Jis sukurtas taip, kad imituotų vidaus degimo variklio vibracijas. „Stellantis Group“ ką tik pristatė sistemą, kuri bus naudojama elektriniuose sportiniuose automobiliuose, kad jie būtų kuo panašesni į… vidaus degimo automobilius!
Elektromobiliai plačiai giriami dėl tylaus (-ių) variklio (-ių) ir vibracijos nebuvimo. Tačiau jie neturi charakterio. Dėl šios priežasties „Toyota“ šiuo metu kuria elektriniams automobiliams skirtą mechaninę pavarų dėžę, o „Hyundai“ savo automobilyje „Ioniqu 5 N“ pristatė virtualią pavarų dėžę, imituojančią 8 pavaras.
Dabar koncernas „Stellantis“ žengė dar vieną žingsnį į priekį. Tiksliau, „Dodge“ inžinieriai, užpatentavę specialią sistemą, skirtą imituoti vidaus degimo variklio vibracijas elektromobilyje. Tikėtina, kad ši sistema atsidurs elektriniame kultinio „Charger“ įpėdinyje, dok. pavadinimu „Daytona“.
Dvi sistemos, apsimetančios vidaus degimo automobiliu
Pasaulinei intelektinės nuosavybės organizacijai pateiktas patentas apima dvi sistemas. Tai aktyvioji garso stiprinimo sistema (ASE) ir aktyvioji vibracijos stiprinimo sistema (AVE). Pirmoji yra garso generatorius, o antroji – vibracijos generatorius. Abi jos skirtos tam, kad būsimasis raumeningas automobilis būtų panašesnis į turintį vidaus degimo variklį.
Antrojo tikslas – atkurti automobilio su galingu V8 varikliu po variklio dangčiu vairuotojo jaučiamą vibraciją. Patente teigiama, kad tai galima įgyvendinti keliais būdais.
Vienas iš variantų – automobilio važiuoklėje arba kėbule įmontuotas generatorius. Naudodamas įvairius jutiklius, išdėstytus visame automobilyje, jis gali sukelti vibraciją, kurią galima pajusti ant sėdynių ar vairo.
Čia į galvą ateina palyginimas, pavyzdžiui, su automobilių lenktynių simuliatoriams skirtu vairu su grįžtamuoju ryšiu.
Papildomi garsiakalbiai
„Dodge Charger Daytona“ vairavimo patirtį taip pat sustiprins išoriniai ir vidiniai garsiakalbiai, imituojantys variklio garsus. Jų veikimas, be kita ko, priklausys nuo jutiklių, stebinčių variklio greitį, pagreitį ar važiavimo tempą.
Šiandien kyla klausimas, ar visa tai iš tikrųjų leis sukurti pojūtį, panašų į vidaus degimo varikliais varomų automobilių pojūtį? Tiesą sakant, abiejų sistemų naudojimą galima palyginti su … vegetariška dešra.
Savo išvaizda ir skoniu jis artimas originalui, bet tai ne tas pats!
Prisijunkite prie „Elektromobiliai ir Vandeniliniai auto“ grupės.