Tinkamai prižiūrimi dyzeliniai varikliai be didesnių gedimų gali veikti daugelį metų. Yra keletas pagrindinių aspektų, kuriuos reikėtų reguliariai stebėti ir prižiūrėti, kad dyzelinis automobilis galėtų be problemų važiuoti bent 300 000 km. Taip, tai daug kainuoja, bet jūs įgyjate patikimumo.
Nusprendę pirkti dyzelinį automobilį būsimieji pirkėjai dažnai susiduria su galimomis didelėmis remonto išlaidomis. Kaip jau ne kartą minėjau mūsų vadovuose, beveik kiekvienas dyzelinio automobilio remontas kainuoja 500-1000 eurų. Būtent dėl šios priežasties dyzelinių variklių populiarumas mažėja. Nepaisant to, jų ilgaamžiškumas yra neįkainojamas – jei nepainioti su priedų ilgaamžiškumu.
Dyzeliniai varikliai patys savaime yra tvirti, tačiau jų priedai – ne. Būtent šių priedų priežiūra daro įtaką viso jėgos agregato ilgaamžiškumui ir sumažina aptarnavimo išlaidas.
Pateikiame 6 patarimus, kaip pasirūpinti dyzelinio variklio ir priedų ilgaamžiškumu, taip pat orientacines metines išlaidas, į kurias reikėtų atsižvelgti, jei norite išvengti didelių išlaidų remontui.
Geriausios įmanomos kokybės degalai
Vienas svarbiausių dyzelinių variklių priežiūros aspektų – įpilti aukščiausios kokybės degalų, kurie turi didelę įtaką įpurškimo sistemai. Taupant degalus, greitai sugenda purkštukai, o tai lemia papildomas išlaidas.
Darant prielaidą, kad per metus nuvažiuojate 15 000 kilometrų, o jūsų automobilis vidutiniškai sunaudoja 6 litrus degalų 100 km, per metus sunaudosite apie 900 litrų degalų. Pasipildyti dyzelino išbandytoje degalinėje, net jei degalai joje kainuoja 10 centų brangiau nei pigiausioje, jums kainuos 90 eurų brangiau. Mėnesio papildomos išlaidos sudaro tik 7,5 eurų – ne daugiau nei apsilankymas kavinėje ar greito maisto restorane.
Ilgalaikėje perspektyvoje, nuvažiavus 150 000 kilometrų, šis išlaidų skirtumas jau sudaro 900 eurų. Naudojant prastesnės kokybės degalus, gali būti pažeista įpurškimo sistema ir gali prireikti atlikti rimtus remonto darbus, ypač senesniuose modeliuose, pavyzdžiui, „Volkswagen“ 1.9 TDI arba „Fiat“ 1.9 JTD.
Taip pat turėtų būti ir su alyva
Norėdami užtikrinti ilgą variklio tarnavimo laiką, variklio alyvą keiskite kasmet arba kas 10-15 000 km. Dyzeliniam varikliui būtina geros kokybės variklinė alyva.
Filtrų keitimas dažniau, nei nurodo gamintojas
Oro ir degalų filtrų keitimo išlaidos taip pat yra didelės. Oro filtras kainuoja apie 12 eurų, o degalų filtras – nuo 20 iki 35 eurų. Pakeitus abu filtrus kartą per 20-30 000 kilometrų, galima sutaupyti nemažai lėšų.
Įsiurbimo sistemos valymas – būtinai kartą „po kurio laiko“
Labai svarbu prižiūrėti įsiurbimo sistemą, įskaitant tarpinį aušintuvą ir turbokompresorių. Kas 100 000 kilometrų verta ją išvalyti, o tai autoservise, priklausomai nuo automobilio modelio, gali kainuoti nuo 200 iki 500 eurų.
Kitas svarbus aspektas – EGR vožtuvo priežiūra. Reguliarus valymas kas 30-40 000 km gali gerokai pailginti jo tarnavimo laiką ir užkirsti kelią brangiai kainuojantiems gedimams.
Taip pat verta patikrinti alyvos vamzdelius ir išmetimo sistemos patvarumą. Užsikimšęs išmetamųjų dujų filtras, ypač DPF filtras, gali sukelti rimtų turbokompresoriaus problemų.
Taikydami pirmiau pateiktus patarimus, nors ir patirsite tam tikrų išlaidų, ilgainiui galėsite mėgautis vairavimu be rūpesčių. Tai investicija į patikimumą ir ramybę, susijusią su dyzelinio automobilio eksploatavimu.
- Įpilkite tik gerų degalų
- Keiskite alyvą kas 10-15 000 km
- Pirkite tik gerų įmonių alyvą, atitinkančią variklio standartus
- Oro ir degalų filtrus keiskite dažniau nei rekomenduoja gamintojas
- Esant didesnei ridai, išvalykite įsiurbimo sistemą
- Jei tarpinis aušintuvas turi pažeidimo požymių, pakeiskite jį nauju
- Kas keliasdešimt tūkstančių km išvalykite EGR vožtuvą
- Reguliariai tikrinkite į turbokompresorių tiekiamos alyvos tiekimo linijų būklę
- Pasirūpinkite tinkamu variklio įšilimu ir turbokompresoriaus aušinimu
- Reguliariai išdeginkite DPF filtrą
- Periodiškai tikrinkite už variklio šildymą atsakingų prietaisų efektyvumą
- Greitai pašalinkite visus gedimus
Nors dyzelinių variklių techninė priežiūra gali sukelti papildomų išlaidų, ji padeda išvengti didesnių ir netikėtų išlaidų ateityje. Sprendimą, ar rūpestingai prižiūrėti dyzelinį variklį, ar sumažinti priežiūros išlaidas, galite priimti patys. Viena aišku – techninės priežiūros reguliarumas ir kokybė turi didelę įtaką jūsų automobilio ilgaamžiškumui ir patikimumui.