Šiemet Ženevoje vyks Ženevos automobilių paroda, kuri visai nebuvo tokia akivaizdi, tačiau vargu ar ją galima pavadinti didele automobilių švente. Tikimasi, kad renginyje dalyvaus tik aštuoni automobilių gamintojai, iš Europos atvyks trys, o Kinijos dalyvių yra daugiau nei Japonijos. Gamintojai jau dabar nenoriai dalyvauja parodoje.
- Anksčiau tai buvo viena svarbiausių automobilių parodų pasaulyje. Šiandien Ženevos svarba atrodo menka.
- Renginyje nedalyvaus daug automobilių gamintojų, tik trys iš jų atvyks iš Europos.
Kadaise automobilių pasaulis negalėjo egzistuoti be Ženevos. Ši mugė buvo ne tik automobilių entuziastų, bet ir visos pramonės, kuri darė viską, kad parodytų savo automobilius ir techninius sprendimus, šventė. Gamintojai tiesiog negalėjo sau leisti praleisti Ženevos automobilių parodos. Tai buvo viena svarbiausių mugių pasaulyje.
Ženeva 2024: trys gamintojai iš Europos ir aštuoni iš viso
Tačiau šiandien atrodo, kad geriausios šios mugės dienos jau praėjo. 2024 m. Ženevos tarptautinė automobilių paroda bus kuklus renginys automobilių pasaulyje, o šios mugės reikšmė atrodo net menka. Viskas dėl to, kad joje dalyvaus aštuoni automobilių gamintojai iš viso pasaulio, o iš Europos – trys, iš kurių du priklauso tai pačiai grupei – „Renault“, „Dacia“ ir „Pininfarina“. Kitos markės, nusprendusios dalyvauti, yra šios: BYD, „Isuzu“, „Lucid“, „MG Motor“ ir „Microlino“.
Šio renginio dalyvių skaičius net nestebina. Jau seniai sklando gandai, kad automobilių parodos pamažu tampa praeitimi. Jų populiarumas mažėja, be kita ko, dėl didelių tokių renginių išlaidų ir mažėjančio populiarumo tarp žiūrovų. Daug ką pakeitė ir pandemija, dėl kurios tapo neįmanoma surengti mugės. Taip pat verta paminėti, kad renginyje bus daugiau Kinijos nei Japonijos prekių ženklų.
2024 m. Ženeva: gamintojai mieliau renkasi kitą vietą
Skaitmeninimas suteikė galimybę pristatyti savo gaminius internetu, o gamintojai mieliau renkasi savo pasiūlymus pristatyti regioniniuose renginiuose, kad galėtų pritraukti daugiau dėmesio. Kai internetas dar nebuvo taip išvystytas, tiesioginiai automobilių pristatymai mugėse buvo patrauklūs ir gamintojams, ir žiūrovams. Šiandien, norint susipažinti su konkrečiu automobiliu, tereikia apsilankyti atitinkamoje interneto svetainėje.
Šių metų Ženevos automobilių paroda kelia susirūpinimą dėl tokių renginių ateities, bent jau Europoje. Iš tiesų, automobilių pramonėje vyksta esminės permainos, vis daugiau dėmesio skiriama elektra varomoms ir autonominėms transporto priemonėms. Nors Ženevos paroda išlaiko savo istorinį žavesį ir patrauklumą dėl Šveicarijos fono, ji labai toli nuo buvusio spindesio.
Ženeva 2024: mugė populiaresnė rytuose?
Įdomu pažymėti, kad Ženevos automobilių paroda jau antrą kartą vyksta Katare. Praėjusių metų spalio 5-14 d. Dohoje vykusioje inauguracinėje parodoje dalyvavo daugiau kaip 30 automobilių gamintojų. Ar tai reiškia, kad automobilių pasaulio centras persikelia į Rytus? Tai parodys laikas.
Ženeva 2024 – dalyvių sąrašas:
- Renault;
- Dacia;
- Pininfarina;
- MG Motor;
- BYD;
- Lucid;
- Isuzu;
- Microlino;
- Automobile Club de Suisse (ACS);
- Assura;
- Auto-i-DAT;
- Beeway;
- Caresoft Global Limited;
- Classics Legends Motor;
- DAB Motors;
- ErreErre Fuoriserie
- Fédération Internationale de l’Automobile (FIA);
- Formuła 1 Merchandising;
- GP Motorsport;
- Kimera;
- Lazareth;
- Legends Magazyn;
- Martin Engler;
- Race World;
- Shenzer;
- Silence;
- Swiss Racing Lab;
- Touring Club Suisse (TCS);
- Totem Automobili.