Automobilių visatos centras pasislinko, o jo pavadinimas – Šanchajus. Kadaise buvusi dizaino kopijų scena, „Auto Shanghai 2025“ dabar yra svarbiausia pasaulinė automobilių paroda, užgožianti Ženevą, Frankfurtą ir net Detroitą. Priežastis? Kinija dabar perka daugiau automobilių nei Europa ir JAV kartu sudėjus, be to, ji pirmauja baterijų inovacijų, elektromobilių gamybos ir programinės įrangos integracijos srityse.
Vokietija reaguoja: Didieji vardai, didieji pranešimai
Vokietijos automobilių gamintojai puikiai supranta Kinijos dominavimą. „Mercedes-Benz“, BMW, „Audi“ ir „Volkswagen“ Šanchajuje pristatė savo naujausias inovacijas, skirtas sparčiai besivystančiai Kinijos rinkai.
„Audi E5 Sportback“ debiutas – be žiedų
Ingolštatas numetė bombą su naujuoju E5 Sportback, pirmuoju serijiniu naujosios „Audi“ E serijos šeimos modeliu. Labiausiai šokiruojantis? Jokių tradicinių grotelių ir keturių žiedų logotipo. Vietoj to elegantiškas elektrinis automobilis gali pasigirti 750 km nuvažiuojamu atstumu, itin greitu įkrovimu (400 km per 10 minučių), 60 colių panoraminiu ekranu ir futuristiniais ant stogo integruotais jutikliais. „Audi“, pakeitusi prekės ženklą į „AUDI“, orientuojasi į technologijų ištroškusią Kinijos rinką.
VW elektrinis trio stebina visus
„Volkswagen“ drąsiai pristatė ne vieną, o net tris naujus elektromobilių konceptus:
- ID.Evo: Evo: jaunatviškas, į miestą orientuotas visureigis
- ID.Aura: Aura: elegantiškas kupė stiliaus sedanas
- ID.Era: IDR: praktiškas visureigis su benzininiu varikliu varomu ridos prailgintuvu, kuris padidina ridą iki 1000 km
Visi trys modeliai buvo sukurti Kinijoje ir juose pabrėžiama visiška skaitmeninė integracija ir bendradarbiavimas su Kinijos technologijų įmonėmis dirbtinio intelekto srityje.
„Mercedes“ su „Vision V“ pereina į Maybacho lygį
Naujasis Mercedes Vision V buvo pristatytas kaip prabangaus furgono koncepcija, kuri V klasę pakylėja iki limuzino standartų. Jis skirtas Kinijos aukščiausios klasės segmentui, jame įrengtos salono stiliaus sėdynės ir kino teatro vertos pramogos. Tai „Maybach“ ant ratų, tik furgono pavidalu.
BMW „Naujoji klasė“ vis dar teaserio režime
BMW pristatė savo „Naujosios klasės“ elektrinę platformą, tačiau tikrąjį atskleidimą pasiliko artėjančiai IAA parodai Miunchene. Generalinis direktorius Oliveris Zipse pabrėžė kantrybę ir pažadėjo, kad netrukus bus pristatyta proveržio technologija, bet dar ne dabar.
Porsche praleido momentą
Kai kiti veržėsi į priekį, „Porsche“ stovėjo vietoje. Jokio „Cayenne“ įpėdinio, jokio elektrinio pavyzdinio visureigio. Rinkoje, kuri dabar yra apsėsta ridos, technologijų ir prabangos, „Porsche“ tyla buvo kurčia.
Kinijos elektromobilių revoliucija: Nuo sedanų iki skraidančių automobilių
Bet tikrosios Šanchajaus žvaigždės buvo kinai. BYD, Denza, Nio ir Leapmotor pribloškė naujais prabangiais sedanais, mažais elektriniais automobiliais, tokiais kaip Firefly (iki 30 000 eurų), ir net skraidančiais automobiliais. Kinijos automobilių gamintojai jau nebėra mėgdžiotojai, dabar jie užima lyderio pozicijas, siūlydami 1000 voltų akumuliatorius, lidarais valdomą autonomiją ir gigavatų įkrovimo greitį.
Kodėl tai svarbu Lietuvos vairuotojams
Kinai nustatant pasaulinius elektromobilių standartus, Lietuvos pirkėjai netrukus galės rinktis iš BYD, „Nio“ ar net atnaujintų VW ir „Audi“ modelių, skirtų šiai naujai erai. Tikėkitės didesnio nuotolio, greitesnio įkrovimo ir agresyvesnių kainų. Ir nenustebkite, jei būsimieji elektromobiliai pasirodys be grotelių ar logotipo.
Kokia jūsų nuomonė apie naują pasaulinio automobilių dizaino kryptį? Kokį modelį norėtumėte matyti Lietuvoje? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!