• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

„Porsche“ nelėtina elektrifikavimo. Silezijos žiede pastebėta šio sprendimo priežastis

pagal Andžej Biaigo
2024.10.07, 15:25
Elektromobiliai
A A
0
Porsche GT4 e-Performance

Porsche nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Pastaraisiais mėnesiais elektriniai automobiliai nesulaukė gerų atsiliepimų spaudoje, o „Porsche“ teigė: „Tiesiog palaikykite mums įkrovimo laidą!“. Silezijos žiedinė trasa Kamień Śląski trumpam virto kažkuo daugiau nei elektromobilių žaidimų aikštele. Porsche Motorsport komanda gyvai parodė, kad automobilių sporte yra vietos elektrai – ir kokiai!

Elektromobiliai paprastai asocijuojasi su nuoboduliu, tyla ir ramiu tempu. Nė vienas iš šių dalykų neateina į galvą, kai bet kokiame pokalbyje paminimas žodis „Porsche“. Ir vis dėlto vokiečių kompanija tiki elektra, nes tokio tipo varomoji jėga leidžia komandai pasiekti… dar geresnių sportinių rezultatų.

Netikite? Vairavimo įrodymas – lenktyninis „Porsche GT4 e-Performance“, kuris kelia triukšmą visur, kur tik važiuoja. Dažnai dėl to, kad jam tiesiog pasitaiko pasiekti naują rato įveikimo rekordą – būtent taip nutiko Lenkijos Silezijos žiedo trasoje Kamień Śląski. Tai tik viena iš „Porsche e-Performance Days“ rengiamų atrakcijų.

„Porsche GT4 e-Performance“ pasiekė finišo liniją dėl rekuperacijos

Jei ne fenomenali rekuperacija, „Porsche GT4 e-Performance“…. nebūtų pasiekęs finišo linijos. Šokiruoja, bet apie 50 proc. lenktynėms reikalingos energijos gaunama ne iš akumuliatoriaus – automobilis startuoja nuo starto turėdamas pusę reikiamos energijos, o likusią dalį atgauna iki 800 kW (dvigubai daugiau nei „Taycan“!) jau važiavimo trasoje metu. Todėl lenktyniniam automobiliui nereikia didžiulio akumuliatoriaus, o tai reiškia, kad gerokai sutaupoma svorio.

Prototipas, bet visiškai veikiantis elektrinis trasos automobilis sveria vos 1550 kg, t. y. 220 kg daugiau nei varžyboms paruoštas 6 cilindrų „Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport“, kurio pagrindu jis sukurtas. Tai nedidelis skirtumas, turint omenyje, kad automobilyje sumontuotas 80 kWh akumuliatorius. Kur inžinieriai ją sutalpino tokiame mažame ir žemame automobilyje? Kad visas automobilis netaptų aukštesnis, jiems teko jį padalyti į tris dalis ir paskirstyti šiuos komponentus variklio skyriuje (centre už vairuotojo), bagažinėje po priekiniu variklio dangčiu ir po keleivio kojomis.

Porsche GT4 e-Performance akumuliatorius

GT4 e-Performance variklio galia kvalifikaciniu režimu pasiekia įspūdingą 800 kW arba 1 088 AG. Lenktynių režimu ji siekia „tik“ 450 kW arba 612 AG. Nepakanka? Tai vis tiek 112 AG daugiau nei degimo prototipe. Ar jus glumina galios sumažėjimo priežastis? Ji paprastutė: efektyvumas. Dėl šios priemonės elektrinis „žaisliukas“ trasoje veiks apie 30 minučių (tiek trunka „Carrera Cup“ lenktynės). Kas tada? 900 voltų architektūra leidžia įkrauti automobilį nuo 5 iki 80 proc. per 15 minučių.

Skaitykite  Ar ES sunaikins hibridus? Nauji planai kelia klausimų pirkėjams

Yra dar vienas esminis skirtumas: dėl dviejų elektros variklių „GT4 e-Performance“ yra „keturratis“ – varomas visais keturiais ratais, o „GT4 RS Clubsport“ važiuoja tik galinėmis kojomis. Likusios detalės taip pat nėra tokios jau smulkmenos – inžinieriai iš viso pakeitė 6 000 komponentų. Elektromobilis yra 140 mm platesnis (1950 mm), o jo gamyboje panaudota daug ekologiškų medžiagų. Pavyzdys? Vietoje įprasto anglies pluošto atsirado perdirbti kompozitai, o daugiau nei pusę „Michelin“ padangos sudėties sudaro atsinaujinančios medžiagos. Asmeniškai šis elektrinis žvėris daro įelektrintą įspūdį, kad ir koks būtų paros metas. Netrukus pamatysite, kiek daug jis gali nuveikti trasoje.

  • Porsche GT4 e-Performance 1
  • Porsche GT4 e-Performance 2

„Porsche Mission R“ daro dar geresnį įspūdį. Tai – naujojo 718 priešistorė

„e-Performance Days“ renginyje pasirodė dar viena neįprasta transporto priemonė – studijos automobilis, kuris davė pradžią „GT4 e-Performance“ projektui. Techniškai beveik toks pat automobilis, tačiau elegantiškoje ir futuristinėje pakuotėje, pagamintoje iš aplinkai nekenksmingų medžiagų. Gerai į jį įsižiūrėkite, nes…. panašiai gali atrodyti pirmoji elektrinė 718 Cayman / Boxster modelių inkarnacija.

Kažkas techninio? Pagal našumą „Mission R“ prilygsta dabartiniam „Porsche 911 GT3 Cup“. Galingumą jau žinote – 1 088 AG kvalifikaciniu režimu. Svarbu tai, kad vairuotojas ją gali naudoti nepertraukiamai, nes nėra jokio deratingo, t. y. galios sumažėjimo dėl per aukštos sistemos temperatūros. Elektromobiliais galima važiuoti tol, kol išsikraus akumuliatorius, nes inžinieriai pritaikė gudrybę – tiesioginio alyvos aušinimo sistemą, kuri aušina ne tik akumuliatorių, bet ir elektros variklius. Dėl to galia nepriklauso nuo šiluminių sąlygų.

Porsche Mission R 1

Kita įdomi savybė – aerodinaminis paketas, kuris elektromobilyje gali būti… diskretiškesnis. Nei „Mission R“, nei „GT4 e-Performance“ nepasižymi dideliais spoileriais ir eleronais. Abiejuose automobiliuose yra tik masyvus sparnas, vainikuojantis galinę kėbulo dalį, o didžioji dalis prispaudžiamąją jėgą didinančių priemonių paslėpta važiuoklėje. Elektros sistema užima mažiau vietos, todėl difuzorius iš tikrųjų tęsiasi nuo automobilio priekio. Modelyje „Mission R“ taip pat atsirado vietos aktyviesiems aerodinaminiams elementams (PAA) su pasipriešinimo mažinimo sistema (DRS) – tai trys uždaromos žaliuzės priekinėse oro įsiurbimo angose ir reguliuojamas dviejų segmentų spoileris. Be to, pridedami aerodinaminiai anglies pluošto ratų dangteliai.

Skaitykite  Ar ES sunaikins hibridus? Nauji planai kelia klausimų pirkėjams

Ateities lenktynės bus velniškai greitos. Bet…

Ir čia susiduriame su pagrindiniu, poliarizuojančiu klausimu. Naujos inžinerinės galimybės yra nuostabios, tačiau lenktynės – tai ir emocijos. Ar gali automobiliai, kurie negrūmoja išmetimo vamzdžiais ir negąsdina variklio riaumojimu, kaip nors sujaudinti visuomenę?

„Benzingalviai“ iškart susigėsta, tačiau „Formulės E“ renginių salės vis dėlto nėra tuščios. Paminėjau tai ne veltui, nes „Porsche GT4 e-Performance“ skamba visai kaip elektrinis „Formulės E“ bolidas. Ilgose tiesiose jis dunda kaip kylantis reaktyvinis lėktuvas – stebuklas, kad tiesiosios pabaigoje jis neišskrenda! Garsų diapazonas visiškai kitoks. Tai tikrai įdomu, bet ne kiekvieno skoniui, nes ne taip smarkiai raunasi plaukai ant odos.

Vietos šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos nebuvimas (ir daug mažiau stabdžių trinkelių dulkių) leidžia galvoti apie varžybų rengimą naujose, net dengtose vietose. Greičiai ir posūkių įveikimo taktika taip pat skiriasi – elektromobilis trasoje važiuoja kitaip. Visų pirma, jis yra velniškai greitas – „Porsche GT4 e-Performance“ 200 km per valandą greitį išvysto vos per 5,6 sekundės. Tuo tarpu sprintas iki 100 km/val. užtrunka… 2,3 s.

Dėl automobilio našumo ir neįtikėtino sukibimo Klausas Bachleris Silezijos žiede pasiekė trasos rekordą. Mūsų akyse jaunasis austras, žinomas iš ADAC GT Masters čempionato, Nuerburgringo ištvermės serijos ar FIA pasaulio ištvermės čempionato, užfiksavo 1:33.319. Varžybų… jis neturėjo konkurencijos, nes tai buvo pirmasis bandymas pagal naujas taisykles, kuriose numatyta neviršyti nustatyto trasos limito.

Ar kas nors sumuš šį rekordą su vidaus degimo varikliu varomu automobiliu? Gamyklinė „Porsche Motorsport“ komanda metė pirštinę ir laukia drąsuolių, pasirengusių ją pakelti. Svarbu tai, kad toks įsipareigojimas elektrinių lenktynių projektui nereiškia, kad kol kas reikia atsisakyti vidaus degimo ir hibridinių automobilių. Ilgų distancijų lenktynių serijoje apie elektrą negali būti nė kalbos – jei kas pusvalandį važiuojant būtų pridedama net 15 minučių įkrovimui, tai neleistų kovoti dėl pergalės. Štai kodėl „Porsche“ tuo pat metu dirba su sintetiniais degalais, kad užtikrintų degimo variklių serijos išlikimą. Apibendrinant galima teigti, kad vietoj prievartos automobilių sporte mūsų laukia daugiau įvairovės, ir tai yra gera žinia.

Žymos: elektromobiliaiporschePorsche GT4 e-Performance
Dalintis33DalintisSiųstiDalintis6

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.