Automobilių pramonė atsidūrė ant didelės transformacijos slenksčio ir gali iš naujo apibrėžti, kaip perkamos, parduodamos ir naudojamos transporto priemonės. Tokių platformų kaip „Autoplac.pl“ ir „Indicata“ ekspertai išryškina pagrindines tendencijas, kurios, kaip tikimasi, formuos rinką 2025 m. Štai ko tikėtis ateinančiais metais.
Elektrinės transporto priemonės: Augimas, iššūkiai ir galimybės
- Vartotojų požiūris į elektromobilius
- „McKinsey“ apklausa (2024 m. vasaris) atskleidė, kad Europos vartotojai, neturintys elektromobilių, vis dar abejoja dėl kainos, ridos ir baterijų patvarumo.
- Nepaisant šių nuogąstavimų, 71 proc. elektromobilių savininkų Europoje yra ištikimi nulinės taršos transporto priemonėms, o tai rodo, kad pasitenkinimas elektriniu judumu auga.
- Lėtėjantis elektromobilių augimas Europoje
- 2023-2024 m. baterijomis varomų elektrinių transporto priemonių (BEV) rinkos dalis Europoje po kelerius metus trukusio nuoseklaus augimo šiek tiek sumažėjo – nuo 15,2 % iki 14,8 %.
- Nepaisant to, 2022-2024 m. naudotų elektromobilių pasiūla patrigubėjo, o tai rodo, kad rinka bręsta.
- Nebrangūs elektromobiliai horizonte
- Mažėjančios elektromobilių baterijų, brangiausios jų sudedamosios dalies, sąnaudos lemia naujų nulinės taršos automobilių kainų mažėjimą.
- Naudotų elektromobilių kainos taip pat keisis, nes naujesni ir pažangesni modeliai taps įperkami.
- Nuotolis daugiau nebėra kliūtis
- Kadangi dauguma gamintojų pasiekia iki 600 km nuvažiuojamą atstumą vienu įkrovimu, konkurencija bus nukreipta į lengvesnius ir efektyvesnius akumuliatorius.
Pokyčius skatinantys reglamentai: CAFE direktyvos poveikis
- Kas yra CAFE direktyva?
2025 m. įsigaliojusioje direktyvoje „Švarus oras Europai“ (CAFE) automobilių gamintojams nustatytos griežtos CO2 emisijos ribos:- 94 g/km, t. y. mažiau nei 118 g/km, o baudos už reikalavimų nesilaikymą sieks 920-1380 eurų už kiekvieną automobilį.
- Poveikis rinkai
- Siekdami išvengti baudų, gamintojai pirmenybę teiks elektra varomoms ir hibridinėms transporto priemonėms, o tai greičiausiai paskatins BEV transporto priemonių gamybos augimą.
- Priešingai, benzininių ir dyzelinių automobilių kainos gali padidėti, nes baudos bus perkeltos vartotojams.
Naudoti automobiliai ir hibridai: Augantis segmentas
- Didėja hibridinių transporto priemonių populiarumas
- Hibridinių transporto priemonių (tiek MHEV, tiek PHEV) rinka sparčiai plečiasi, o per pastaruosius metus naudotų transporto priemonių pasiūla rinkoje padvigubėjo.
- 2024 m. naujų automobilių pardavimų augimą lėmė lengvieji hibridai (+33 proc.) ir hibridinės transporto priemonės (+32 proc.).
- Naudotų elektromobilių rinkos dinamika
- Lietuvoje naudotų elektromobilių kainos sumažėjo 20 proc., o tai atitinka platesnes Europos tendencijas.
- Tikimasi, kad rinka prisipildys, o kainos stabilizuosis po staigaus kritimo pastaraisiais metais.
Žvelgiant į ateitį: Mobilumo ateitis 2025 m.
Kadangi elektromobilių diegimas didėja, o taisyklės griežtėja, 2025-ieji metai automobilių pramonei bus lemiami. Keičiantis vartotojų pageidavimams, reguliavimo spaudimui ir technologinei pažangai, rinkoje laukia dramatiški pokyčiai. Tiek pirkėjai, tiek pardavėjai turėtų pasiruošti situacijai, kurioje svarbiausia bus įperkamumas, efektyvumas ir tvarumas.