Nepaisant to, kad dyzelinių automobilių pardavimai visame pasaulyje mažėja, kai kurie varikliai ir toliau stebina savo ilgaamžiškumu ir efektyvumu. Pasak ispanų mechaniko Pedro Bastidos, naudotų automobilių rinkoje vienas variklis vis dar išsiskiria kaip patikimiausias dyzelinis agregatas – „Isuzu“ 1.7 CDTI, naudojamas „Opel Astra“.
Dyzelinių variklių era dar nesibaigė
Po „Dieselgate“ skandalo dyzeliniams varikliams buvo pakenkta reputacijai, o tai paskatino daugelį automobilių gamintojų persiorientuoti į elektrifikaciją. Tačiau Europoje daugelis vairuotojų ir toliau renkasi dyzelinius variklius, ypač naudotų automobilių rinkoje. Mažos degalų sąnaudos, tinkamas sukimo momentas ir ilgas variklio tarnavimo laikas išlaiko dyzelinių variklių aktualumą tiek taupiems, tiek daug kilometrų nuvažiuojantiems vairuotojams.
„1.7 CDTI“ – paslėptas brangakmenis iš Japonijos
Nors „Opel“ nėra patikimumo sinonimas, dyzelinis „Opel Astra“ su 1.7 CDTI varikliu yra didelė išimtis. Šis Japonijos gamintojo „Isuzu“ sukurtas variklis garsėja ilgaamžiškumu ir paprastumu. Pasak Bastidos, šis automobilis nuvažiavo daugiau nei 270 000 kilometrų be didesnių techninių problemų.
Pagrindiniai faktai apie 1.7 CDTI variklį
- Fuel consumption: Nuo 5,5 iki 7,5 litro 100 km
- Sudėtinga, patikima turbodyzelinio variklio konstrukcija
- Mažas techninės priežiūros poreikis – daugiausia keičiama alyva
- Naudojamas „Opel Astra“ modeliuose nuo 2000-ųjų pabaigos iki 2010-ųjų pradžios
Kuo ypatingas šis dyzelinas?
Bastida šia istorija pasidalijo savo „Instagram“ paskyroje, pabrėždamas, kad automobilis jo šeimoje buvo nuo pat naujo. Automobilis vis dar veikia sklandžiai, o jam niekada neteko susidurti su brangiais remonto darbais. Pasak jo, varikliui reikia tik pagrindinės priežiūros ir jis ir toliau nepriekaištingai veikia net ir po ilgo naudojimo.
Kodėl Lietuvos pirkėjams tai turėtų rūpėti?
„Opel Astra“ yra plačiai paplitęs Lietuvos naudotų automobilių rinkoje. Dalys yra prieinamos ir palyginti pigios Variklis atitinka „Euro“ standartus ir yra lengvai prižiūrimas Idealiai tinka vairuotojams, kuriems reikalingas patikimas automobilis, tačiau neapsunkinantis banko
Kaip atpažinti patikimą naudotą dyzelinį automobilį
Nors rida yra svarbi, reguliarios techninės priežiūros istorija yra dar svarbesnė. Pirkėjai turėtų atkreipti dėmesį į:
- Serviso dokumentai, įrodantys nuolatinį tepalų ir filtrų keitimą
- nėra turbinos ar purkštukų susidėvėjimo požymių
- Kėbulas be rūdžių ir patikima pakaba
Pasak Bastidos, patikimumas ne visada susijęs su naujausio ar moderniausio automobilio pirkimu. Kartais protingiau rinktis praeityje patikrintą, gerai prižiūrėtą variklį.
Kokia jūsų nuomonė? Ar 2025 m. vis dar pirktumėte dyzelinu varomą automobilį? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba prisijunkite prie diskusijos socialiniuose tinkluose.