Dyzeliniai varikliai ilgą laiką garsėjo ekonomiškumu ir ilgaamžiškumu. Tačiau ne visi jie tokie patikimi. Šiame straipsnyje apžvelgiame penkis dyzelinius variklius, kurie dažnai kelia didelių problemų ir gali sukelti dideles išlaidas. Jei 2025 metais planuojate pirkti naudotą dyzelinį automobilį – šis sąrašas padės išvengti nusivylimų.
1. BMW 2.0d (N47 variklių serija)
Montuotas modeliuose BMW 3 Series E90, 5 Series E60, X1 ir X3 (2007–2013 m.), šis variklis žinomas dėl problemų su paskirstymo grandine. Ji dažnai ištįsta jau po 100 000 km, o keitimas brangus, nes grandinė įrengta variklio gale – šalia pavarų dėžės.
- Brangus remontas dėl sudėtingo išmontavimo
- Dažni dūmingumo ir alyvos vartojimo nusiskundimai
- Pažeidžiama kuro sistema
2. Renault/Nissan 1.5 dCi (K9K)
Naudotas modeliuose Renault Megane, Dacia Duster, Nissan Qashqai (iki 2015 m.). Nepaisant populiarumo, šis variklis jautrus nekokybiškam kurui – Delphi purkštukai, EGR vožtuvų užsikimšimas, problemos su turbina.
- Blogai toleruoja prastos kokybės dyzeliną
- Šaltuoju metų laiku sunkiai užsiveda
- Brangi kuro įpurškimo sistemos priežiūra
3. Ford 2.0 TDCi (PSA)
Montuotas Ford Mondeo, S-Max, Galaxy (2008–2014 m.), sukurtas kartu su Peugeot/Citroen. Tipinės bėdos – turbinos gedimai, DPF filtrų problemos, elektronikos trikdžiai.
- Turbina dažnai genda iki 150 000 km
- Sudėtingas gedimų nustatymas
- Nestabilus užsivedimas ir padidėjusios kuro sąnaudos
4. Opel 2.0 CDTI (M47, Z20DMH, Z20DTH)
Naudotas Opel Insignia, Astra J, Zafira. Kūrė kartu su „Fiat“. Dažnai pasitaiko EGR vožtuvo ir turbinos trikdžiai, nestabili elektros instaliacija. Vairuotojai skundžiasi silpnu pagreičiu, užsidegančia „Check Engine“ lempute.
- Dažnos elektronikos klaidos
- Anglies nuosėdos įsiurbimo kolektoriuje
- Didelės atsarginių dalių kainos
5. Volkswagen 2.0 TDI (EA189)
Žinomas iš VW Passat B7, Audi A4, Skoda Superb, Seat Exeo (2008–2015 m.). Išgarsėjęs „Dieselgate“ skandale, tačiau ir be to pasižymi DPF filtro užsikimšimais, EGR problemomis, ankstyvu turbinos nusidėvėjimu.
- Labai jautrus kuro kokybei
- Aukštos eksploatacijos išlaidos
- Galia dažnai sumažėja, pasitaiko klaidų kodai
Kaip išvengti blogo pasirinkimo?
Net ir žinomi automobilių prekių ženklai gali paslėpti brangius rūpesčius. Prieš perkant naudotą dyzelinį automobilį Lietuvoje, būtina:
- Patikrinti VIN kodą ir serviso istoriją
- Atlikti pilną kompiuterinę diagnostiką
- Atsižvelgti į realų ridą ir techninės priežiūros faktus
Ar esate susidūrę su šiais varikliais? Pasidalykite patirtimi komentaruose!