Kai dauguma žmonių galvoja apie prabangius japonų automobilius, pirmiausia į galvą ateina „Lexus“. Tačiau „Toyota“, jos patronuojanti bendrovė, per kelis dešimtmečius tyliai pagamino keletą išskirtinai prabangių modelių – nuo itin ekskliuzyvių sedanų, tokių kaip „Century“, iki futuristinių automobilių, tokių kaip vandeniliu varomas „Mirai“. Pažinkime 10 prabangiausių „Toyota“ modelių, kurie buvo pagaminti, o kai kurie iš jų už Japonijos ribų yra beveik nežinomi.
Toyota Century
„Toyota Century“ yra prestižiškiausias Japonijos sedanas. Jis buvo pristatytas 1967 m. Sakichi Toyoda 100-ųjų gimimo metinių proga ir ilgą laiką buvo mėgstamiausia Japonijos aukšto rango pareigūnų ir vadovų transporto priemonė. Antrosios kartos modelis buvo netgi įrengtas 5,0 litrų V12 varikliu – vienintelis Japonijos keleivinis automobilis, kuriame buvo įmontuotas toks variklis.
Šiandieninis Century tęsia tradiciją su vilnonėmis sėdynių apmušalomis, medžio apdaila ir kruopščiu meistriškumu, savo santūria prabanga prilygstantis „Rolls-Royce“.
Toyota Century SUV
2023 m. „Toyota“ pristatė „Century SUV“ – keturių vietų, vairuotojui pritaikytą prabangų automobilį, kuris bus parduodamas tik Japonijoje už maždaug 160 000 eurų. Jis yra sukurtas siekiant užtikrinti maksimalų komfortą: galinės sėdynės visiškai atlenkiamos, yra aplinkos apšvietimas, o galinės durys atsidaro 75 laipsnių kampu. Pirkėjus aptarnauja „Century Meisters“, kurie kiekvieną užsakymą pritaiko individualiai.
Toyota Mirai
Antrosios kartos „Toyota Mirai“ (2020–) derina vandenilio kuro elementų technologiją ir aukščiausios klasės funkcijas. Šis automobilis, pagamintas naudojant „Lexus“ platformą, pasižymi rafinuotu salonu su aplinkos apšvietimu, šildomomis sėdynėmis, 360 laipsnių kamerų sistema ir medžiagomis, prilygstančiomis prabangių sedanų. Nors 2025 m. „XLE“ versija pakeitė „Limited“, daugelis prabangių funkcijų išliko nepakitusios.
Toyota Alphard ir Vellfire
Nors minivenai daugelyje šalių laikomi praktiškais automobiliais, Toyota Alphard ir Vellfire Japonijoje ir Pietryčių Azijoje yra prabangos simboliai. Alphard Executive Lounge siūlo motorizuotas žaliuzes, visiškai atlenkiamas odines sėdynes, panoraminį stogą ir 64 spalvų aplinkos apšvietimą, iš naujo apibrėždamas šeimos miniveno koncepciją.
Toyota Land Cruiser 300
Pasaulinėse rinkose „Land Cruiser 300“ serija siūlo tikras visureigio savybes ir aukščiausios klasės komfortą. „Sahara ZX“ komplektacija apima ventiliuojamas odines sėdynes, 14 garsiakalbių JBL garso sistemą, aplinkos apšvietimą ir pažangias vairuotojo pagalbos sistemas – visa tai įdiegta tvirtoje, bet rafinuotoje konstrukcijoje, kurios kaina siekia apie 90 000 eurų.
Toyota Sequoia Capstone
Naujausias „Toyota Sequoia“, ypač „Capstone“ komplektacija, yra prabangiausias „Sequoia“ modelis per visą jo istoriją. Su pusiau anilininės odos apmušalais, tamsaus riešuto medžio apdaila, 10 colių „head-up“ ekranu ir 22 colių tamsaus chromo ratlankiais, jis už maždaug 80 000 eurų siūlo amerikietiško stiliaus prabangų SUV patirtį.
Toyota Soarer
1981 m. pristatytas „Toyota Soarer“ tapo JDM asmeniniu prabangiu kupė, kupinu naujovių. Iki 1990 m. pradžios „Soarer“ siūlė skaitmeninius ekranus, GPS, atminties sėdynes ir netgi automobilinį televizorių. Trečiosios kartos „Soarer“ galiausiai tapo „Lexus SC 400“ JAV, išlaikydamas savo prabangų DNR.
Toyota Crown Signia
Visiškai naujas 2025 m. „Toyota Crown Signia“ žymi prabangią 1955 m. pradėtos gaminti modelio evoliuciją. „Limited“ versija yra aprūpinta minkštais apdailos elementais, akustiniu stiklu, 11 garsiakalbių JBL sistema ir bronziniais interjero akcentais – visa tai „Toyota“ patirtį pakelia į „Lexus“ lygį.
Toyota Crown Majesta
Crown Majesta, gaminamas nuo 1991 iki 2018 m., buvo „Toyota“ aukščiausios klasės sedanas „Crown“. Jame buvo įdiegtos pažangios technologijos, tokios kaip radarinis tempomatas, elektra valdomos galinės užuolaidos ir VIP masažinė sėdynė. Oda, medžio tekstūra ir skaitmeniniai prietaisai padarė jį rimtu prabangos konkurentu Japonijoje.
Toyota Origin
Sukurtas paminėti „Toyota“ 100 milijonojo automobilio pagaminimą, „Origin“ (2000–2001 m.) buvo retro stiliaus sedanas su atvirkomis durimis ir auksu inkrustuotu medžio apdaila. Jis buvo pagamintas tik 1000 vienetų, rankomis surinktas „Kanto Auto Works“ ir turėjo odines sėdynes, analoginius laikrodžius ir sudėtingą kėbulo konstrukciją, kuri atspindėjo „Toyota“ meistriškumo istoriją.
Nors „Lexus“ yra „Toyota“ prabangos simbolis visame pasaulyje, šie modeliai įrodo, kad pats „Toyota“ ženklas yra prestižo ir komforto garantas. Technologijomis praturtinti kupė, vairuotojams pritaikyti sedanas ar prabangūs visureigiai – „Toyota“ požiūris į prabangą yra įvairus ir dažnai nepakankamai įvertintas.
Ką apie tai manote? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!