„Tesla“, kaip inovacijų ir aplinkosaugos pažangos simbolio, įvaizdis smarkiai pasikeitė, o dabar ir jos automobiliai. Trečiadienį, kovo 19 d., Hamiltone, Ontarijuje, buvo apgadinta daugiau kaip 80 visiškai naujų „Tesla“ automobilių. Policijos pranešimuose teigiama, kad automobiliai, stovėję šalia vietos „Tesla“ atstovybės, buvo su giliais įbrėžimais ir pradurtomis padangomis.
Šiuo metu valdžios institucijos peržiūri stebėjimo kamerų įrašus ir prašo liudininkų prisistatyti, nes tyrimas tęsiamas.
Tai gali būti didžiausias iki šiol pavienis vandalizmo aktas prieš „Tesla“, tačiau ne vienintelis. Visoje Kanadoje „Tesla“ salonai buvo apipurkšti dažais, o beveik naujas „Model S“ įtartinomis aplinkybėmis užsidegė. Pasak „Reuters“, Vankuverio automobilių parodos organizatoriai išbraukė „Tesla“ iš savo dalyvių sąrašo, motyvuodami susirūpinimu dėl saugumo.
Nuo susižavėjimo iki pasipriešinimo
Kadaise „Tesla“ buvo laikoma technologijų entuziastų ir vairuotojų, besirūpinančių klimato kaita, statuso simboliu, o dabar tampa taikiniu. Visuomenės nuotaikų kaita daugiausia susijusi su vis prieštaringesniu Elono Musko elgesiu ir politine veikla, įskaitant jo artimą sąjungą su buvusiu JAV prezidentu Donaldu Trumpu.
„Tesla“ susiduria su protestais visoje JAV, kur apgadinamos ‚Superchargers‘ ir privačios transporto priemonės. Vokietijoje, kur netoli Berlyno „Tesla“ valdo „Gigafactory“ gamyklą, naujų „Tesla“ pardavimai vasario mėnesį, palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo 76 proc.
Kitose šalyse „Tesla“ pardavimai taip pat smarkiai mažėja, o tai rodo ne pavienius įvykius, o didesnę tendenciją. Ekspertai mano, kad šį nuosmukį lėmė ne tik gamybos ar logistikos problemos, bet ir platesnė reputacijos krizė.
„Nusipirkau tai prieš tai, kai „Musk“ išprotėjo“
Kai kurie „Tesla“ savininkai ant savo automobilių klijuoja lipdukus su užrašu: „Nusipirkau tai prieš Elonui Muskui išprotėjant“. Žinomi veikėjai atsiriboja nuo prekės ženklo, o internetinės bendruomenės, kadaise šlovinusios „Tesla“, tampa kritiškos.
Nors bendrovė nurodo tiekimo grandinės problemas ir vėlavimą pristatyti atnaujintą „Model Y“ modelį, šių paaiškinimų nebeužtenka. Sumažėjęs pasitikėjimas ir entuziazmas „Tesla“ atveria kelią konkurentams, ypač Kinijoje, užimti didesnę elektromobilių rinkos dalį.
Ar „Tesla“ gali atsigauti?
Kadaise buvusi ateities simboliu, dabar „Tesla“ susiduria su vartotojų boikotu, vandalizmu ir krentančiais pardavimais. Jei nepavyks atgauti visuomenės pasitikėjimo, žala prekės ženklui gali tapti negrįžtama.
Kokia jūsų nuomonė – „Tesla“ išgyvena laikiną audrą ar jai gresia ilgalaikis nuosmukis? Pasidalykite savo mintimis komentaruose.