojamas iš Belgijos ar Nyderlandų, kurio rida yra gana maža, „i40“ išsiskiria degalų taupymu ir tinkamu įrangos lygiu. Tai dažnas pasirinkimas tokiuose portaluose kaip autoplius.lt arba autogidas.lt.
Kia Optima Kombi
Rečiau pasitaikantis Lietuvoje, tačiau stilingo dizaino ir gero komforto „Optima Kombi“ yra paslėptas perlas. 2.0 CVVL benzininė versija su SGD ypač vertinama dėl ilgalaikio išlaidų taupymo. Pirkėjai gali rasti modelių su pilna įranga už mažiau nei 12 000 eurų.
Mazda 6 Kombi
Geriausias pasirinkimas vairuotojams, ieškantiems atmosferinio benzininio variklio. „Mazda 6“ yra žinoma dėl dinamiško valdymo ir stilingo dizaino. Tačiau „Skyactiv-D“ dyzelinis variantas gali sukelti DPF ir purkštukų problemų – tai pagrindinis rūpestis Lietuvos pirkėjams, siekiantiems mažų eksploatavimo išlaidų.
Opel Insignia B
Labai paplitęs modelis Lietuvoje, dažnai su 1,6 CDTi varikliu. Tačiau dėl patvarumo geresnis pasirinkimas yra 2,0 CDTi. Atkreipkite dėmesį į retas AGR sėdynes – vertinga savybė tolimųjų reisų vairuotojams. „Insignia“ derina gerą valdymą su verslo klasės komfortu.
Peugeot 508 SW
2,0 HDi dyzelinis variklis yra vienas patikimiausių variklių šiame segmente, o 1,6 THP benzininė versija yra rizikinga be pilnų techninės priežiūros įrašų. 508 vis dar populiarus tarp lietuvių dėl aukšto įrangos lygio ir patogaus važiavimo.
Renault Talisman Grandtour
Ne toks įprastas Lietuvos keliuose, tačiau siūlo puikų važiavimo komfortą ir elegantišką dizainą. Vis dėlto pirkėjai turėtų būti atsargūs – ankstyvieji modeliai turėjo elektronikos problemų. Jei gerai prižiūrimi, tai stiprus konkurentas su prabangiais akcentais.
Skoda Superb Combi
Vienas populiariausių naudotų automobilių Lietuvoje. Pirkėjams patinka didžiulė salono erdvė ir patikimas 2.0 TDI variklis. Dauguma pavyzdžių yra buvę automobiliai iš Vokietijos, dažnai su DSG pavarų dėžėmis – prieš pirkdami būtinai patikrinkite jų aptarnavimo istoriją.
Toyota Avensis Touring Sports
Vienas patikimiausių variantų naudotų automobilių rinkoje. Idealiai tinka tiems, kurie renkasi benzininius variklius su SGD konversija. Venkite 1.6 ir 2.0 D-4D dyzelinių variklių – jie paprastai turi daugiau problemų nei patikrintas 1.8 „Valvematic“ benzininis agregatas.
Volkswagen Passat Variant B8
Puikus pasirinkimas Lietuvos pirkėjams. Dauguma jų yra verslo klasės automobiliai iš Vokietijos arba Austrijos, dažniausiai varomi 2.0 TDI varikliu. Aukšta surinkimo kokybė, tačiau pirkėjai turi atidžiai apžiūrėti DSG pavarų dėžę ir DPF būklę.
Kokia jūsų nuomonė? Kurį universalą pasirinktumėte? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose arba socialiniuose tinkluose.