Artimiausiais metais Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose bus įrengta 170 elektromobilių įkrovimo stotelių. Tai vienas iš reikalavimų, įtrauktų į šiuo metu vykstantį Lietuvos oro uostų paskelbtą tarptautinį automobilių stovėjimo aikštelių operatorių konkursą. Taip siekiama suteikti daugiau patogumo lėktuvais keliaujantiems elektromobilių vairuotojams.
„Lietuvoje šiuo metu yra daugiau nei 8 000 elektromobilių, o per pastaruosius dvejus metus jų skaičius išaugo tris kartus. Tendencijos ir toliau rodo spartų augimą mūsų šalyje. Elektromobiliai yra ne ateitis, o dabartis. Todėl siekiame skatinti darnų judumą ir stengiamės, kad jų vairuotojai, nesvarbu, iš kur jie atvyktų, galėtų patogiai naudotis viešosiomis įkrovimo stotelėmis bet kuriame oro uoste“, – sakė Lietuvos oro uostų Komercijos departamento direktorė Gintarė Norvilaitė-Tautevičė.
Vidutinio ir greitojo įkrovimo stotelės elektromobiliams
Vilniaus oro uosto trumpalaikio ir ilgalaikio stovėjimo aikštelėse planuojama įrengti iki 90 įkrovimo stotelių, 42 iš jų – tiesiai priešais naująjį išvykimo terminalą, kuris bus atidarytas 2025 m. Šioje zonoje taip pat bus įrengtos 8 greitojo įkrovimo vietos (ne mažesnės kaip 75 kW galios), kad elektromobilių vairuotojai galėtų įkrauti baterijas laukdami, kol galės įlaipinti ar išlaipinti artimuosius. Visose kitose įkrovimo vietose bus įrengti 22 kW galios lizdai, kurie leis visiškai įkrauti elektromobilį per maždaug 3-5 valandas, priklausomai nuo modelio ir akumuliatoriaus talpos.
Kaune bus įrengtos 54 elektromobilių įkrovimo vietos, o 8 greitojo įkrovimo taškus (75 kW) planuojama įrengti automobilių stovėjimo aikštelėje tiesiai priešais keleivių terminalą. Likusios vietos bus vidutinės įkrovimo galios (22 kW).
Be to, Palangos oro uoste planuojama įrengti 30 elektromobilių įkrovimo taškų, įskaitant dvi greitojo įkrovimo vietas (75 kW).
Iš viso trijuose oro uostuose bus įrengta 170 viešų elektromobilių įkrovimo taškų. Šiuo metu Lietuvos oro uostų valdomose automobilių stovėjimo aikštelėse yra 18 elektromobilių įkrovimo taškų: 4 Vilniuje ir 14 Kaune.
„Kaip reikalauja tarptautinės atrankos sąlygos, naujasis operatorius bus atsakingas už įkrovimo stotelių įrengimą bendradarbiaujant su Lietuvos oro uostais. Jau esame parengę preliminarų elektromobilių įkrovimo taškų skaičiaus ir išdėstymo planą, atsižvelgdami į keliautojų, kurie oro uostus pasiekia automobiliais, poreikius ir planuojamus oro uostų infrastruktūros plėtros projektus. Be to, visos įkrovimo stotelės bus viešos, todėl jomis galės naudotis ne tik oro uostų klientai, bet ir kiti vairuotojai“, – sakė G. Norvilaitė-Tautevičė.
Ieško patikimo ilgalaikio partnerio
Kovo pabaigoje Lietuvos oro uostai paskelbė tarptautinio automobilių stovėjimo aikštelių operatoriaus atranką. Konkurso sąlygose numatyta, kad naujasis operatorius valdys daugiau kaip 3300 automobilių stovėjimo aikštelių (esamų ir planuojamų ateityje) trijuose oro uostuose – Vilniaus, Kauno ir Palangos. Vienas esminių konkurso tikslų – patikėti automobilių stovėjimo aikšteles patyrusiam operatoriui, kuris užtikrins visų oro uostų keleiviams ir partneriams teikiamų automobilių stovėjimo paslaugų kokybę.
Rinkos dalyviai paraiškas gali teikti iki šių metų birželio mėn. Planuojama, kad atrankos laimėtojas bus paskelbtas 2023 m. viduryje (birželio-liepos mėn.), o stovėjimo aikštelių valdymą jis perims antrąjį šių metų pusmetį. Sutarties laikotarpis – iki 10 metų.
Pasirašius sutartį, naujasis operatorius privalės įdiegti kokybiškam stovėjimo vietų administravimui reikalingas technologijas, tinkamai pritaikyti naudojimui esamą oro uosto infrastruktūrą, įrengti elektromobilių įkrovimo stoteles, užtikrinti visapusišką infrastruktūros priežiūrą ir saugumą stovėjimo aikštelės teritorijoje. Be to, operatorius įsipareigoja teikti kokybiškas klientų aptarnavimo paslaugas, įsteigti skambučių centrą ir būti atsakingas už automobilių stovėjimo vietų rinkodaros projektus.