Jungtinės Karalystės vyriausybė oficialiai paskelbė, kad hibridinėmis ir iš tinklo įkraunamomis hibridinėmis transporto priemonėmis (PHEV) bus leidžiama prekiauti iki 2035 m., taip sušvelnindama iki šiol galiojusį griežtą draudimą prekiauti benzininiais ir dyzeliniais automobiliais, nustatytą iki 2030 m. Šis sprendimas gali turėti įtakos kitoms Europos šalims, įskaitant Lietuvą, siekiant nulinės taršos tikslų.
Prminis planas – iki 2030 m. visiškai uždrausti VDV
Pagal pirminį ZEV (Zero Emission Vehicle – nulinės emisijos transporto priemonės) įgaliojimą iki 2030 m. Jungtinėje Karalystėje turėjo būti uždrausti visi nauji automobiliai su vidaus degimo varikliais. Tikslas buvo paskatinti automobilių gamintojus ir vartotojus siekti visiško elektrifikavimo.
Atnaujintas planas – hibridinių automobilių naudojimo terminas pratęstas penkeriems metams
Po kelis mėnesius trukusio politinio spaudimo ir automobilių pramonės atstovų pasipriešinimo JK Transporto departamentas dabar patvirtina:
- Visiškai ir iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai bus parduodami iki 2035 m.
- Bus uždrausta naudoti lengvus hibridinius automobilius (MHEV), kurie daugiausia naudoja degimo variklį.
- Mažieji automobilių gamintojai (per metus pagaminantys mažiau nei 2 500 automobilių) galės prekiauti automobiliais su vidaus degimo varikliais iki 2035 m.
- Komercinėms transporto priemonėms iki 2035 m. taikoma išimtis, tačiau jų išmetamų teršalų kiekis turi neviršyti 2021 m. lygio
„Šiais pakeitimais bus apsaugotos ir sukurtos darbo vietos, o Jungtinė Karalystė taps pasauline automobilių pramonės lydere pereinant prie elektromobilių“, – Heidi Alexander, JK transporto sekretorė
Kam naudingas šis politikos pakeitimas?
Vartotojai
Vairuotojai, nenorintys visiškai pereiti prie elektromobilių, dabar turi daugiau laiko prisitaikyti. Hibridiniai automobiliai siūlo:
- Mažesnę taršą
- Geresnę degalų ekonomiją
- Mažiau nerimo dėl ridos, palyginti su elektromobiliais
Automobilių gamintojai
Didieji prekių ženklai, tokie kaip „Toyota“, „Kia“ ir BMW, dabar gali lanksčiau keisti automobilių parkus. Tokie modeliai kaip „Kia Sportage PHEV“, BMW 330e ir „Honda Civic e:HEV“ išliks perspektyvūs.
Mažesni gamintojai
Automobilių gamintojai, per metus pagaminantys mažiau nei 2 500 vienetų (pvz., nišinių sportinių automobilių markės), dabar turi galimybę tęsti VDV plėtrą ir iš karto neelektrifikuoti automobilių.
Ką sako kritikai?
Nors gamintojai palankiai įvertino šį žingsnį, aplinkosaugos grupės teigia, kad:
- Tai atitolina klimato kaitos tikslų įgyvendinimą
- Skatina ilgalaikę priklausomybę nuo iškastinio kuro
- Siunčia dviprasmiškus signalus vartotojams ir pramonei
Tačiau ekspertai pripažįsta, kad elektromobilių infrastruktūra (įkrovimo stotelės, akumuliatorių tiekimas, tinklo pajėgumai) dar nėra visiškai parengta.
„Tai pragmatiškas žingsnis. Vis dar nesame ten, kur turėtume būti, kalbant apie visišką elektromobilių diegimą“, – Tomas Jervis, automobilių pramonės analitikas, „Auto Express“
Kaip tai paveiks Lietuvą ir Europą?
Lietuva ir kitos ES šalys atidžiai stebi Jungtinės Karalystės politiką dėl jos poveikio:
- Naudotų automobilių importui iš JK
- Gamintojų elektrifikavimo strategiją
- Reglamentavimo derinimui
Jei kitos šalys paseks šiuo pavyzdžiu, tai gali pakeisti VDV draudimų visoje Europoje terminus ir leisti hibridiniams automobiliams likti rinkoje ilgiau, nei planuota iš pradžių.
Apibendrinant, peržiūrėta Jungtinės Karalystės politika, pagal kurią iki 2035 m. leidžiama naudoti hibridines ir iš tinklo įkraunamas hibridines transporto priemones, reiškia lankstesnį ir laipsniškesnį perėjimą prie nulinės taršos transporto. Nors aplinkosauginis tikslas išlieka, tačiau dabar numatyta galimybė naudoti hibridines transporto priemones.
Ar svarstytumėte galimybę įsigyti hibridinį automobilį, jei draudimas būtų atidėtas? Pasidalykite savo nuomone komentaruose ir praneškite mums, kokia varomąja jėgaine pasitikite ateityje!
Šaltinis: AutoExpress