BMW 1500 debiutavo 1961 m. Frankfurto automobilių parodoje kaip pirmasis iš „Neue Klasse“ (angliškai „Naujoji klasė“) modelių. Šie automobiliai buvo nepanašūs į nieką, ką markė kada nors buvo gaminusi, o aiškios linijos ir išraiškingos formos darė įtaką automobilių gamintojo dizaino kalbai iki pat XX a. 9-ojo dešimtmečio. Kol nepasirodė Chrisas Bangle’as.
BMW ruošia naują „Neue Klasse“ modelį, kuris, kaip ir originalus, siekia sukelti revoliuciją prekės ženkle. Ir ne tik stilistiškai. Šiuolaikinis „Neue Klasse“ pavadinimas reiškia visą naujos kartos elektromobilių architektūrą.
Koncepto pavidalu „Neue Klasse“ jau matėme (tiesą sakant, du kartus), tačiau pirmasis iš šių naujų elektromobilių debiutuos tik 2025 m. O kol kas žinome štai ką.
Kas yra BMW Neue Klasse?
„Neue Klasse“ platforma skirta specialiai elektra varomiems automobiliams ir joje akumuliatoriai integruoti į transporto priemonės konstrukciją. Pakuočių gali būti nuo 75,0 iki 150,0 kilovatvalandžių, o transmisija palaiko 800 voltų pakuotes ir greitąjį įkrovimą iki 270 kilovatų. Prijungtas prie elektros tinklo „Neue Klasse“ galės kas minutę padidinti nuvažiuojamą atstumą 48 kilometrais.
„Neue Klasse“ architektūros modeliuose naudojami cilindriniai akumuliatorių elementai, kuriuos BMW kuria pati. Jie suteikia 30 proc. daugiau energijos tame pačiame plote, kaip ir dabartiniai prizminiai elementai. Šios baterijos gali užtikrinti net 1000 kilometrų ridą tarp įkrovimų.
Kas slypi po gaubtu?
„Neue Klasse“ platformoje gali būti montuojami įvairūs elektros varikliai, kurių galia gali siekti nuo 268 iki 1341 arklio galių – kalbama, kad pastarasis gali būti montuojamas su keturiais varikliais. Jėgos agregatas gali būti pritaikytas galinių ir visų varančiųjų ratų konfigūracijoms. Taip pat įmanoma, kad du pavaros agregatai maitintų tik galinius ratus.
Kaip tai atrodo?
Priklauso nuo to, kas vyksta. Kadangi „Neue Klasse“ yra transporto priemonės architektūra, o ne vienas modelis, ji gali būti pritaikyta kelių tipų transporto priemonėms. Pranešama, kad pirmasis šios platformos gaminys bus elektrinis krosoveris, kuris perims iX3 pavadinimą. Antrasis bus 3 serijos dydžio sedanas, kaip teigiama, i320 arba i330 variantų. Bendrovė taip pat kurs specialiai Kinijai skirtus „Neue Klasse“ automobilius, o „Mini“ netgi naudos „Neue Klasse“ pagrindą.
Iki dešimtmečio pabaigos BMW pristatys dar keturias šios platformos transporto priemones. Pranešama, kad tarp jų bus i1 ir i2 pradinio lygio elektromobiliai. Taip pat 2026 m. pasirodys kupė formos krosoveris iX4.
2023 m. rugsėjį Miunchene vykusioje IAA mobilumo parodoje BMW pristatė „Vision Neue Klasse“ koncepciją. Jis primena septintojo dešimtmečio „Neue Klasse“ modelius, pasižyminčius raižytomis formomis, tačiau su šiuolaikiniais patogumais, pavyzdžiui, 3D spausdintuvu atspausdintais apšvietimo elementais. Viduje – nauja automobilių gamintojo „iDrive“ informacijos ir pramogų sistemos versija, įskaitant priekinį stiklą dengiantį „Panoramic Vision Head-up“ ekraną.
Ar naujoji klasė turės M modelį?
Tikriausiai. Nors BMW nepateikia daug informacijos apie „Neue Klasse“ platformoje važiuosiančius našumo modelius, bendrovė pateikė prekių ženklą pavadinimui „iM3“ ir sklando gandai, kad potencialiame M modelyje gali būti naudojami keturi varikliai, išvystantys net 1341 AG. Jei BMW laikysis įprasto išleidimo į rinką ritmo, tikėkitės, kad vidutiniai modeliai pasirodys praėjus metams ar dvejiems po standartinių versijų.
Kada jis debiutuos?
Pirmasis „Neue Klasse“ platformos modelis debiutuos 2025 m. antroje pusėje. Iš pradžių BMW „Neue Klasse“ modelius gamins Debrecene, Vengrijoje, ir Šenjange, Kinijoje. Nuo 2026 m. juos pradės surinkinėti Vokietijoje, o nuo 2027 m. kiti modeliai bus gaminami Meksikoje.
Kiek jis kainuos?
Tai priklauso nuo transporto priemonės. Kadangi „Neue Klasse“ platformoje važinės mažiausiai šešios transporto priemonės, jas bus galima įsigyti įvairiomis kainomis. Nors kol kas neturime tikslių skaičių, pranešama, kad naujieji akumuliatoriai yra pigesni už dabartinius. Mažesnės gamybos sąnaudos reiškia, kad modelių kaina gali būti artimesnė esamiems vidaus degimo varikliais varomiems modeliams.